Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi/ MEVZUAT BİLGİ SİSTEMİ

Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Eğitim Fakültesi Pedogojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Yönerge

Genel Hükümler

           Amaç

           Madde 1 – (1) Bu yönergenin amacı, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Eğitim Fakültesi Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı Öğretmenlik Uygulaması dersinin yürütülmesine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.

           Kapsam

           Madde 2 – (1) Bu yönerge; Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Eğitim Fakültesi Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı Öğretmenlik Uygulaması dersinin amaç, ilke ve yöntemlerini kapsar.

            Dayanak

            Madde 3 – (1) Bu yönerge;

            a) 26.06.2009 tarih ve 27270 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği,

            b) 13.12.1983 tarih ve 18250 sayılı Yükseköğretim Kurumlarının Bakanlıklar ile Onlara Bağlı Kurum ve Kuruluşlardan Yararlanma Yönetmeliği,

            c) Öğretmen Adaylarının, Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim-Öğretim Kurumlarında Yapacakları Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Yönerge,

            d) Yükseköğretim Kurulu Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programına İlişkin Usul ve Esaslar

            d) Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı Uygulama Yönergesi hükümleri doğrultusunda hazırlanmıştır.

            Tanımlar

            Madde 4 – (1) Bu yönergede geçen;

          a) Pedagojik Formasyon Uygulama Koordinatörü: Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı öğrencilerinin Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı okullarda yapacakları öğretmenlik uygulamalarının; öğretim elemanı, Millî Eğitim Müdürlüğü koordinatörüyle birlikte, planlanan ve belirlenen esaslara göre yürütülmesini sağlayan, öğretmenlik uygulamalarından sorumlu Eğitim Fakültesinde görevli öğretim elemanını,

            b) Pedagojik Formasyon Uygulama Koordinatör Yardımcısı: Pedagojik Formasyon Birimi ve Uygulama Kurumu işbirliği sürecinde, öğretmenlik uygulamalarını planlamada ve yürütmede Pedagojik Formasyon Uygulama Koordinatörünün yardımcısı olan öğretim elemanını,

              c) Öğretmenlik Uygulaması: Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve tam zamanlı/yarı zamanlı anaokulu, ilkokul, ortaokul, lise, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezi, Rehberlik Araştırma Merkezi, ilk ve orta öğretim kurumlarındaki rehberlik servisleri ile çıraklık ve yaygın eğitim kurumlarında gözlem ve öğretmenlik uygulaması çalışmalarını kapsayan Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programında yer alan öğretmenlik uygulaması dersini,

           ç) Öğretmen Adayı: Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programına devam eden, öğrenim alanına dayalı olarak görev alacağı Milli Eğitim Bakanlığına bağlı kurumlarda öğretmenlik uygulaması yapan Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı öğrencisini,

            d) Teorik Ders: Uygulama kurumlarında gerçekleştirilen gözlemlerin ve karşılaşılan durumların/sorunların tartışıldığı, öğrenci gözlemlerinin değerlendirildiği, okullarda gözlemlenen öğretmenlerin derslerde uyguladıkları, öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerin çağdaş yaklaşımlarla karşılaştırıldığı ve değerlendirildiği dersi,

         e) Uygulama Dersi: Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik deneyim kazanması ve kazanılan deneyimlerin geliştirmesi amacı ile eğitim kurumlarında yürüttükleri çalışmaları, sınıf içi gözlem ve öğretim uygulamalarını içeren dersi,

            f) Uygulama Okulu: Öğretmenlik uygulamalarının yürütüldüğü Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmî, özel, yatılı-pansiyonlu ve gündüzlü, okul öncesi, ilköğretim, genel ve meslekî orta öğretim, özel eğitim ile çıraklık ye yaygın eğitim kurumlarını,

            g) Uygulama Öğretim Elemanı: Uygulama okullarındaki sistemin pratik olarak işleyişini bilen ve eğitim kurumlarındaki öğretmenlik uygulamaları için danışmanlığını yaptığı Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı öğrencilerinin öğretmenlik uygulamalarını planlayan, yürüten ve değerlendiren Eğitim Fakültesi öğretim elemanını,

            ğ) Üniversite: Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesini,

            h) Fakülte: Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Eğitim Fakültesini, ifade eder.

            Ayrıca, Milli Eğitim Bakanlığı Mevzuatında yer alan Öğretmen adaylarının Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim-Öğretim Kurumlarında Yapacakları Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Yönergede tanımlanan;

            ı) Milli Eğitim Müdürlüğü Uygulama Koordinatörü: Adayların, Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim-Öğretim Kurumlarında Yapacakları Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Yönerge Öğretmen adaylarının okullarda yapacakları uygulama etkinliklerinin, Pedagojik Formasyon Birimi ve okul koordinatörleriyle birlikte ilgili usul ve esaslar ile yönergeler doğrultusunda yürütülmesini sağlayan, İl/İlçe Millî Eğitim Müdürü veya yardımcısı ya da görevlendirilen Şube Müdürünü,

            i) Uygulama Okulu Müdürlüğü: Öğretmenlik uygulamasının gerçekleştirildiği okul müdürlüğünü,

            j) Uygulama Okulu Koordinatörü: Okulundaki uygulama etkinliklerinin belirlenen esaslara uygun olarak yürütülmesi için uygulama okulu, ilgili kurumlar ve kişiler arasında iletişim ve koordinasyonu sağlayan Okul Müdürünü veya yardımcısını,

            k) Uygulama Öğretmeni: Uygulama okulunda görevli, öğretmenlik formasyonuna sahip, alanında deneyimli öğretmenler arasından seçilen, öğretmen adayına öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği mesleki bilgi ve davranışları kazandırmada rehberlik ve danışmanlık yapan sınıf veya ders öğretmenini ifade eder.

 

İKİNCİ BÖLÜM

Uygulama İlkeleri

            Madde 5 (1) Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı Öğretmenlik Uygulaması aşağıdaki ilkeler doğrultusunda planlanır ve yürütülür.

a) Kurumlar arası işbirliği ve koordinasyon ilkesi: Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı Öğretmenlik Uygulamasına ilişkin esaslar; Milli Eğitim Bakanlığı ile Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından ortaklaşa belirlenir. Öğretmenlik Uygulamaları, sorumlulukların paylaşılması temelinde, belirlenen bu esaslara dayalı olarak, İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile Eğitim Fakültesi koordinasyonunda yürütülür.

b) Okul ortamında uygulama ilkesi: Öğretmenlik Uygulaması, Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı öğrencilerinin, mezun olacağı/olduğu alanda İl Milli Eğitim Müdürlükleri ile Eğitim Fakültesi Pedagojik Formasyon Birimi tarafından belirlenen Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi, özel, yatılı-pansiyonlu ve gündüzlü, okul öncesi, ilköğretim, genel ve mesleki orta öğretim, özel eğitim ile çıraklık ve yaygın eğitim kurumlarında yürütülür.

c) Aktif katılım ilkesi: Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı öğrencilerinin, öğrenme-öğretme ve iletişim süreçlerine etkili bir biçimde katılmaları esastır. Bunun için, uygulamalarda her öğrenciden, bir dizi etkinliği ve öğretmenlik uygulamalarını bizzat gerçekleştirmesi istenir. Öğrencilerin; bunları aşamalı olarak, süreklilik içinde ve artan bir sorumlulukla yürütmeleri sağlanır. Öğrenciler; uygulama hazırlığı, uygulama okulunda gözlem, uygulama okulunda görev yapan personellerin görevlerinde yer alma, eğitim-öğretim/yönetim ve ders dışı etkinliklere katılma, öğretmenlik uygulamalarını planlama ve uygulama etkinliklerini gerçekleştirir.

 

ç) Uygulama sürecinin geniş zaman dilimine yayılması ilkesi: Öğretmenlik Uygulaması; planlama, inceleme, araştırma, analiz etme, denetleme, değerlendirme ve geliştirme gibi kapsamlı bir dizi süreçten oluşur. Bu süreçlerin her biri hazırlık, planlama, uygulama, değerlendirme ve geliştirme aşamalarından oluşmaktadır. Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı öğrencilerinin, mesleki davranışları bu süreçler yoluyla istenilen düzeyde kazanabilmesi için fiilen uygulama yapacağı süreden çok daha fazla zamana ve çabaya ihtiyacı vardır.

d) Ortak değerlendirme ilkesi: Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı öğrencilerinin uygulamalardaki performansı; uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğretmeni tarafından ayrı ayrı değerlendirilir. Uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğretmeninin yaptığı değerlendirmeler, Milli Eğitim Bakanlığı Bilişim Sistemleri (MEBBİS) üzerinden yapılır ve sistemin atadığı nihai not, öğrencilerin uygulamalardaki başarı notu olarak belirlenir. Uygulama Okullarındaki Koordinatörler MEBBİS’den alınacak öğrencilere ait not çizelgelerini uygulama öğretim elemanına teslim eder.

e) Kapsam ve çeşitlilik ilkesi: Öğretmenlik mesleği;  ders hazırlığı, dersi sunma, sınıf yönetimi, atölye ve laboratuar yönetimi, okul, aile ve mesleği ile ilgili konularda öğrenciye rehberlik yapma, öğrenci başarısını değerlendirme, yönetim işlerine ve eğitsel çalışmalara katılma gibi çok çeşitli faaliyetleri kapsamaktadır. Ayrıca öğretmenler, çeşitli bölgelerde, farklı olanak ve koşullara sahip genel-meslekî, gündüzlü-yatılı, pansiyonlu, şehir ve köy okullarında, müstakil veya birleştirilmiş sınıflarda görev yapmaktadır. Bu nedenle öğretmenlik uygulaması, öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluk alanlarını kapsayacak şekil ve çeşitlilikte planlanır ve yürütülür.

f) Uygulama sürecinin geliştirilmesi ilkesi: Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı Öğretmenlik Uygulaması çalışmalarından elde edilen sonuçlara göre; uygulama süreci ve buna uygun olarak uygulamaya yönelik çalışmalar sürekli geliştirilir.

g) Uygulamanın yerinde ve denetimli yapılması ilkesi: Öğretmenlik Uygulamasından beklenen faydanın sağlanabilmesi, öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması kapsamında yapacakları etkinlikleri, öğrencisi oldukları uygulama öğretim elemanlarının, yakından izleme, rehberlik etme, eksikliklerini tamamlama ve değerlendirme çabaları ile mümkündür. Bu nedenle Öğretmenlik Uygulamaları, Pedagojik Formasyon Eğitiminin verildiği il veya ilçelerdeki ilgili kurumlarda gerçekleştirilir.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Görev, Yetki ve Sorumluluklar

            Madde 6 (1) Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı Öğretmenlik Uygulamasında görev yetki ve sorumluluklar şu şekildedir;

a) Pedagojik Formasyon Biriminin görev, yetki ve sorumlulukları:

1.    Bölümlerden gelen önerileri dikkate alarak uygulama öğretim elemanlarını belirlemek,

2.    İl-ilçe Milli Eğitim Müdürlüğü uygulama koordinatörünün işbirliği ile uygulama okullarını belirlemek,

3.    Uygulama okullarındaki etkinliklerin, etkili ve verimli bir biçimde yürütülmesi ve denetlenmesini sağlamak,

4.    Uygulama sürecinde, Pedagojik Formasyon Birimi, İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Uygulama Okulu arasındaki işbirliğinin gerçekleştirilmesi için her yıl belirli zamanlarda öğretmenlik uygulamasına ilişkin toplantı, kurs, seminerler vb. düzenlemektir.

b) Pedagojik Formasyon uygulama koordinatörünün görev ve sorumlulukları:

1.    Pedagojik Formasyon uygulama koordinatörü, İl/İlçe Milli Eğitim müdürlüğü ile iş birliği yaparak uygulama okullarını belirlemek ve öğretmen adaylarının bu kurumlara dağılımını sağlamak,

2.    Öğretmenlik uygulamalarını Pedagojik Formasyon Birimi adına izlemek ve denetlemek,

3.    Öğretmenlik uygulaması kapsamında gerçekleştirilen çalışmaları değerlendirmek ve bu çalışmaların geliştirilmesi için gerekli önlemleri almaktır.

4.    Öğretmenlik uygulaması kapsamında Pedagojik Formasyon Biriminin vereceği diğer iş ve işlemlere yardımcı olmaktır.

c) Pedagojik Formasyon uygulama koordinatör yardımcısının görev ve sorumlulukları:

1.    Öğretmenlik uygulamaları kapsamında uygulama öğretim elemanları ve uygulama öğretmenleri arasındaki koordinasyon ve işbirliğini sağlamak,

2.    Uygulama öğretim elemanlarının ve her uygulama öğretim elemanının sorumluluğuna verilen öğretmen adaylarının listesini hazırlamak ve Pedagojik Formasyon Uygulama Koordinatörüne iletmek,

3.    Öğretmenlik uygulamaları kapsamında Pedagojik Formasyon Uygulama Koordinatörünün vereceği diğer iş ve işlemleri gerçekleştirmektir.

ç) Uygulama öğretim elemanlarının görev ve sorumlulukları:

1.    Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı öğrencilerini, öğretmenlik uygulaması etkinliklerine hazırlamak,

2.    Öğretmen adaylarının; uygulama çalışmaları kapsamındaki etkinliklerini, uygulama okulu koordinatörü ve uygulama öğretmeni ile birlikte planlamak,

3.    Öğretmen adaylarının çalışmalarını, uygulama öğretmeni ile birlikte düzenli olarak izlemek ve denetlemek,

4.    Öğretmenlik uygulamasının her aşamasında öğretmen adaylarına gerekli rehberliği ve danışmanlığı yapmak,

5.    Öğretmenlik uygulaması sonunda öğretmen adaylarının çalışmalarını, uygulama öğretmeni ile birlikte değerlendirmek ve sonucu not olarak belirlemektir.

 

 

            d) İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünün Görev, Yetki ve Sorumlulukları:

İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Milli Eğitim Bakanlığı, Öğretmen Adaylarının Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Öğretim Kurumlarında Yapacakları Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Yönergesi 3. bölüm, 6. madde “f” bendinde belirtilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.

            e) Milli Eğitim Müdürlüğü Uygulama Koordinatörünün Görev ve Sorumlulukları:

            Milli Eğitim Müdürlüğü Uygulama Koordinatörü, Milli Eğitim Bakanlığı Mevzuatında yer alan, Öğretmen Adaylarının Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Öğretim Kurumlarında Yapacakları Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Yönergesi 3. bölüm, 6. madde “g” bendinde belirtilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.

            f) Uygulama Okul Müdürlüğünün Görev, Yetki ve Sorumlulukları:

            Uygulama okulu müdürlüğü, Milli Eğitim Bakanlığı Mevzuatında yer alan, Öğretmen Adaylarının Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Öğretim Kurumlarında Yapacakları Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Yönergesi 3. bölüm, 6. madde “h” bendinde belirtilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.

            g) Uygulama Okulu Koordinatörünün Görev ve Sorumlulukları:

            Uygulama okulu koordinatörü, Milli Eğitim Bakanlığı Mevzuatında yer alan, Öğretmen Adaylarının Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Öğretim Kurumlarında Yapacakları Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Yönergesi 3. bölüm, 6. madde “ı” bendinde belirtilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.

            ğ) Uygulama Öğretmeninin Görev ve Sorumlulukları:

            Uygulama öğretmeni, Milli Eğitim Bakanlığı Mevzuatında yer alan, Öğretmen Adaylarının Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Öğretim Kurumlarında Yapacakları Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Yönergesi 3. bölüm, 6. madde “i” bendinde belirtilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.

h) Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı öğrencilerinin görev ve sorumlulukları:

1.    Öğretmenlik uygulamalarının gereklerini yerine getirmek için planlı ve düzenli çalışmak,

2.    Uygulama öğretim elemanı, uygulama öğretmeni ve diğer Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı öğrencileri ile işbirliği içinde koordineli bir şekilde çalışmak,

3.    Öğretmenlik Uygulaması etkinlikleri kapsamında, yaptıkları çalışmaları ve raporları içeren Öğretmenlik Uygulaması Dosyasını dönem sonunda ve belirtilen zamanda uygulama öğretim elemanına teslim etmek,

4.    Uygulama yapılan okullarda görevli personelin uymakla yükümlü oldukları yasa, yönetmelik ve yönergeler ile kurum yönetiminin belirlediği kurallara uymak,

5.    Kişisel ve mesleki yeterliliğini geliştirmek için sürekli çaba göstermektir.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Uygulama ile İlgili Esaslar

            Madde 7 (1) Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı Öğretmenlik Uygulaması, Formasyon Eğitiminin I veya II. yarıyılında 14 (on dört) hafta boyunca haftada 6 (altı) saat süre ile gerçekleştirilir. Öğretmenlik uygulamaları, uygulama okullarının kapasitesi ve Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı öğrencilerinin sayısı dikkate alınarak, en az 6 (altı) ve en fazla 15 (on beş) kişilik gruplar halinde yürütülür.

            Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı Öğretmenlik Uygulaması Dersinin Zamanı ve Süresi

            Madde 8 (1) Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı Öğretmenlik Uygulaması dersinin zaman ve süresi, Yükseköğretim Kurulu Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programına İlişkin Usul ve Esasları çerçevesinde aşağıda belirtilen şekildedir.

 

Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı Öğretmenlik Uygulaması Dersi

Dersin Adı

Yarıyıl

Süre

Teori

Uygulama

Zorunlu/

Seçmeli

AKTS

Öğretmenlik Uygulaması

I veya II

1 Dönem

(14 Hafta)

2

6

Zorunlu

5

           

Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı Öğretmenlik Uygulaması Dersinin Devam Zorunluluğu

            Madde 9 (1) Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı Öğretmenlik Uygulaması Dersinde öğrenciler, teorik ve uygulama saatlerinin % 80’ine katılmak zorundadır. Öğretmenlik Uygulama Dersinin tekrar alındığı durumda yeniden teorik ve uygulama saatlerinde devam zorunluluğu aranır. Öğrencilerin derslere devamları, uygulama okulu öğretmeni, uygulama okulu koordinatörü ve dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından izlenir.

(2) Öğretmenlik Uygulaması dersinden muaf olan öğrencilerin başarı notunu göstermek için MU (muaf) notu kullanılır. Bu dersteki muafiyet koşulları Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı Uygulama Yönergesinin dördüncü bölümünde belirtilmiştir.

(3) Dönem içerisinde alınan raporlar devamdan sayılmaz.

(4) Rektörlük/dekanlık/müdürlükçe resmi görevle görevlendirilen öğrenciler, görev sürelerince teorik ders saatlerinde izinli sayılır ancak bu durum uygulama saatleri için geçerli değildir. Eksik olan uygulama saatlerinin telafisinin yapılması gerekir.

Öğretmenlik Uygulamasının Yeri

Madde 10 (1) Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı Öğretmenlik Uygulaması, Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programının verildiği ildeki uygulama okullarında yapılır. Eğitim kurumlarında yapılacak uygulamaların bir kısmı koşullar elverdiği ölçüde ilçe veya köy okullarında da gerçekleştirilebilir.

            Öğretmenlik Uygulamasının Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi

            Madde 11 (1) Öğretmenlik Uygulamasına Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesine ilişkin aşağıdaki işlemler yapılır:

a) Pedagojik Formasyon uygulama koordinatörü veya yardımcısı, bölümlere/alanlara göre öğrenci sayılarını belirler.

b) Pedagojik Formasyon uygulama koordinatörü veya yardımcısı, İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Uygulama Koordinatörü ile iletişime geçerek uygulama okulu olarak seçilebilecek uygulama okullarını ve her okulun öğrenci kontenjanını bölümleri/alanları doğrultusunda belirler.

c) Pedagojik Formasyon uygulama koordinatörü veya yardımcısı, her uygulama öğretim elemanına düşen öğrenci sayısı en az 6 (altı) ve en fazla  (15) kişi olacak şekilde öğrenci gruplarını ve her grubun sorumlu öğretim elemanını belirler.

ç) Pedagojik Formasyon uygulama koordinatörü veya yardımcısı, uygulama öğretim elemanlarının ve sorumlu oldukları öğrencilerin, bölümlerine/alanlarına ve uygulama okullarına göre dağılımlarını gösteren listeyi hazırlayarak, İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerine gönderir.

d) Uygulama öğretim elemanı, sorumluluğuna verilen öğrencileri, Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı Öğretmenlik Uygulamasının dayandığı temeller, uygulamada yer alacak etkinlikler ve uyulması gereken kurallar konusunda bilgilendirir.

e) Uygulama öğretim elemanı, sorumluluğuna verilen öğrencileri uygulama okullarına götürerek, kurum yönetici ve öğretmenleri ile tanıştırır.

f) Uygulama öğretim elemanı, öğretmenlik uygulaması kapsamında 14 (on dört) hafta boyunca gerçekleştirilecek etkinlikleri, danışmanı olduğu öğrencilerle birlikte planlar.

g) Öğretmenlik uygulaması yapan öğrenciler, gerçekleştirdikleri gözlem ve öğretmenlik uygulamalarına ilişkin haftalık rapor hazırlar.

ğ) Uygulama öğretim elemanı, her hafta kurumlarda yapılan öğretmenlik uygulamalarına ilişkin çalışmaları, dersin teorik saatinde öğrenciler ile birlikte tartışır ve değerlendirir.

h) Öğretmenlik uygulamaları sonunda öğrenciler, dönem başında belirlenen etkinlik planı çerçevesinde yürüttükleri çalışmaları ve raporları içeren Öğretmenlik Uygulama Dosyasını tamamlar, belirtilen tarihler arasında uygulama öğretim elemanına teslim eder.

ı) Öğretmenlik uygulamasına katılan öğrencinin başarısı, uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğretmeni tarafından ayrı ayrı değerlendirilir. Uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğretmeninin yaptığı değerlendirmeler, Milli Eğitim Bakanlığı Bilişim Sistemleri (MEBBİS) üzerinden yapılır ve sistemin atadığı nihai not, öğrencilerin uygulamalardaki başarı notu olarak belirlenir.

BEŞİNCİ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Madde 12 (1) Uygulama çalışmalarının çeşitli nedenlerle bir okulda tamamlanamaması halinde eksik kalan kısmı, başka bir okulda tamamlattırılır.

            Disiplin Kuralları

Madde 13 (1) Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı öğrencileri; öğretmenlik uygulaması yaptıkları kurumlarda görevli personelin uymakla yükümlü oldukları yasa, yönetmelik ve yönergeler ile kurum yönetiminin koyduğu kurallara uymak zorundadırlar. Kurallara uymayanlar öğrenciler, kurum yöneticileri tarafından Pedagojik Formasyon Eğitimi Uygulama Koordinatörüne bildirilir. Bu öğrencilere Yükseköğretim Kurumları disiplin hükümleri uygulanır.

 

ALTINCI BÖLÜM

Hüküm Bulunmayan Hâller ve Yetkilendirme

MADDE 14-(1) Bu Yönergede belirtilmeyen ancak karşılaşılabilecek diğer hususların değerlendirilmesi Yükseköğretim Kurulunun Usul ve Esaslarda belirtilen hükümlere aykırı olmamak üzere Pedagojik Formasyon Birimi ve Fakülte Yönetim Kurulu tarafından yapılır

Yürürlük

Madde 15 (1) Bu yönerge Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Senatosu tarafından kabul edildiği tarihten itibaren yürürlüğe girer.

Yürütme

Madde 16 (1) Bu yönerge hükümlerini Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Rektörü yürütür.