Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Eğitim Fakültesi tarafından yılda iki kez yayımlanan Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi (IJKER)’nin 2025 yılına ait 7. cilt 1. sayısı yayımlanmıştır. Eğitim bilimleri ve öğretmen yetiştirme temel alanında, güncel, nitelikli ve özgün bilimsel çalışmalara yer veren dergimizin bu sayısı, alanın gelişimine katkı sağlayacak yedi makale ile araştırmacı ve eğitim paydaşlarıyla buluşmaktadır.
Yeni sayımızda; ahlaki zeka kavramına yönelik kuramsal bir bakış, çocukların dijital oyun bağımlılığı eğilimleri ve ebeveyn stratejileri, lise öğrencilerinin kariyer inançları ile kaygı ilişkisi, okul öncesi çocuklarda prososyal davranışlar, psikolojik ihtiyaçlar ve kariyer kararsızlığı, ortaöğretim öğrencilerinde siber zorbalığın yordayıcıları ve gezi kitaplarının öğretim programları açısından incelenmesi gibi güncel konular ele alınmıştır.
Yayınlanan makaleler:
Ahlaki Zeka Kavramı: Kuramsal Bir Bakış
Yusuf Ziya Şanlı, Fatma Arslan, Kasım Karataş (s.1-10) – Derleme
Çocukların Dijital Oyun Bağımlılığı Eğilimleri ve Dijital Oyunda Uygulanan Ebeveyn Stratejileri Hakkındaki Veli Görüşleri
Emin Ertekin, Ömür Çoban (s.11-20)
Proje Okullarında Öğrenim Görmekte Olan Lise Öğrencilerinin Kariyer İnançları ile Kariyer Kaygısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Şırnak Örneği
Metin Batmaz, Taşkın Yıldırım (s.21-33)
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Prososyal Davranışları ile Anne-Baba ve Çocuk İlişkisinin İncelenmesi
Burcu Bağcı Çetin (s.34-43)
Kariyer Kararsızlığının Yordayıcısı Olarak Psikolojik İhtiyaçlar
Hacı Arif Doğanülkü (s.44-53)
Ortaöğretim Öğrencilerinde Siber Zorbalığın Yordayıcıları Olarak Çevrimiçi Ahlaki Çözülme ve Akılcı Olmayan İnançlar
Hümeyra Ekinci, Fuad Bakioğlu (s.54-68)
Gülten Dayıoğlu’nun Gezi Kitaplarının 2019 ve 2024 Türkçe Dersi Öğretim Programlarında Yer Alan Değerler Açısından İncelenmesi
Mustafa Burak Türkyılmaz, Bülent Arı (s.69-87)
Yeni sayımızda emeği geçen tüm yazarlarımıza, hakemlerimize ve editör ekibimize teşekkür ederiz. Güncel ve önceki sayılarımıza dergi web sitesinden ulaşabilirsiniz.
Okunma Sayısı: 12