KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
HİZMET İÇİ EĞİTİME İLİŞKİN USUL VE ESASLAR
|
Ek -1
Örnek Genel Eğitim Konuları ve Alt Konu Başlıkları
|
||
1. Kamu Mali Yönetimi
|
||
|
1.1. Yeni Sayıştay Denetimi
|
|
|
1.1.1. 6085 sayılı Sayıştay Kanunu
|
|
1.1.2. Düzenlilik Denetiminin Esasları
|
||
1.1.3. Performans Denetiminin Esasları
|
||
1.2. Stratejik Yönetim Anlayışı ve Uygulamaları
|
||
|
1.2.1. Stratejik Plan Hazırlanması ve Uygulamaları
|
|
1.2.2. Performans Programının Hazırlanması ve Uygulama Esasları
|
||
1.2.3. Bütçeleme, Bütçenin Etkin Kullanımı ve Faaliyet Odaklı Bütçe Anlayışı
|
||
1.2.4. Faaliyet Raporunun Hazırlanması
|
||
1.2.5. Stratejik Plan, Performans Programı, Bütçe ve Faaliyet Raporu İlişkisi ve Uyumu
|
||
1.3. Taşınır Mal Mevzuatı
|
||
|
1.3.1. Taşınır Mal İşlemleri
|
|
1.3.2. Taşınır Kesin Hesabının Verilmesi
|
||
1.4. Tahakkuk Esaslı Devlet Muhasebesi Uygulamaları
|
||
|
1.4.1. Harcama Birimlerine Yönelik Temel Muhasebe
|
|
1.4.2. Mali Tablo Analizi ve Yönetim Muhasebesinden Yararlanma
|
||
1.4.3. Dönemsonu ve Dönembaşı Muhasebe İşlemleri
|
||
1.4.4. Devlet Muhasebesinde Amortisman Uygulaması
|
||
1.5. Harcama Belgeleri Mevzuatı
|
||
|
1.5.1. Giderin Gerçekleştirilmesinde Belge Düzeni
|
|
1.6. Mali Sorumluluk Kavramı
|
||
|
1.6.1. Kamu Mali Yönetiminde Görevliler ve Sorumluluk Alanları
|
|
1.7. İç Kontrol Sisteminin Geliştirilmesi
|
||
|
1.7.1. İç Kontrolün Tanımlanması ve Eylem Planı Süreci
|
|
1.7.2. Ön Mali Kontrol İşlemleri
|
||
2. Personel Mevzuatı
|
||
|
2.1. Devlet Memurları Kanunu
|
|
|
2.1.1. Devlet Memurları Kanunu Genel Bilgiler
|
|
2.1.2. Devlet Memurlarına Yönelik Disiplin Uygulamaları
|
||
2.2. İşçi, Sözleşmeli ve Geçici Personel İşlemleri
|
||
|
2.2.1. İş Kanunu Genel Bilgiler
|
|
2.2.2. Geçici ve Sözleşmeli Personel Uygulaması
|
||
2.2.3. İşçi Personel Disiplin İşlemleri
|
||
2.2.4. İş Sağlığı ve Güvenliği
|
||
2.3. Kamu Personeli Sorumluluğu ve Risk Yönetimi
|
||
2.4. Kamuda Etik Uygulamaları
|
||
3. Kamu Alım ve Satım Mevzuatı
|
||
|
3.1. Mal Alım İhaleleri Uygulamaları
|
|
3.2. Hizmet Alım İhaleleri
|
||
3.3. Yapım İşleri İhaleleri Uygulamaları
|
||
3.4. Doğrudan Temin Uygulamaları
|
||
3.5. Pazarlık İhaleleri Uygulamaları
|
||
3.6. İhale Komisyonu Çalışmaları
|
||
3.7. Sözleşme Öncesi İşlemler
|
||
3.8. Muayene ve Kabul İşlemleri ile Kontrol Teşkilatı İşlemleri
|
||
3.9. İhalelerde Kamu Personelinin Riskleri
|
||
3.10. Devlet İhale Kanunu İşlemleri
|
||
3.11. EKAP Uygulamaları
|
||
4. Yönetici Geliştirme ve Kişisel Gelişim
|
||
|
4.1. Doğru ve Etkileyici Konuşma ile Başarılı İletişim
|
|
4.2. Karar Verme ve Sorun Çözme
|
||
4.3. Örgütsel Kurumsallaşma Öğeleri ve Süreci
|
||
4.4. İşgücü Verimliliği ve Hizmet Kalitesi
|
||
4.5. Sorun Çözme ve Karar Verme Süreçleri
|
||
4.6. Stres Yönetimi ve Zaman Yönetimi
|
||
4.7. Proje Yönetimi
|
||
4.8. Liderlik ve Yöneticilik
|
||
4.9. Proje ve Faaliyetlerde Yaratıcılık
|
||
4.10. Temel Bilişim Teknolojileri
|
||
5. Kurumsallaşma Çalışmaları
|
||
|
5.1. Süreç Yönetimi
|
|
5.2. Norm Kadro Mevzuatı, Görev Tanımı ve İş Analizi Çalışmaları
|
||
5.3. Resmi Yazışmada Temel Kurallar
|
||
5.4. Kalite Çalışmaları
|
||
5.5. Kurumsal Kimlik Çalışmaları
|
||
6. Üniversite Mevzuatı
|
||
|
6.1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
|
|
6.2. 2914 Sayılı Yükseköğretim Personel Kanunu
|
||
6.3. 2809 Sayılı Yükseköğretim Kurumları Teşkilatı Kanun
|
||
6.4. Yüksek Öğretim Kurumları Yönetici, Öğretim Elemanı ve Memurları Disiplin Yönetmeliği
|
||
6.5. İlgi diğer kanun ve yönetmelikler
|
EK-2
EĞİTİM SONUÇ ANKETİ
|
|||||||||||||||||||||||||||
Eğitimin Tarihi / Süresi
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
Eğitimi veren Kişi / Kurum
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
Eğitimin Konusu
|
|
||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Değerlendirme Kriteri
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||||||||||||||||||||||
Eğitici seçimleri yerinde ve doğru yapılmıştı.
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||
Eğitim programı aksamadı, belirlendiği şekilde yürütüldü.
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||
Eğitim dokümanı dağıtıldı ve sonradan kullanılabilecek şekilde hazırlanmıştı.
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||
Eğitim konusu çalıştığım alanla doğrudan ilgiliydi.
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||
Eğitici Üniversitemize aynı konuda eğitim vermesi amacıyla davet edilmeli.
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||
Gözlemleriniz ve Önerileriniz:
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
Ek-3
HİZMET İÇİ EĞİTİM ANKET FORMU
|
|||||||||||
1.
|
Eğiticinin konu hakkında yeterli olup olmadığı
|
|
|
|
|
||||||
|
|
a)
|
Konuyu biliyor ama aktaramadı
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
b)
|
Konuya yeterince hazırlanmamış
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
c)
|
Oldukça hazırlıklı ve eğitim verimliydi
|
|
|
|
|
||||
2.
|
Eğitim bittiğinde oluşan düşünceleriniz
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
a)
|
Bazı bilgilerim oldukça yanlışmış ve yeterli araştırma yapmadan işlem yürütmüşüm
|
||||||||
|
|
b)
|
Anlatılanlar yeni değildi zaten uyguluyorduk
|
|
|
|
|
||||
|
|
c)
|
Anlatılanlar doğrultusunda işlemlerdeki bazı eksiklikleri gördüm
|
|
|
||||||
3.
|
Eğitim sonunda...
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
a)
|
Anlatılanlar konunun önemli kısımları ama tamamı değil, bir kütüphane oluşturmam gerekiyor
|
||||||||
|
|
b)
|
Sorunla karşılaştıkça eğiticiye soru sorarım
|
|
|
|
|
||||
|
|
c)
|
Konuyu tamamen kavradım artık evraklarımda ilgili mevzuatında gerekli araştırmayı yapabilirim
|
||||||||
4.
|
Eğitici, dersi oldukça akıcı anlattı, sıkılmadım.
|
|
|
|
|
||||||
|
|
a)
|
Katılıyorum
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
b)
|
Katılmıyorum
|
|
|
|
|
|
|
||
5.
|
Eğitim sunumu profesyonel hazırlanmış ve eğitim yöntemi üzerinde önceden çalışma yapılmış
|
||||||||||
|
|
a)
|
Katılıyorum
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
b)
|
Katılmıyorum
|
|
|
|
|
|
|
||
6.
|
Ders için belirlenen süre yeterliydi.
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
a)
|
Katılıyorum
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
b)
|
Katılmıyorum
|
|
|
|
|
|
|
||
7.
|
Aynı konuda başka eğiticilerden de faydalanmak isterdim
|
|
|
|
|||||||
|
|
a)
|
Katılıyorum
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
b)
|
Katılmıyorum
|
|
|
|
|
|
|
||
8.
|
Eğiticiye öneriniz varsa aşağıda belirtiniz.
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|||||||||||
|