Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi/ MEVZUAT BİLGİ SİSTEMİ

Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Öğretmenlik Uygulaması Yönergesi

KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ

İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI YÖNERGESİ

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Genel Hükümler

Amaç

MADDE 1 – (1) Bu Yönerge’nin amacı, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Öğretmenlik Uygulaması derslerinin yürütülmesine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.

 

Kapsam

MADDE 2 – (1) Bu Yönerge; Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Öğretmenlik Uygulaması derslerinin amaç, ilke ve yöntemlerini kapsar.

 

Dayanak

MADDE 3 – (1) Bu Yönerge;

a) 26.06.2009 tarih ve 27270 sayılı Resmî Gazete’de yayınlanan Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği,

b) Uygulama Öğrencilerinin Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim-Öğretim Kurumlarında Yapacakları Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Yönerge hükümleri doğrultusunda hazırlanmıştır.

 

Tanımlar

MADDE 4 – (1) Bu Yönerge’de geçen;

Bakanlık: Milli Eğitim Bakanlığını,

Bölüm uygulama koordinatörü: Fakülte ve uygulama eğitim kurumunun iş birliğinde, bölümün öğretmenlik uygulamaları ile ilgili yönetim işlerini planlayan ve yürüten öğretim elemanını,

Derece: Eğitim kurumlarının anaokulu, ilkokul, ortaokul ve lise şeklindeki düzeylerini,

Dönem: Öğretmenlik uygulamasının güz (I. dönem) ve bahar (II. dönem) olmak üzere gerçekleştiği iki dönemi,

Fakülte: İslami İlimler Fakültesini,

Fakülte/Enstitü uygulama koordinatörü: Uygulama öğrencilerinin eğitim kurumlarında yapacakları öğretmenlik uygulamalarını, uygulama öğretim elemanı, millî eğitim müdürlüğü uygulama koordinatörü ve uygulama eğitim kurumu koordinatörüyle birlikte, planlanan ve belirlenen esaslara göre yürütülmesini sağlayan, eğitim ve öğretimden sorumlu dekan yardımcısını ve/veya müdür yardımcısını ve/veya enstitü müdür yardımcısını,

MEBBİS: Millî Eğitim Bakanlığı Bilişim Sistemlerini,

Millî eğitim müdürlüğü uygulama koordinatörü: Uygulama öğrencilerinin uygulama eğitim kurumlarında gerçekleştirecekleri öğretmenlik uygulamalarını, fakülte ve eğitim kurumu uygulama koordinatörleriyle birlikte planlanan esaslara göre yürütülmesini sağlayan, ilde millî eğitim müdürünü, müdür yardımcısını veya şube müdürünü; ilçede ise ilçe millî eğitim müdürünü veya şube müdürünü,

Öğretmenlik uygulaması: Uygulama öğrencilerine; eğitim gördüğü öğretmenlik alanında, yönetim ve ders dışı etkinliklerle birlikte bizzat sınıf içinde öğretmenlik becerisi kazandırmayı amaçlayan ve belirli bir dersi ya da dersleri planlı bir şekilde öğretmesini sağlayan, uygulama etkinliklerinin tartışılıp değerlendirildiği dersi/dersleri,

Öğretmenlik uygulaması danışmanlığı eğitimi kurs belgesi: Öğretmenlik uygulamasına katılan uygulama öğrencilerine rehberlik yapacak ve meslek öncesi deneyim sahibi olarak yetiştirilmelerine katkı sağlayan yönetici ve öğretmenlere Bakanlıkça verilen belgeyi,

Öğretmen yetiştirme çalışma grubu: Öğretmen yetiştirme sisteminin daha kalıcı ve etkin bir şekilde işlemesini sağlamak ve daha nitelikli öğretmen yetiştirmeye katkıda bulunmak üzere Millî Eğitim Bakanlığı, Yükseköğretim Kurulu ve öğretmen yetiştiren fakültelerin temsilcilerinden oluşan danışma organını,

Program koordinatörü: Fakültelerce ihtiyaç duyulması hâlinde bölüm uygulama koordinatörleri ile iş birliği içinde programa ait çalışmaları planlayan öğretim elemanını,

Tür: Aynı derecedeki eğitim kurumlarından farklı eğitim programı uygulayan eğitim kurumlarını,

Uygulama eğitim kurumu: Öğretmenlik uygulamalarının yürütüldüğü, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî ve özel eğitim-öğretim kurumlarını,

Uygulama eğitim kurumu koordinatörü: Eğitim kurumundaki öğretmenlik uygulamalarının belirlenen esaslara göre yürütülmesi için uygulama eğitim kurumu ile ilgili kurumlar ve kişiler arasında iletişim ve koordinasyonu sağlayan eğitim kurumu müdürünü veya müdür yardımcısını,

Uygulama öğrencisi: Öğretmen yetiştiren fakülte ve yüksekokullarda öğrenim gören öğrenciler ile öğretmen yetiştiren fakülte ve yüksekokul haricindeki öğretmenlik alanlarına kaynaklık eden fakülte/programlardan mezun olup enstitüde Öğretmenlik Meslek Bilgisi Tezsiz Yüksek Lisans Programına devam eden ya da pedagojik formasyon eğitimi veren eğitim/eğitim bilimleri fakültesi ve eğitim bilimleri bölümünde Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programına devam eden öğrenciyi,

Uygulama öğrencisi değerlendirme modülü: Millî Eğitim Bakanlığı Bilişim Sistemleri MEBBİS içinde öğretmenlik uygulamasına ilişkin iş ve işlemlerin yürütüldüğü bölümde yer alan modülü,

Uygulama öğretmeni: Millî Eğitim Bakanlığı tarafından verilen Öğretmenlik Uygulaması Eğitimi Sertifikasına sahip, uygulama eğitim kurumunda yöneticiler dışında fiilen derse giren branş ve rehberlik öğretmenleri arasından seçilen, en fazla 6 (altı) uygulama öğrencisine öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği öğretmenlik uygulaması/rehberlik uygulaması kapsamında rehberlik edecek öğretmeni,

Uygulama öğretim elemanı: En fazla 12 (on iki) uygulama öğrencisinin öğretmenlik uygulaması derslerini uygulama öğretmeni ile planlayan, uygulama öğrencisinin dersine fiilen katılan ve değerlendiren, Yönergenin ilgili maddelerine göre yürüten ve şu öncelik sırasına göre belirlenen, ilgili öğretmenlik programında lisans eğitimi, lisansüstü eğitim yapmış veya Üniversitelerarası Kurul (ÜAK) doçentliği olan öğretim elemanlarını; eğitim bilimleri alanında doktora ve/veya Üniversitelerarası Kurul (ÜAK) doçentliği olan öğretim elemanlarını,

ifade eder.

 

İKİNCİ BÖLÜM

Uygulama İlkeleri

 

İlkeler

MADDE 5 – (1) Öğretmenlik Uygulaması aşağıdaki ilkeler doğrultusunda planlanır ve yürütülür.

a) Kurumlar arası iş birliği ve koordinasyon ilkesi: Öğretmenlik Uygulamasına ilişkin esaslar; Millî Eğitim Bakanlığı ile Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından ortaklaşa belirlenmektedir. Öğretmenlik uygulaması ildeki eğitim kurumunun türü ve derecesi, öğretmen ve akademisyen sayısı ile alanları dikkate alınarak öğretmen, öğrenci ve akademisyen eşleştirmesi ile oluşacak kontenjanlar dâhilinde planlanır ve İl Millî Eğitim Müdürlüğü ile İslami İlimler Fakültesi koordinasyonunda yürütülür.

b) Okul ortamında uygulama ilkesi: Öğretmenlik Uygulaması, öğrencilerinin, mezun olacağı/olduğu alanda İl Millî Eğitim Müdürlükleri ile İslami İlimler Fakültesi tarafından belirlenen Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî, özel, yatılı-pansiyonlu ve gündüzlü, okul öncesi, ilköğretim, genel ve mesleki orta öğretim, özel eğitim ile çıraklık ve yaygın eğitim kurumlarında yürütülür.

c) Aktif katılım ilkesi: Uygulama öğrencilerinin öğretmeni olacağı eğitim kurumunun tür ve derecesi ile alanları dikkate alınarak Bakanlığa bağlı resmî eğitim kurumları ve özel öğretim kurumlarında yürütülmesi ve uygulama öğrencilerinin eğitim süreçlerine fiilen katılmaları esastır. Bunun için, uygulamalarda her öğrenciden, bir dizi etkinliği ve öğretmenlik uygulamalarını bizzat gerçekleştirmesi istenir. Öğrencilerin; bunları aşamalı olarak, süreklilik içinde ve artan bir sorumlulukla yürütmeleri sağlanır. Öğrenciler; uygulama hazırlığı, uygulama okulunda gözlem,   uygulama okulunda görev yapan personel görevlerinde yer alma, eğitim-öğretim/yönetim ve ders dışı etkinliklere katılma, öğretmenlik uygulamalarını planlama ve uygulama etkinliklerini gerçekleştirir. Öğretmenlik uygulaması uygulama öğretmeni ile uygulama öğretim elemanlarınca yakından izlenir ve değerlendirilir.

ç) Uygulama sürecinin geniş zaman dilimine yayılması ilkesi: Öğretmenlik Uygulaması; planlama, inceleme, araştırma, analiz etme, denetleme, değerlendirme ve geliştirme gibi kapsamlı bir dizi süreçten oluşur. Bu süreçlerin her biri hazırlık, planlama, uygulama, değerlendirme ve geliştirme aşamalarından oluşmaktadır. Öğrencilerinin, mesleki davranışları bu süreçler yoluyla istenilen düzeyde kazanabilmesi amaçlanmaktadır.

d) Ortak değerlendirme ilkesi: Öğrencilerinin uygulamalardaki performansı; uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğretmeni tarafından ayrı ayrı değerlendirilir. Uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğretmeninin yaptığı değerlendirmeler, Millî Eğitim Bakanlığı Bilişim Sistemleri (MEBBİS) üzerinden yapılır ve sistemin atadığı nihai not, öğrencilerin uygulamalardaki başarı          notu     olarak  belirlenir. Uygulama Okullarındaki Koordinatörler MEBBİS’ten alınacak öğrencilere ait not çizelgelerini uygulama öğretim elemanına teslim eder.

e) Kapsam ve çeşitlilik ilkesi: Öğretmenlik mesleği; ders hazırlığı, dersi sunma, sınıf yönetimi, atölye ve laboratuvar yönetimi, okul, aile ve mesleği ile ilgili konularda öğrenciye rehberlik yapma, öğrenci başarısını değerlendirme, yönetim işlerine ve eğitsel çalışmalara katılma gibi çok çeşitli faaliyetleri kapsamaktadır. Ayrıca öğretmenler, çeşitli bölgelerde, farklı olanak ve koşullara sahip genel-meslekî, gündüzlü-yatılı, pansiyonlu, şehir ve köy okullarında, müstakil veya birleştirilmiş sınıflarda görev yapmaktadır.            Bu nedenle öğretmenlik uygulaması, öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluk alanlarını kapsayacak şekil ve çeşitlilikte planlanır ve yürütülür.

f) Uygulama   sürecinin geliştirilmesi            ilkesi: Öğretmenlik Uygulaması çalışmalarından elde edilen sonuçlara göre, uygulama süreci ve buna uygun olarak uygulamaya yönelik çalışmalar sürekli geliştirilir.

g) Uygulamanın          yerinde            ve        denetimli yapılması    ilkesi: Öğretmenlik Uygulamasından beklenen faydanın sağlanabilmesi, öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması kapsamında yapacakları etkinlikleri, öğrencisi oldukları uygulama öğretim elemanlarının, yakından izleme, rehberlik etme, eksikliklerini tamamlama ve değerlendirme çabaları ile mümkündür. Bu nedenle Öğretmenlik Uygulamaları, fakültenin bulunduğu il veya ilçelerdeki ilgili kurumlarda gerçekleştirilir.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Görev, Yetki ve Sorumluluklar

 

MADDE 6 – (1) Öğretmen Yetiştirme Çalışma Grubunu:

a) Millî Eğitim Bakanlığı ile Yükseköğretim Kurulu, fakülteler ve diğer ilgili kurumlar arasında meslek öncesi öğretmen eğitimi konusunda koordinasyonu ve bilgi akışını sağlar.

b) Öğretmen yetiştirilmesi ve eğitiminin en önemli boyutlarından biri olan fakülte ve eğitim kurumu iş birliği konusunda gerekli görülen model ve alt yapı çalışmalarını gerçekleştirir.

 

(2)Fakülte yönetimi:

a) Bölümlerden gelen önerileri dikkate alarak uygulama öğretim elemanlarını belirler.

b) Fakülte Uygulama Koordinatörü, İl Millî Eğitim Müdürlüğü ile iş birliği yaparak uygulama okullarını belirlemek ve öğretmen adaylarının bu kurumlara dağılımını sağlamak, uygulama okullarındaki etkinliklerin, etkili ve verimli bir biçimde yürütülmesi ve denetlenmesini sağlar.

c) Uygulama sürecinde, Fakülte, İl Millî Eğitim Müdürlüğü ve Uygulama Okulu arasındaki işbirliğinin gerçekleştirilmesi için her yıl belirli zamanlarda öğretmenlik uygulamasına ilişkin toplantı, kurs, seminerler vb. düzenler.

ç) Öğretmenlik uygulaması kapsamında gerçekleştirilen çalışmaları değerlendirmek ve bu çalışmaların geliştirilmesi için gerekli önlemleri almaktır. İl millî eğitim müdürlükleri ile koordinasyon sağlanmaksızın öğretmenlik uygulamasına alınan   uygulama öğrencilerinin öğretmenlik uygulamasında yaşayacakları olumsuzluklardan birinci derece sorumludur.

 

(3) Fakülte uygulama koordinatörü:

a) Fakülte uygulama koordinatörü, öğretmenlik alanlarına göre uygulama öğrencilerinin sayısını her öğretim döneminin başında ilgili bölüm ve ana bilim dalı başkanı ile iş birliği yaparak belirler ve Millî Eğitim Müdürlüğüne gönderilmesini sağlar.

b) Bölüm uygulama koordinatörü ve millî eğitim müdürlüğü uygulama koordinatörü ile işbirliği içerisinde uygulama öğrencilerinin bilgilerini Uygulama Öğrencisi Değerlendirme Modülü üzerinden kayda alınmasını sağlar.

c) Öğretmenlik uygulamalarını fakülte ve yüksekokul adına izler, geliştirilmesi için gerekli önlemleri alır.

ç) Öğretmenlik uygulamasına katılmayan öğrencinin üniversiteye sunduğu mazeretine ilişkin kararı, il millî eğitim müdürlüğüne yazılı olarak bildirir.

 

(4) Bölüm uygulama koordinatörü:

a) Öğretmenlik uygulamaları konusunda, bölüm ile uygulama öğretim elemanları arasındaki koordinasyon ve iş birliğini sağlar.

b) Uygulama öğretim elemanlarının sorumluluğuna verilen uygulama öğrencilerinin listesini hazırlar, fakülte uygulama koordinatörüne iletir.

 

(5) Uygulama öğretim elemanları:

a) Öğrencilerini, öğretmenlik uygulaması etkinliklerine hazırlar.

b) Öğretmen adaylarının; uygulama çalışmaları kapsamındaki etkinliklerini, uygulama okulu koordinatörü ve uygulama öğretmeni ile planlar ve izler.

c) Her dönemde, her bir uygulama öğrencisinin fiilen anlattığı dersi en az 2 (iki) kez izler.

ç) Uygulama öğrencisinin uygulamanın her aşamasında gerekli rehberlik, danışmanlık ve devam devamsızlık takibini yapar.

d) Mazereti nedeniyle uygulamaya katılamayan uygulama öğrencilerinin katılmadığı dersin telafisini uygulama öğretmeni ile iş birliği içerisinde sağlar.

e) Uygulama sonunda uygulama öğrencisinin çalışmalarını değerlendirir, ilgili formları doldurur ve değerlendirme sonucunu not olarak yükseköğretim kurumunun ilgili sistemi ile Uygulama Öğrencisi Değerlendirme Modülüne girişini yapar.

 

(6) İl Milli Eğitim Müdürü:

a) Öğretmenlik uygulamalarının gerçekleştirileceği yerlerde il millî eğitim müdürü; her bir üniversite için il millî eğitim müdürünü, müdür yardımcılarından veya şube müdürlerinden birini “millî eğitim müdürlüğü uygulama koordinatörü” olarak mülki idare amirine teklif eder ve görevlendirmesini sağlar.

b) Bakanlığa bağlı eğitim kurumları ile özel öğretim kurumlarının uygulama kontenjanlarını, eğitim kurumlarının tür ve derecelerini göz önünde bulundurarak öğretmenlik alanlarına göre belirlenmesi ve kontenjanların yükseköğretim kurumlarına göre dağılımının yapılması ile dağılıma ilişkin bilgilerin yükseköğretim kurumlarına gönderilmesini sağlar.

c) Yükseköğretim kurumları ve uygulama eğitim kurumları arasında koordinasyonu sağlar.

ç) Öğretmenlik uygulamasının yapılan planlamaya göre yürütülmesi için yükseköğretim kurumları ile iş birliği içinde gerekli önlemlerin alınmasını sağlar.

d) Yükseköğretim kurumlarının öğretmenlik uygulaması çalışmalarına ilişkin düzenleyeceği toplantı, seminer ve kurslara millî eğitim müdürlüğü uygulama koordinatörü, uygulama eğitim kurumu koordinatörleri ile uygulama öğretmenlerinin katılımını sağlar.

e) Öğretmenlik uygulamasında görev alanların ek ders çizelgelerini ilgili yükseköğretim kurumlarına gönderilmesini sağlar.

f) Uygulama öğretmenlerinden gelen uygulama öğrencisinin devam durumuna ilişkin çizelgenin ilgili yükseköğretim kurumlarına gönderilmesini sağlar.

g) Öğretmenlik uygulama çalışmalarını izler ve denetler.

 

(7) Millî Eğitim Müdürlüğü Uygulama Koordinatörü:

a) Öğretmenlik uygulamasının gerçekleştirileceği uygulama eğitim kurumlarını fakülte/enstitü uygulama koordinatörü ile birlikte belirler.

b) Bakanlığa bağlı eğitim kurumları ile özel öğretim kurumlarının uygulama kontenjanlarını, eğitim kurumlarının tür ve derecelerini göz önünde bulundurarak öğretmenlik alanlarına göre belirler, kontenjanların yükseköğretim kurumlarına göre dağılımını yapar ve dağılıma ilişkin bilgileri yükseköğretim kurumlarına gönderir.

c) Öğretmenlik uygulamasının yapılan planlamaya göre yürütülmesi için yükseköğretim kurumları ile iş birliği içinde gerekli önlemleri alır.

ç) Öğretmenlik uygulamasında görev alanların ek ders çizelgelerinin ilgili birimlere gönderilmesini sağlar.

d) Uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanının uygulama öğrencisinin günlük ve genel değerlendirmelerinin Uygulama Öğrencisi Değerlendirme Modülüne işlenmesini kontrol eder, varsa eksikliklerin süresi içerisinde giderilmesini sağlar.

 

(8) Uygulama Eğitim Kurumu Müdürü:

a) Uygulama eğitim kurumu koordinatörünü belirler, öğrenci dağılımlarını yapar.

b) Uygulama öğretmenleri ve uygulama öğrencilerinin görev ve sorumluluklarını bildirir.

c) Öğretmenlik uygulamasının yapılan planlamaya göre yürütülmesi için gerekli önlemleri alır.

ç) Uygulama öğretmenlerinin uygulama çalışmalarını denetler.

d) Öğretmenlik uygulamasında görev alanların ek ders çizelgelerini il/ilçe milli eğitim müdürlüğüne gönderir.

e) Uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanının uygulama öğrencisinin günlük ve genel değerlendirmelerinin Uygulama Öğrencisi Değerlendirme Modülüne işlenmesini kontrol eder, varsa eksikliklerin süresi içerisinde giderilmesini sağlar.

 

(9) Uygulama Eğitim Kurumu Koordinatörü:

a) Uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğretmeni ile iş birliği yaparak uygulama öğrencilerinin uygulama çalışmaları kapsamındaki etkinliklerini planlar.

b) Öğretmenlik uygulamasının yapılan planlamaya göre yürütülmesi için gerekli önlemleri alır.

c) Uygulama öğrencilerinin sistem üzerinden kişisel bilgilerini, fotoğrafını ve ilgili diğer bilgilerini Uygulama Öğrencisi Değerlendirme Modülüne işler.

ç) Uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanının uygulama öğrencisinin günlük ve genel değerlendirmelerinin Uygulama Öğrencisi Değerlendirme Modülüne işlenmesini kontrol eder, varsa eksikliklerin süresi içerisinde giderilmesini sağlar.

d) Uygulama öğrencisinin fiilen anlattığı dersi izlemek üzere uygulama eğitim kurumuna gelen uygulama öğretim elemanının geliş günlerini Uygulama Öğrencisi Değerlendirme Modülüne işler.

 

(10) Uygulama Öğretmeni:

a) Uygulama programının gerektirdiği etkinlikleri, yapılan planlamaya uygun olarak yürütür, uygulama öğrencisine rehberlik eder, bu etkinlikleri izler ve değerlendirir.

b) Uygulama öğretim elemanı ile birlikte her dönemde en az 2 (iki) kez uygulama öğrencisinin öğretmenlik uygulaması sürecini değerlendirir.

c) Uygulama öğrencisinin günlük ve genel değerlendirmelerinin ıslak imzalı olarak uygulama eğitim kurumuna teslim eder ve Uygulama Öğrencisi Değerlendirme Modülüne işler.

ç) Uygulama öğrencisinin devam durumunu Uygulama Öğrencisi Değerlendirme Modülüne kaydeder ve ilgili yükseköğretim kurumlarına gönderilmek üzere uygulama eğitim kurumu koordinatörüne teslim eder.

 

(11) Uygulama öğrencisi:

a) Öğretmenlik uygulamasının gereklerini yerine getirmek için öğretim elemanı, uygulama öğretmeni ve diğer öğrencileri ile iş birliği içinde koordineli bir şekilde çalışır.

b) Öğretmenlik Uygulaması etkinlikleri kapsamında, yaptıkları çalışmaları ve raporları içeren Öğretmenlik Uygulaması Dosyasını dönem sonunda ve belirtilen zamanda uygulama öğretim elemanına teslim eder.

c) Uygulama yapılan okullarda görevli personelin uymakla yükümlü oldukları yasa, yönetmelik ve yönergeler ile kurum yönetiminin belirlediği kurallara uymak zorundadır.

ç) Kişisel ve mesleki yeterliliğini geliştirmek için sürekli çaba göstermek zorundadır.

d) Uygulama eğitim kurumunda herhangi bir suç ve disiplin olayına karışması halinde Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Ön Lisans   ve   Lisans Eğitim Öğretim Sınav Yönetmeliği ile ilgili Disiplin Yönetmeliği hükümlerine göre işlem tesis edilir.

 

(12) Millî Eğitim Bakanlığı Bilgi İşlem Genel Müdürlüğü:

a) Uygulama Öğrencisi Değerlendirme Sistemi’nin MEBBİS üzerinden işleyişini sağlar.

b) Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğünün talepleri doğrultusunda

Uygulama Öğrencisi Değerlendirme Modülünü teknik ve alt yapı imkânları göz önünde bulundurarak geliştirir.

c) Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü ile koordineli olarak sistemde güncelleme çalışmalarını gerçekleştirir.

ç) Sistemden kaynaklı teknik problemlerin çözümünü sağlar

 

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Uygulama ile İlgili Esaslar

 

Öğretmenlik uygulaması dersinin zamanı ve süresi

MADDE 7 – (1) Öğretmenlik uygulaması, bir yılda iki dönemden az olmamak üzere yapılır. Güz ve bahar dönemleri her bir dönem 12 (on iki) hafta olarak ve haftada 6 (altı) ders saati uygulanacak şekilde düzenlenir. Öğretmenlik uygulaması her bir dönemde 72 (yetmiş iki) saat olmak üzere toplam 144 (yüz kırk dört) ders saatinden oluşur.

(2) Öğretmenlik Uygulaması dersinin zaman ve süresi, Yükseköğretim Kurulu Öğretmen Yetiştirme Lisans Programına İlişkin Usul ve Esasları çerçevesinde aşağıda belirtilen şekildedir.

 

Öğretmenlik Uygulaması Dersi

Dersin Adı

Yarıyıl

Süre

Zorunlu/ Seçmeli

Teori

Uygulama

AKTS

Öğretmenlik Uygulaması I

Güz

14 Hafta

Zorunlu

2

6

10

Öğretmenlik Uygulaması II

Bahar

14 Hafta

Zorunlu

2

6

10

           

(3) Öğretmenlik uygulamaları, uygulama okullarının kapasitesi ve öğrencilerin sayısı dikkate alınarak, en fazla 6 (altı) kişilik gruplar halinde yürütülür. Uygulama öğrencisi her bir dönemde, uygulama öğretmeninin gözetiminde ve en az 8 (sekiz) farklı haftada olmak üzere ilgili dersin haftalık ders çizelgesinde 1-2 saat olanlarda 10 (on), 3 (üç) ve üzeri olanlarda 20 (yirmi) ders saatinden az olmayacak şekilde fiilen ders anlatır.

(4) Uygulama öğretmeni, uygulama öğrencisinin fiilen anlatmış olduğu dersleri, biri ilk anlattığı diğeri son anlattığı derslere ilişkin olmak üzere en az 2 (iki) kez değerlendirir ve bu değerlendirmesini MEBBİS’te yer alan Uygulama Öğrencisi Değerlendirme Modülüne işler.

 

Uygulamanın Yeri

MADDE 8 – (1) Öğretmenlik uygulamaları, fakültenin bulunduğu il veya ilçedeki Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî ve özel eğitim-öğretim kurumlarında yapılır.

(2) Eğitim kurumlarında; uygulamaya katılacak sınıf, alan ve rehberlik alanı öğrencileri, eğitim kurumlarının fiziki durumu ve öğretmen sayısına göre uygulamalarının bir kısmını köylerde bulunan eğitim kurumlarında yapılabilir.

 

Öğretmenlik uygulamasının planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi

MADDE 9 – (1) Öğretmenlik uygulamasına ilişkin aşağıdaki işlemler gerçekleştirilir:

a) İl millî eğitim müdürlüğü uygulama koordinatörü, uygulama eğitim kurumu olarak seçilebilecek kurumların müdürleri ile işbirliği yaparak, uygulama eğitim kurumlarını ve her eğitim kurumu için uygulama öğrencisi kontenjanını, öğretmenlik alanları itibarıyla belirler.

b) İl Millî Eğitim Müdürlüğü  Uygulama  Koordinatörü  ile iletişime   geçerek uygulama okulu olarak seçilebilecek uygulama okullarını ve her okulun öğrenci kontenjanını bölümleri/alanları doğrultusunda belirler.

c) Fakülte uygulama koordinatörü, bölüm uygulama koordinatörleri ile işbirliği yaparak  kendi  fakültelerindeki  her  uygulama öğretim elemanına düşen öğrenci sayısının  12 (on iki) öğrenciyi geçmeyecek şekilde gruplandırır ve her grubun sorumlu öğretim elemanını belirler.

ç) Fakülte uygulama koordinatörü, uygulama öğretim elemanlarının ve sorumlu oldukları öğrencilerin, bölümlerine/alanlarına ve uygulama okullarına göre dağılımlarını gösteren listeyi hazırlayarak, İl Millî Eğitim Müdürlüklerine gönderir.

d) Uygulama eğitim kurumu koordinatörü, uygulama öğrencilerinin uygulama öğretmenlerini belirler ve uygulama öğretmeni başına 6 (altı); ders başına düşen öğrenci sayısını da 3 (üç) öğrenciyi geçmeyecek şekilde planlar. Uygulama öğrencilerine eğitim kurumunu gezdirerek birimleri tanıtır ve etkinlikler hakkında bilgi verir.

e) Uygulama öğretim elemanı, sorumluluğuna verilen uygulama öğrencileri uygulama okullarına götürerek, kurum yönetici ve öğretmenleri ile tanıştırır.

f) Uygulama öğretim elemanı, öğretmenlik uygulaması kapsamında 14 (on dört) hafta boyunca gerçekleştirilecek etkinlikleri, uygulama öğretmeni ve danışmanı olduğu öğrencilerle birlikte planlar.

g) Uygulama öğrencileri, gerçekleştirdikleri gözlem ve öğretmenlik uygulamalarına ilişkin haftalık rapor hazırlar ve bu raporu uygulama öğretim elemanına teslim eder.

ğ)         Uygulama öğretim elemanı,   her       hafta    kurumlarda yapılan öğretmenlik uygulamalarına ilişkin çalışmaları, dersin teorik saatinde öğrenciler ile birlikte tartışır ve değerlendirir.

h) Öğretmenlik uygulamaları sonunda öğrenciler, dönem başında belirlenen etkinlik planı çerçevesinde yürüttükleri çalışmaları ve raporları içeren Öğretmenlik Uygulama Dosyasını tamamlar, belirtilen tarihler arasında uygulama öğretim elemanına teslim eder. Uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğretmeni, her bir uygulama öğrencisi ile ilgili gözlemlerini ayrı ayrı Uygulama Öğrencisi Değerlendirme Formuna kaydeder (EK-3). Dersten sonra uygulama öğrencisi ile yapılan çalışmaları birlikte değerlendirir.

ı) Öğretmenlik uygulamasına katılan öğrencinin başarısı, uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğretmeni tarafından ayrı ayrı değerlendirilir. Uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğretmeninin yaptığı değerlendirmeler, Millî Eğitim Bakanlığı Bilişim Sistemleri (MEBBİS) üzerinden yapılır ve sistemin atadığı nihai not, öğrencilerin uygulamalardaki başarı notu olarak belirlenir. Bu notlar MEBBİS’e girildikten sonra ayrıca Üniversite Öğrenci Bilgi Sistemi’ne girilir.

i) Uygulama öğrencileri, uygulama yaptıkları eğitim kurumlarında mazeretsiz devamsızlık yaparsa ilişiği kesilerek başarısız sayılır.

 

BEŞİNCİ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

 

MADDE 10 - (1) Uygulama çalışmalarının çeşitli nedenlerle bir okulda bitirilememesi hâlinde eksik kalan kısmı, başka bir okulda tamamlattırılır.

 

MADDE 11- (1) Uygulama öğrencisi, öğretmenlik uygulamasına devam ederken uygulama öğretmeninin zorunlu nedenlerden dolayı uygulama öğretmenlik görevini yerine getirememesi ve ilde de aynı branşta öğretmen bulunmaması durumunda, öğretmenlik uygulaması, fakülte yönetim kurulunca, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Öğretmenlik Alanları Atama ve Ders Okutma Esaslarına ilişkin çizelgede yer alan “Atamaya Esas Olan Alan ve Mezun Olduğu Yükseköğretim Programı/Fakülteler dikkate alınarak belirlenen alanda tamamlattırılır.

 

MADDE 12- (1) Doğal afetler ve benzeri olağanüstü durumlar nedeniyle aynı veya yakın il/ilçede öğretmenlik uygulamasının tamamen veya kısmen yapılamaması hâlinde, öğretmen adayları aynı programı uygulayan bir başka fakültenin öğretmen adayları ile birlikte uygulama yaparlar. Öğretmen adayları, ilgili dönemin tüm derslerini uygulama yaptıkları fakültede tamamlar. Bunun için fakültelerin bağlı oldukları üniversiteler arasında bir protokol yapılır. Öğrencilerin barınma ihtiyaçları fakültelerince karşılanır.

 

Disiplin Kuralları ve diğer hususlar

MADDE 13 – (1) Uygulama öğrencileri, uygulama yaptıkları eğitim kurumlarında mazeretsiz devamsızlık yaparsa ilişiği kesilerek başarısız sayılır. Uygulama öğrencilerine, disiplin ve diğer hukuki konularda ilgili yükseköğretim kurumu mevzuatı uygulanır. Öğretmenlik Uygulaması Dersinde öğrenciler, teorik ders saatlerinin % 80’ine ve uygulama saatlerinin % 100’üne katılmak zorundadır.

(2) Öğretmenlik Uygulaması Dersinin tekrar alındığı her durumda teorik ve uygulama saatlerinde yukarıda belirtilen oranlarda devam zorunluluğu aranır. Öğrencilerin derslere devamları, uygulama okulu öğretmeni, uygulama okulu koordinatörü ve dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından izlenir.

(3) Öğretmenlik Uygulaması, Öğretmenlik Uygulaması I ve Öğretmenlik Uygulaması II derslerinden muafiyet uygulanmaz.

(4) Dönem içerisinde alınan raporlar devamdan sayılmaz.

(5) Rektörlük veya dekanlık tarafından resmî görevle görevlendirilen öğrenciler, görev sürelerince teorik ders saatlerinde izinli sayılır ancak bu durum uygulama saatleri için geçerli değildir. Görevlendirme nedeni ile gerçekleştirilemeyen uygulama saatlerinin telafisinin yapılması gerekir.

 

Hüküm bulunmayan hâller ve yetkilendirme

MADDE 14 – (1) Bu Yönergede belirtilmeyen ancak karşılaşılabilecek diğer hususların değerlendirilmesi Yükseköğretim Kurulunun Usul        ve Esaslarda    belirtilen hükümlere ve üniversitenin yönetmelik ve yönergelerine aykırı olmamak üzere İslami İlimler Fakültesi Yönetim Kurulu tarafından yapılır.

 

Yürürlükten kaldırılan yönerge

MADDE 15 – (1) 26.12.2019 tarihli ve 15-2019/183 sayılı Senato kararıyla kabul edilen Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Öğretmenlik Uygulaması Yönergesi yürürlükten kaldırılmıştır.

 

Yürürlük

MADDE 16 – (1) Bu Yönerge Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Senatosu tarafından kabul edildiği tarihten itibaren yürürlüğe girer.

 

Yürütme

MADDE 17 – (1) Bu Yönerge hükümlerini Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Rektörü yürütür.

 

 

 

EKLER

Ek-1: Öğretmenlik Uygulaması Dosyasında Bulunması Gereken Belge ve Dokümanlar

        1. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Yönerge

        2.1739 Sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu

        3.Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği (Okulöncesi ve İlköğretim Kurumlarında öğretmenlik uygulaması yapanlar) 20.12.2021

       4. Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği (Ortaöğretim Kurumlarında öğretmenlik uygulaması yapanlar)

       5. Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği (Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumlarında öğretmenlik uygulaması yapanlar)

 6.Ders Dışı Eğitim ve Öğretim Faaliyetleri Hakkında Yönetmelik

 7.Millî Eğitim Bakanlığı İzin Yönergesi

  1. Okul Rehberlik Hizmetleri Yönetmeliği
  2. Okul Öğretmen Kurulları ve Zümre Öğretmen Kurulları Çalışmaları
  3. İlköğretim ve Orta Öğretim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği
  4. Resmî Yazışma Kuralları
  1. Okullardaki Çeşitli Komisyon Tutanağı Örnekleri
  2. Kamu Kurum ve Kuruluşların da Çalışan Personelin Kılık ve Kıyafetine Dair Yönetmelik
  3. Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Ortalama Yükseltme ve Sorumluluk Sınavları Yönergesi (Ortaöğretim Kurumlarında öğretmenlik uygulaması yapanlar)
  4. Millî Eğitim Bakanlığı Okul-Aile Birliği Yönetmeliği
  5. Bunların dışında Uygulama Öğretim Elemanının veya Uygulama Öğretmeninin isteyebileceği belge ve dokümanlar
  6. Ek Dokümanlar
    1. Haftalık etkinlik örnekleri
    2. Okul müdürünün izlediği örnek ders izleme ve değerlendirme formu

                     c) Yıllık, günlük ve ders planı örnekleri

ç) Zümre Kurulu toplantı tutanağı

d)Öğretmenler kurulu toplantı tutanağı

  1. Sınıf öğretmenliği çalışmalarından örnek dokümanlar
  2. Sosyal etkinlik çalışmalarına ilişkin dokümanlar
  3. Bunların dışında okullarda yapılan faaliyetlere ilişkin dokümanlar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EK-2: Öğretmenlik Uygulaması Çalışma Plânı

T.C.

KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ

İSLAMİ İLİMLERFAKÜLTESİ

…… - ……  AKADEMİK YILI GÜZ DÖNEMİ ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI ÇALIŞMA PLANI

HAFTA

TEORİK DERS

ETKİNLİKLER

SON TESLİM TARİHİ

1. Hafta

Dersin Tanıtılması ve Dersle İlgili Genel Bilgiler

Dönem Planı Hazırlama

Uygulama Okulunda Okul Müdürü, Okul Uygulama Koordinatörü ve Uygulama Öğretmeniyle Tanışma

 

2. Hafta

Okulda Yapılan Etkinliklerin Teslimi ve Değerlendirilmesi

Gelecek Hafta Etkinliğinin Açıklanması

Okul Yöneticisi ve Okul Kurallarını

Okulun Tarihçesini İnceleme

 

4 Hafta

Okulda Yapılan Etkinliklerin Teslimi ve Değerlendirilmesi

Gelecek Hafta Etkinliğinin Açıklanması

 Zümre Öğretmenleriyle Tanışma ve Zümre   Toplantı Tutanağını İnceleme

Öğretmenler odasında farklı branşlardan meslektaşlarıyla görüşme

 

5. Hafta

Okulda Yapılan Etkinliklerin Teslimi ve Değerlendirilmesi

Gelecek Hafta Etkinliğinin Açıklanması

Öğretmenin Okuldaki Bir Günü

Öğrencinin Okuldaki Bir Günü ve Bir Öğrencinin İncelenmesi

 

6. Hafta

Okulda Yapılan Etkinliklerin Teslimi ve Değerlendirilmesi

Gelecek Hafta Etkinliğinin Açıklanması

Öğretim Yöntemlerini Gözlemleme

Yan Branştaki Öğretim Yöntemlerini Gözlemleme

 

7. Hafta

Okulda Yapılan Etkinliklerin Teslimi ve Değerlendirilmesi

Gelecek Hafta Etkinliğinin Açıklanması

Öğretmenlik Uygulaması

 

8. Hafta

Uygulamanın Değerlendirilmesi

Öğretmenlik Uygulaması

 

9. Hafta

Uygulamanın Değerlendirilmesi

Öğretmenlik Uygulaması

 

10. Hafta

Uygulamanın Değerlendirilmesi

Öğretmenlik Uygulaması

 

11. Hafta

Uygulamanın Değerlendirilmesi

Öğretmenlik Uygulaması

 

12. Hafta

Uygulamanın Değerlendirilmesi

Öğretmenlik Uygulaması

 

13. Hafta

Uygulamanın Değerlendirilmesi

Öğretmenlik Uygulaması

 

14. Hafta

Uygulamanın Değerlendirilmesi

Öğretmenlik Uygulaması

 

 

 

 

T.C.

KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ

……… - ……. AKADEMİK YILI BAHAR DÖNEMİ ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI ÇALIŞMA PLANI

HAFTA

TEORİK DERS

ETKİNLİKLER

SON TESLİM TARİHİ

1. Hafta

Dersin Tanıtılması ve Dersle İlgili Genel Bilgiler

Dönem Planı

Uygulama Okulunda Okul Müdürü, Okul Uygulama Koordinatörü ve Uygulama Öğretmeniyle Tanışma

 

 

2. Hafta

Okulda Yapılan Etkinliklerin Teslimi ve Değerlendirilmesi

Gelecek Hafta Etkinliğinin Açıklanması

Derslerde Kullanılan Araç-Gereç, Materyal ve Kaynakları İnceleme

 

4 Hafta

Okulda Yapılan Etkinliklerin Teslimi ve Değerlendirilmesi

Gelecek Hafta Etkinliğinin Açıklanması

Dersin Yönetimi ve Sınıf Kontrolünü Gözlemleme

 

5. Hafta

Okulda Yapılan Etkinliklerin Teslimi ve Değerlendirilmesi

Gelecek Hafta Etkinliğinin Açıklanması

Derste Kullanılan Ölçme-Değerlendirme Sürecini (Yaklaşım, Araçlar, Değerlendirme Yöntemleri) İnceleme

Ölçme Araçları Geliştirme ve Uygulama

 

6. Hafta

Okulda Yapılan Etkinliklerin Teslimi ve Değerlendirilmesi

Gelecek Hafta Etkinliğinin Açıklanması

Rehberlik Servisiyle Öğrenci Sorunlarını Görüşme

 

7. Hafta

Okulda Yapılan Etkinliklerin Teslimi ve Değerlendirilmesi

Gelecek Hafta Etkinliğinin Açıklanması

Öğretmenlik Uygulaması

 

8. Hafta

Uygulamanın Değerlendirilmesi

Öğretmenlik Uygulaması

 

9. Hafta

Uygulamanın Değerlendirilmesi

Öğretmenlik Uygulaması

 

10. Hafta

Uygulamanın Değerlendirilmesi

Öğretmenlik Uygulaması

 

11. Hafta

Uygulamanın Değerlendirilmesi

Öğretmenlik Uygulaması

 

12. Hafta

Uygulamanın Değerlendirilmesi

Öğretmenlik Uygulaması

 

13. Hafta

Uygulamanın Değerlendirilmesi

Öğretmenlik Uygulaması

 

14. Hafta

Uygulamanın Değerlendirilmesi

Öğretmenlik Uygulaması

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EK-3: Öğretmenlik Uygulaması Değerlendirme Formu

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DEĞERLENDİRME FORMU

Öğretmen Adayı:

Okulu                          :

Gözlemci                    :

Dersin Adı:

Ünite/Konu                 :

Öğrenci Sayısı:

Gözlem Tarihi             :

Bu değerlendirme formundaki maddelerin karşısında bulunan kısaltmaların anlamı:

(E) = Eksiği var (K) = Kabul edilebilir (İ) = İyi yetişmiş Uygun olan seçeneği (+) ile

işaretleyiniz.

1.0

KONU ALANI VE ALAN EĞİTİMİ

1.1

KONU ALANI BİLGİSİ

 

 

1.1.1

Konu ile ilgili temel ilke ve kavramları bilme

 

 

 

 

 

1.1.2

Konuda geçen temel ilke ve kavramları mantıksal bir tutarlılıkla ilişkilendirebilme

 

 

 

 

 

1.1.3

Konunun gerektirdiği sözel ve görsel dili (şekil, şema, grafik, formül vb.) uygun biçimde kullanabilme

 

 

 

 

1.1.4

Konu ile alanın diğer konularını ilişkilendirebilme

 

 

 

1.2

ALAN EĞİTİMİ BİLGİSİ

E

K

İ

 

1.2.1

Özel öğretim yaklaşım, yöntem ve tekniklerini bilme

 

 

 

 

1.2.2

Öğretim teknolojilerinden yararlanabilme

 

 

 

 

1.2.3

Öğrencilerde yanlış gelişmiş kavramları belirleyebilme

 

 

 

 

1.2.4

Öğrenci sorularına uygun ve yeterli yanıtlar oluşturabilme

 

 

 

 

1.2.5

Öğrenme ortamının güvenliğini sağlayabilme

 

 

 

2.0

ÖĞRETME-ÖĞRENME SÜRECİ

2.1

PLANLAMA

E

K

İ

 

2.1.1

Ders planını açık, anlaşılır ve düzenli biçimde yazabilme

 

 

 

 

2.1.2

Amaç ve hedef davranışları açık bir biçimde ifade edebilme

 

 

 

 

2.1.3

Hedef davranışları uygun yöntem ve teknikleri belirleyebilme

 

 

 

 

2.1.4

Uygun araç-gereç ve materyal seçme ve hazırlayabilme

 

 

 

 

2.1.5

Hedef davranışlara uygun değerlendirme biçimleri belirleyebilme

 

 

 

 

2.1.6

Konuyu önceki ve sonraki derslerle ilişkilendirebilme

 

 

 

2.2

ÖĞRETİM SÜRECİ

E

K

İ

 

 

2.2.1

Çeşitli öğretim yöntem ve tekniklerini uygun biçimde kullanabilme

 

 

 

 

2.2.2

Zamanı verimli kullanabilme

 

 

 

 

2.2.3

Öğrencilerin etkin katılımı için etkinlikler düzenleyebilme

 

 

 

 

2.2.4

Öğretimi bireysel farklılıklara göre sürdürebilme

 

 

 

 

 

2.2.5

Öğretim araç-gereç ve materyalini sınıf düzeyine uygun biçimde kullanabilme

 

 

 

 

2.2.6

Özetleme ve uygun dönütler verebilme

 

 

 

 

2.2.7

Konuyu yaşamla ilişkilendirebilme

 

 

 

 

 

2.2.8

Hedef davranışlara ulaşma düzeyini değerlendirebilme

 

 

 

2.3

SINIF YÖNETİMİ

 

 

 

Ders başında

E

K

İ

 

 

2.3.1

Derse uygun bir giriş yapabilme

 

 

 

 

 

2.3.2

Derse ilgi ve dikkati çekebilme

 

 

 

 

 

 

Ders süresinde

E

K

İ

 

 

2.3.3

Demokratik bir öğrenme ortamı sağlayabilme

 

 

 

 

 

2.3.4

Derse ilgi ve güdünün sürekliliğini sağlayabilme

 

 

 

 

 

2.3.5

Kesinti ve engellemelere karşı uygun önlemler alabilme

 

 

 

 

 

2.3.6

Övgü ve yaptırımlardan yararlanabilme

 

 

 

 

 

 

Ders sonunda

E

K

İ

 

 

2.3.7

Dersi toparlayabilme

 

 

 

 

 

2.3.8

Gelecek dersle ilgili bilgiler ve ödevler verebilme

 

 

 

 

 

2.3.9

Öğrencileri sınıftan çıkarmaya hazırlayabilme

 

 

 

 

2.4

İLETİŞİM

E

K

İ

 

 

2.4.1

Öğrencilerle etkili iletişim kurabilme

 

 

 

 

 

2.4.2

Anlaşılır açıklamalar ve yönergeler verebilme

 

 

 

 

 

2.4.3

Konuya uygun düşündürücü sorular sorabilme

 

 

 

 

 

2.4.4

Ses tonunu etkili biçimde kullanabilme

 

 

 

 

 

2.4.5

Öğrencileri ilgi ile dinleme

 

 

 

 

 

2.4.6

Sözel dili ve beden dilini etkili biçimde kullanabilme

 

 

 

 

3.0

DEĞERLENDİRME VE KAYIT TUTMA

E

K

İ

 

 

3.1

Uygun değerlendirme materyali hazırlayabilme

 

 

 

 

 

3.2

Öğrencilerin anlama düzeylerine göre dönütler verebilme

 

 

 

 

 

 

3.3

Öğrencilerin ürünlerini kısa sürede notlandırma ve ilgililere bildirebilme

 

 

 

 

 

3.4

Değerlendirme sonuçlarının kayıtlarını tutma

 

 

 

 

4.0

DİĞER MESLEKİ YETERLİKLER

E

K

 

 İ

 

 

4.1

Mesleği ile ilgili yasa ve yönetmeliklerin farkında olma

 

 

 

 

 

4.2

Mesleki öneri ve eleştirilere açık olma

 

 

 

 

 

4.3

Okul etkinliklerine katılma

 

 

 

 

 

4.4

Kişisel ve mesleki davranışları ile çevresine iyi örnek olma

 

 

 

 

 

 

TOPLAM PUAN

 

 

 

 

                       

 

ÖĞRENCİNİN NOTU:

Bu değerlendirme formunun kullanılması ile ilgili açıklama:

Bu formdaki her bir maddeyi değerlendirmeden önce ayrıntılı açıklamalar içeren ve üç sütundan oluşan “Öğretmen Yeterlik Göstergeleri” belgesine bakınız. Değerlendirmenizi nota dönüştürmede aşağıdaki örnekten yararlanabilirsiniz.

E, K ve İ’nin sayısal değerleri sırasıyla E=1, K= 2 ve İ=3 olsun. Değerlendirilen aday öğretmen, örneğin, 14 E, 16 K ve 16 İ almış olsun. Aday öğretmenin aldığı puanı 100 üzerinden değerlendirmek istiyorsanız, şu formülü kullanınız:

(14x1) + (16x2) + (16x3) x 100/156 = 60,2 olarak bulunur. Not: 156, alınabilecek en yüksek puandır. Küsuratlı çıkan notlar bir üste veya bir alta yuvarlanır.

 

 

 
 


Aday hakkında eklemek istediğiniz başka görüşleriniz varsa yazınız:

 

İmza                                                                                       İmza

Uygulama Öğretmeni                                                     Uygulama Öğretim Elemanı