Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi/ MEVZUAT BİLGİ SİSTEMİ

(ESKİ) Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Uygulama Oteli Yönergesi

 

KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ

SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU

UYGULAMA OTELİ YÖNERGESİ

 

Amaç

Madde 1- Bu yönergenin amacı, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Uygulama Otelinin yönetimini, yararlanma usullerini ve çalışma esaslarını düzenlemektir.

 

Kapsam

Madde 2- Bu yönerge, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi personelinin, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesince düzenlenen bilimsel, kültürel ve sosyal etkinliklere katılımcı olarak davet edilenlerin, uluslararası anlaşmalar ve değişim programıyla gelen kişilerin, diğer Üniversitelerden gelen konukların, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesinin ilişkili olduğu kamu kuruluşları ve özel sektör temsilcilerinin, dış ülkelerden gelen konukların ve diğer misafirlerin sosyal ihtiyaçlarına ücreti karşılığında yardımcı olmayı; ayrıca Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümü öğrencileri başta olmak üzere aldıkları eğitimle ilgili olarak tüm öğrencilerin uygulama ve staj yapmalarına olanak sağlamayı içermektedir.

 

Dayanak

Madde 3- Bu yönerge, 13.01.2021 tarihli ve 31363 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Kamu Sosyal Tesislerine İlişkin Tebliği’ne, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 47 (a), 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 191’inci maddesi ve Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumlarının İdari Teşkilatı Hakkında Kanun Hükmünde Kararname’nin 32’inci maddesi, Yükseköğretim Kurumları Mediko-Sosyal, Sağlık Kültür ve Spor İşleri Dairesi Uygulama Yönetmeliği’ne dayanılarak hazırlanmıştır.

 

İşletme Bilgileri

Madde 4– İşletmenin unvanı: Uygulama otelinin unvanı “Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Uygulama Oteli”dir. Her türlü iç ve dış yazışmalarda ana başlık olarak bu unvan kullanılır.

Uygulama oteli faaliyet alanı: Uygulama otelinde, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulunda yürütülen meslek dersleri kapsamında eğitim-öğretim ve uygulama amacına yönelik olarak konaklama ve yiyecek-içecek hizmetleri ile düğün, nişan, kına gecesi vb. faaliyetlerde bulunulur.

Tesis: Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi /Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Uygulama Oteli

Adres: Yunus Emre Yerleşkesi / KARAMAN

Tel: +90 338 228 10 12 (Dış Hat) / Dahili: 6100

Konumu: https://www.google.com/maps/@37.1793781,33.2562766,18z

Tanımlar

Madde 5- Bu yönergenin uygulanmasında,

a) Üniversite: Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesini,

b) Senato: Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Senatosunu,

c) Rektör: Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Rektörü’nü,

d) Yetkili Amir: Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Rektörü’nü,

d) SBMYO: Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulunu,

e) Yürütme Kurulu: Görevlendirilen Rektör yardımcısı başkanlığında, SBMYO Müdürü ve Müdür Yardımcıları, Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölüm Başkanı, Koordinatör, Koordinatör Yardımcıları ve Meslek Yüksekokulu Sekreterinden oluşan yürütme kurulunu,

f) Personel: SBMYO Uygulama Otelinde çalışmak üzere Rektör tarafından görevlendirilen Üniversitenin kadrolu personelini, diğer mevzuat hükümlerine göre çalıştırılan personel ile öğrenim süreleri içinde kazandıkları teorik bilgi ve deneyimlerini uygulama ile pekiştirmek, beceri ve deneyimlerini geliştirmek amacıyla görevlendirilen uygulama dersi öğrencileri ile stajyer ve kısmi zamanlı çalışan öğrencileri, çalışan ön büro (resepsiyon), yiyecek ve içecek (mutfak ve restoran) ve kat hizmetleri personelini ifade eder.

g) Koordinatör: Kurulun teklifi ve Rektör’ün onayı ile görevlendirilen öğretim elemanı,

h) Koordinatör Yardımcısı/Yardımcıları: Kurulun teklifi ve Rektör’ün onayı ile görevlendirilen öğretim elemanlarını,

ı) Uygulama Oteli: Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Uygulama Otelini,

i) Gerçekleştirme görevlisi: Uygulama Oteli Koordinatörü

j) Harcama yetkilisi: Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Müdürü

k) Öğrenci: Stajyer, kısmi zamanlı çalışan veya uygulama yapan öğrenciyi,

l) Muhasebe esasları: Bu Yönergedeki muhasebe ile ilgili tüm tanımlar, Maliye Bakanlığı tarafından konuya ilişkin muhasebe sistemleri ile ilgili yapılan mevzuat hükümlerini,

ifade eder.

 

Yürütme Kurulu

Madde 6- Görevlendirilen Rektör yardımcısı başkanlığında, SBMYO Müdürü ve Müdür Yardımcıları, Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölüm Başkanı, Koordinatör, Koordinatör Yardımcıları ve Meslek Yüksekokulu Sekreterinden oluşur. Görevlendirilen Rektör Yardımcısı Yürütme Kurulunun Başkanı olup hizmetler Yürütme Kurulunun koordinasyonunda koordinatör tarafından yürütülür. Kurul en az ayda bir başkanın çağrısı üzerine toplanır. SBMYO sekreteri kurulun sekretarya görevini yürütür.

 

Kurulun görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır:

1. Otelin yönetimi hakkında genel ilkeleri, uygulamaya yönelik öncelikleri belirler ve gerekli düzenlemeleri yapar.

2. Koordinatörü ve yardımcılarını belirlemek üzere Rektör’e teklifte bulunur.

3. Otel bütçesini onaylar veya gerekçesini belirterek revize edilmek üzere koordinatöre geri gönderir.

4. Otelde sunulan hizmetlerin yararlanma bedelini belirler.

5. 15 günden fazla süreli konaklamalar için onay verir.

6. Kasadan yapılacak ödemelerde üst limit tutarını belirler.

7. Otelde kalacak olanların uymak zorunda oldukları kuralları belirler.

8. Yıl sonu hesaplarını ve gelir gider tablosunu değerlendirir ve onaylar.

9. Otelin mali durumunda acz içinde bulunduğu şüphesini uyandıracak emareler mevcut olduğunda durumu Rektör’e bildirir.

 

Hizmetlerin Yürütülmesi

Madde 7- Uygulama otelinde, hizmetin gereği göz önüne alınarak mevzuat hükümleri çerçevesinde ihtiyaca göre;

a) Koordinatör

b) Koordinatör yardımcıları

c) Satın alma, teslim alma ve depolama sorumlusu

d) Resepsiyon elemanı

e) Mutfak elemanı

f) Restoran elemanı

g) Destek hizmetler personeli kasiyer, hizmetli, bulaşıkçı, kat hizmetlisi, bekçi, kaloriferci, teknisyen vb. görevlilerinden oluşan bir ekiple hizmet yürütülür.

h) Uygulama dersi öğrencileri, stajyer öğrenciler ve kısmi zamanlı çalışan öğrenciler bu maddede yer alan (d), (e), (f) ve (g) bendinde sayılı görevleri yapmak üzere görevlendirilebilir. Bu sayede öğrencilerin mesleklerine ilişkin bilgi, beceri ve yeteneklerinin artırılması ve mesleki gelişmelerinin sağlanması hedeflenir.

ı) Uygulama Otelinde Görevli Olanların Ortak Yükümlülükleri

Tüm görevlilerin, kılık kıyafeti mevzuata uygun ve Yürütme Kurulunun koyacağı kurallar çerçevesinde temiz ve bakımlı olarak görev başında bulunmaları esastır. Görevli personel misafirlere karşı nazik davranmak, hizmetlerini özenle yapmak zorundadırlar. Görevli personel zimmetlerinde bulunan makine, cihaz ve diğer malzemeleri korumak ve araçları kullanma talimatına uygun biçimde kullanmak ve kullandırmak zorundadır.

Tüm personel daha önceden belirlenen çalışma saatlerine uygun olarak görevlerini zamanında ve eksiksiz olarak yerine getirmelidir. Birimlerin temizliği, tertip ve düzeni, iyi çalışması, çalışanların birbirleriyle iyi bir diyalog içinde olması, birim sorumlularının en önemli görevidir. Birim Sorumluları yaptıkları tüm işler hakkında yönetime bilgi verir ve yönetimin bilgi ve izni olmadan işler hakkında hiçbir değişiklik yapamazlar.

i) Çalışma saatleri

Kamu personeli niteliğinde istihdam edilen personelin haftalık çalışma süresi en fazla 40 saattir. Bu süre, işin yoğunluğuna göre belirlenecek olan haftanın iki günü tatil olmak üzere düzenlenir.

İstihdam edilen diğer personelin (işçi statüsünde olan veya sözleşmeli olarak çalıştırılan personelin) haftalık çalışma süresi en fazla 45 saattir. Bu süre, iş yoğunluğuna göre belirlenecek olan haftanın bir günü tatil olmak üzere düzenlenir. Günlük çalışmanın başlama ve bitiş saatleri ile öğle dinlenme süresi, mevsimin hizmet özelliklerine göre yürütme kurulu kararı ile düzenlenir.

j) Satın Alma ve Muayene Esasları ile İlgili Belgeler

Ödemeler kural olarak banka aracılığıyla yapılır. Uygulama otelinde muayene komisyonu, yürütme kurulu tarafından oluşturulan, üç asıl ve üç yedek üyeden oluşur. Muayeneyi yapan kişilerin görevi, Uygulama oteli varlıkları içerisinde yer alacak her türlü malzemenin muayenesini standarda uygunluk, kaliteli olma, kullanıma uygunluk, sağlık ve hijyen esaslarına uygunluğu bakımından kontrolünü yapmaktır. Teslim alma işlemi, muayene komisyonunun, alınan malzemelerin muayenelerinin kabulünün onaylanması sonucunda gerçekleşir. Muayenede uygun görülen mallar sayılarak, tartılarak ve ölçülerek ambar veya depo sorumlusuna teslim edilir. Uygulama oteli taşınır işlemleri, 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun 44’üncü maddesine istinaden çıkarılan “Taşınır Mal Yönetmeliği” hükümleri doğrultusunda gerçekleştirilecektir.

 

Disiplin hükümleri

Madde 8- Disiplin işlemlerine ilişkin Yükseköğretim Kanunu ve Yükseköğretim Kurumları Yönetici, Öğretim Elemanı ve Memurları Disiplin Yönetmeliği ve Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği, iş kanunu ve toplu iş sözleşmesi disiplin hükümleri uygulanır.

Sır Saklama Mecburiyeti

Uygulama Otelinde görev yapan her kademedeki personel görevleri esnasında öğrendikleri tüm bilgileri kanuni merciler ve yetkili kişiler hariç başkaları ile paylaşamazlar.

 

Tutulacak kayıtlar ve kullanılacak formlar

Madde 9- Uygulama otelinde;

Rezervasyon ve kayıt işlemleri elektra programı üzerinden yürütülür. Misafirlere gelir makbuzu verilir. Misafir Kayıt Defteri kullanılır.

Gelen - Giden Evrak Kayıt Defteri

İşletme Defteri

Gelir ve Gider Belgeleri Dosyası

Evrak Zimmet Defteri

Gelir Belgesi

Gider Belgesi kayıt dosyası tutulur ve kullanılır.

 

Mali hususlar

Madde 10- Uygulama otelinde kalanlardan ücret tarifesi üzerinden alındı makbuzu ile tahsil olunan ücretler (Konaklama bedeli), yine bu yerlerin işletme, bakım, onarım, temizlik, ısıtma, soğutma, elektrik, su ve benzeri giderlerinin karşılanmasında kullanılmak üzere, kurum müdürlüğünün ilgili hesabına aktarılır. Kurum müdürü onayı ile uygulama oteli gelirlerinden satın alınan demirbaş niteliğindeki malzemeler bu konuda uygulanan mevzuat hükümlerine göre, kurum kayıtlarına geçilir.

Tesislerde verilen hizmet karşılığında tahsil edilen gelirlerin ve tesislerin işletilmesi amacıyla yapılan giderlerin muhasebesi tutulur ve elde edilen paralar Yürütme Kurulu’nca belirlenen bir bankada açtırılan hesapta toplanır. Günlük zorunlu giderlerin karşılanabilmesi için İşletme kasasında bulundurulması gereken nakit miktarı (kasa limiti) Yürütme Kurulu’nun onayıyla belirlenir. Ödemeler kural olarak banka aracılığıyla yapılır. Yürütme Kurulu’nun belirleyeceği limit dâhilinde kasadan da ödeme yapılabilir. Hizmetlerin yürütülebilmesi için bankalarda açılan hesaplara para yatırmaya, para çekmeye, çek karnesi almaya, çek keşide etmeye, yeni vadeli ve vadesiz hesaplar açmaya, pos başvurusu yapmaya ve gerekli belgeleri imzalamaya, ödeme talimatı vermeye, Yüksekokul Müdürü yetkilidir. Yüksekokul Müdürü aynı zamanda harcama yetkilisidir. Uygulama oteli mali defterlerini görevlendirilen memur aracılığıyla düzenlettirip yaptırabilir. Uygulama Oteli gelir gider tablosu üç ayda bir Koordinatör tarafından Yürütme Kurulu’nun onayına sunulur. Yıl sonu itibarıyla hazırlanan bilanço ve gelir gider tablosu Yürütme Kurulu’nun onayına sunulur. Tüm gelir ve gider evrakları 1 asıl 1 suret olmak üzere iki nüsha olarak düzenlenir. En az bir sureti on yıl süre ile muhafaza edilir. Uygulama oteline yapılan her türlü bağış ve yardımlar tesis bütçesine gelir kaydedilerek giderlerinde kullanılır. Tesise yapılan tüm bağışları kayda almaya Koordinatör yetkilidir.

 

Uygulama oteli kullanım ücretlerinin hesaplanması

Madde 11- Uygulama oteli ücretleri hakkında her yıl Maliye Bakanlığı tarafından yayınlanan Genelgeler, uygulama talimatları ve hükümler doğrultusunda Yürütme Kurulu tarafından belirlenir ve tahsil edilecek ücretler ilan edilir. Yemek hizmetleri, uygulanacak yemek ve diğer hizmetlere ilişkin ücretler günün şartlarına göre Rektör tarafından belirlenerek uygulanır. Tesiste kalacaklardan alınacak konaklama ücreti Maliye Bakanlığı tarafından hazırlanarak Resmi Gazete’de yayımlanan "Kamu Sosyal Tesislerine İlişkin Tebliğ"de belirtilen ücretlerden az olmamak kaydıyla Yürütme Kurulu tarafından belirlenen ücret tarifesinde yer alır. Belirlenecek ücretlere katma değer vergisi dâhildir. Görevi ve unvanı ne olursa olsun hiç bir kişi veya personel tesislerden bedelini ödemeden yararlandırılmaz. Tesisler için tespit edilen ücretler, tahsisin yapıldığı tarihte ilgililerden peşin olarak tahsil edilir. Uygulama otelinden yararlanma ücretleri, yasal düzenlemelere uygun olarak Yürütme Kurulu tarafından belirlenir. Fiyat tespitinde brüt tutara en az %10 kâr ilave edilir. Yürütme Kurulu ürün ve hizmet bedellerinde indirim yapabilir. Yapılacak indirimden sonraki bedel ürün veya hizmetin brüt maliyetinden az olamaz. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi personelinin bir başkası için yaptırdığı rezervasyonlarda KMÜ personel fiyatları uygulanmaz.

 

Uygulama oteli ve imkânlarından yararlanacaklar

Madde 12- Başvuru ve yer ayırtma: Uygulama otelinden yararlanmak için 08.00 ve 24.00 saatleri arasında yer ayırtılması gerekmektedir. Boş oda olması durumunda rezervasyonsuz yer kabul edilmektedir. Vaktinde gelmeyenlerin talepleri duruma göre değerlendirilir.

Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi uygulama otelinden: Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi personeli ve yakınları, Üniversitenin eğitim-araştırma ve kültürel faaliyetlerine katılmak veya resmî temaslarda bulunmak üzere süreli olarak Üniversitede bulunan yerli veya yabancı öğretim elemanları, araştırmacı, yönetici ve diğer ziyaretçiler, diğer üniversitelerin, kamu kurum ve kuruluşlarının personeli, geçici konaklama ihtiyacı Rektörlük tarafından uygun görülen diğer kullanıcılar ücretini ödemek kaydıyla yararlanabilir. Uygulama oteli otoparkından sadece konaklayan misafirlerimiz yararlanabilir.

İbraz edilecek belgeler:

Yasal geçerliliği olan kimlik belgesi

Sağlık kuruluşuna sevk kâğıdı

Bakmakla yükümlü olunan kişiler ile anne ve babanın nüfus cüzdanları

 30 günü aşan konaklama talepleri uzun süreli konaklama olarak tanımlanır ve Rektör onayına tabidir. Uzun süreli konaklama izni bir seferde en çok 1 yıl verilebilir, uygulama oteli kapasitesi ve kullanıcı ihtiyaçları gözetilerek her seferinde bir yılı aşmamak üzere uzatılabilir.

 

Diğer Hizmetlerden Yararlanma

Madde 13- Tesiste nişan, düğün, kokteyl, seminer çalışmaları ve özel davetler için izin verilmeye ve belirlenen çeşitli menüler üzerinden anlaşma yapmaya uygulama otelinin yemek salonundan veya yazlık bahçeden; nişan, düğün gibi özel etkinlikler için Yürütme Kurulu’nca tespit edilecek esaslar dâhilinde, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi mensuplarının ve Üniversite dışından kişilerin yararlanması mümkündür.

 

Demirbaş ve mefruşatın kullanılmasına özen gösterilmesi

Madde 14- Uygulama otelinde kalanlar gerek kendilerine tahsis edilen mekânlarda gerekse genel kullanım alanlarında bulunan demirbaş ve diğer malzemelere gerekli özeni göstermek ve zarar verdikleri takdirde bunları tazmin etmekle yükümlüdür.

 

Riayet edilecek kurallar

Madde 15- Uygulama otelinde kalanların riayet edecekleri kurallar, kurum müdürlüğü tarafından ayrıntılı olarak tespit edilerek gerekli yerlere astırılır.

Odada bulunan demirbaş eşyalar oda tutulduğu andan itibaren konaklayan misafirimize zimmetlenmiş kabul edilir. Genel ahlak ve adaba aykırı her türlü davranışta bulunmak,

Konukları rahatsız edici şekilde yüksek sesle konuşmak, müzik çalmak ve şarkı söylemek, tesise ateşli silah, kesici ve delici alet, patlayıcı ve uyuşturucu madde sokmak ve sokulmasına yardımcı olmak, odalarımızda sigara ve alkol içmek, tesiste kumar oynamak, oynatmak ve oynanmasına aracılık yapmak yasaktır. Yatak odalarına ziyaretçi kabul etmek ve otelimize her türlü evcil hayvanı getirmek, odalarda tüp, elektrik ocağı, ütü ve benzeri yangına sebep olacak malzeme bulundurmak, yemek pişirmek ve yemek yasaktır.

Otele ilk giriş (check-in) saati en erken 14:00,  çıkış (check-out) saati en geç 12:00'dir. Saat 12:00'den daha geç çıkan misafirler için yarım gün oda kullanım bedeli talep edilir. 

Erken giriş ya da çıkışlar için önceden bilgi verilmelidir.

Otel misafirinin otele ilk giriş (check-in) saatinin 14:00'te başlaması dolayısıyla normal olarak giriş günü kahvaltı hakkı yoktur ancak çıkış günü vardır. Misafirin boşa beklememesi ve kolaylık sağlanması amacıyla, eğer odası hazırsa erken saatte yerleştirilmesi ona kahvaltı hakkı sağlamaz. Misafirlerimiz, giriş günü sabahı kahvaltı almak isterse ekstra ücretlidir.  Günlük temizlik ve rahatsız etmeyiniz istekleri kapı arkasına asılmalıdır.

Misafirlerimiz kıymetli eşyalarının muhafazasından kendileri sorumludur. Gerektiğinde resepsiyona teslim edebilirler.

Otelimizde 0-6 yaş arası ücretsiz, 6 yaş ve üzeri ücretlidir. Otelde konaklayan misafirlerin ziyaretçilerinin odalara çıkması yasak olup görüşmeler lobide yapılmalıdır.

Oda anahtarları her gün resepsiyona teslim edilmelidir. Uyandırma servisimiz mevcut olup bunun için resepsiyona bilgi verilmesi gerekmektedir.

 

Kurallara uymayanlar hakkında yapılacak işlem

Madde 16- Bu Yönerge’ye ve kurum müdürü tarafından Madde 15’e göre tespit olunan hususlara uymayanlar hakkında uygulama oteli sorumlusu tarafından düzenlenen tutanak kurum müdürlüğüne intikal ettirilir. Müdürlükçe ilgili şahsın uygulama otelinde kalması sakıncalı görüldüğü takdirde uygulama otelinden derhal çıkarılır.

 

Kıymetli eşya

Madde 17- Kısa süreli konaklayan misafirlerin, yanlarında para ve para hükmündeki kıymetli evrak, mücevher, bunun gibi kıymetli eşya bulunan kimseler bu eşyalarını resepsiyona makbuz mukabili teslim etmedikleri takdirde kaybından kendileri sorumludurlar.

 

 

Uygulama otelinin boşaltılması

Madde 18- Uygulama otelinden faydalananlar, kalma süresinin sonunda misafirhane yetkililerine başvurarak ilişiklerini en geç saat 12.00’ye kadar kesmek zorundadır. Süre sonunda ilişik kesmeyenlere, her geçen gün için geçerli günlük tarife ücreti uygulanır. Odalar terk edildiğinde temizlenerek çarşaf, havlu vb. değiştirilir ve yeni misafirin kalacağı şekle getirilir. Odaların dolu olduğu durumlarda odada kalanın izni olmadan odaya girilip temizlik yapılamaz.

 

Diğer hususlar

Madde 19- Bu Yönerge’de yer almayan hususlarda yapılacak uygulamaya ilişkin esaslar, yürürlükteki mevzuat ve bu Yönerge’ye aykırı olmamak üzere, kurum müdürü tarafından tespit edilir.

 

Yürürlük

Madde 20- Bu Yönerge, Üniversite Senatosu’nca kabul edildiği tarihte yürürlüğe girer.

 

Yürütme

Madde 21- Bu Yönerge hükümlerini Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Müdürü yürütür.

 

 

 

Okunma Sayısı: 12