Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi/ MEVZUAT BİLGİ SİSTEMİ

Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Yönerge

KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASINA İLİŞKİN YÖNERGE

 

Amaç

MADDE 1 – (1) Bu yönergenin amacı, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretmenlik Uygulaması dersinin yürütülmesine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.

 

Kapsam

MADDE 2 – (1) Bu yönerge; Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretmenlik Uygulaması derslerinin amaç, ilke ve yöntemlerini kapsar.

 

Dayanak

MADDE 3 – (1) Bu yönerge;

a) 26.06.2009 tarih ve 27270 sayılı Resmî Gazetede yayınlanan Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği,

b) Millî Eğitim Bakanlığı Tebliğler Dergisi Eylül 2021 Cilt: 84 Sayı: 2767-EK’te sunulduğu üzere Uygulama Öğrencilerinin Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Öğretim Kurumlarında Yapacakları Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Yönerge hükümleri doğrultusunda hazırlanmıştır.

 

Tanımlar

MADDE 4 – (1) Bu yönergede geçen;

a) Bakanlık: Milli Eğitim Bakanlığını,

b) Bölüm uygulama koordinatörü: Fakülte ve uygulama eğitim kurumunun işbirliğinde, bölümün öğretmenlik uygulamaları ile ilgili yönetim işlerini planlayan ve yürüten öğretim elemanını,

c) Derece: Eğitim kurumlarının anaokulu, ilkokul, ortaokul ve lise şeklindeki düzeylerini,

ç) Dönem: Öğretmenlik uygulamasının güz (I. dönem) ve bahar (II. dönem) olmak üzere gerçekleştiği iki dönemi,

d) Fakülte/Enstitü uygulama koordinatörü: Uygulama öğrencilerinin eğitim kurumlarında yapacakları öğretmenlik uygulamasının, uygulama öğretim elemanı, millî eğitim müdürlüğü uygulama koordinatörü ve uygulama eğitim kurumu koordinatörüyle birlikte, planlanan ve belirlenen esaslara göre yürütülmesini sağlayan, eğitim ve öğretimden sorumlu dekan yardımcısını ve/veya yüksekokul müdür yardımcısını ve/veya enstitü müdür yardımcısını,

e) MEBBİS: Millî Eğitim Bakanlığı Bilişim Sistemlerini,

f) Millî eğitim müdürlüğü uygulama koordinatörü: Uygulama öğrencilerinin uygulama eğitim kurumlarında gerçekleştirecekleri öğretmenlik uygulamasının, fakülte ve eğitim kurumu uygulama koordinatörleriyle birlikte planlanan esaslara göre yürütülmesini sağlayan, il milli eğitim müdür yardımcısını veya il milli eğitim şube müdürünü,

g) Öğretmenlik uygulaması: Uygulama öğrencilerine; eğitim gördüğü öğretmenlik alanında, yönetim ve ders dışı etkinliklerle birlikte bizzat sınıf içinde öğretmenlik becerisi kazandırmayı amaçlayan ve belirli bir dersi ya da dersleri planlı bir şekilde öğretmesini sağlayan, uygulama etkinliklerinin tartışılıp değerlendirildiği dersi/dersleri,

ğ) Öğretmenlik Uygulaması Danışmanlığı Eğitimi Kurs Belgesi: Öğretmenlik uygulamasına katılan uygulama öğrencilerine rehberlik yapacak ve meslek öncesi deneyim sahibi olarak yetiştirilmelerine katkı sağlayacak yönetici ve öğretmenlere Milli Eğitim Bakanlığınca verilen kurs belgesini,

h) Öğretmen Yetiştirme Çalışma Grubu: Öğretmen yetiştirme sisteminin daha kalıcı ve etkin bir şekilde işlemesini sağlamak ve daha nitelikli öğretmen yetiştirmeye katkıda bulunmak üzere Millî Eğitim Bakanlığı, Yükseköğretim Kurulu ve öğretmen yetiştiren fakültelerin temsilcilerinden oluşan danışma organını,

ı) Program koordinatörü: Fakültelerce ihtiyaç duyulması halinde bölüm uygulama koordinatörleri ile iş birliği içinde programa ait çalışmaları planlayan öğretim elemanını,

i) Tür: Aynı derecedeki eğitim kurumlarından farklı eğitim programı uygulayan eğitim kurumlarını,

j) Uygulama eğitim kurumu: Öğretmenlik uygulamasının yürütüldüğü, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmi eğitim kurumları ve özel öğretim kurumlarını,

k) Uygulama eğitim kurumu koordinatörü: Eğitim kurumundaki öğretmenlik uygulamasının belirlenen esaslara göre yürütülmesi için uygulama eğitim kurumu ile ilgili kurumlar ve kişiler arasında iletişim ve koordinasyonu sağlayan; eğitim kurumu müdürü, müdür başyardımcısı veya müdür yardımcısını,

l) Uygulama öğrencisi: Öğretmen yetiştiren fakülte ve yüksekokullarda öğrenim gören öğrenciler ile öğretmen yetiştiren fakülte ve yüksekokul haricindeki öğretmenlik alanlarına kaynaklık eden fakülte/programlardan mezun olup enstitüde Öğretmenlik Meslek Bilgisi Tezsiz Yüksek Lisans Programına devam eden ya da pedagojik formasyon eğitimi veren eğitim/eğitim bilimleri fakültesi ve eğitim bilimleri bölümünde Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programına devam eden öğrenciyi,

m) Uygulama Öğrencisi Değerlendirme Modülü: Millî Eğitim Bakanlığı Bilişim Sistemleri (MEBBİS) içinde öğretmenlik uygulamasına ilişkin iş ve işlemlerin yürütüldüğü bölümde yer alan modülü,

n) Uygulama öğretmeni: Millî Eğitim Bakanlığı tarafından verilen Öğretmenlik Uygulaması Danışmanlığı Eğitimi Kurs Belgesine sahip, uygulama eğitim kurumunda yöneticiler dışında fiilen derse giren sınıf, alan ve rehberlik öğretmenleri arasından seçilen, en fazla 6 (altı) uygulama öğrencisine öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği öğretmenlik uygulaması/rehberlik uygulaması kapsamında rehberlik edecek öğretmeni,

o) Uygulama öğretim elemanı: En fazla 12 (on iki) uygulama öğrencisinin öğretmenlik uygulaması derslerini uygulama öğretmeni ile planlayan, uygulama öğrencisinin dersine fiilen katılan ve değerlendiren, Yönergenin ilgili maddelerine göre yürüten ve şu öncelik sırasına göre belirlenen, ilgili öğretmenlik programında lisans eğitimi, lisansüstü eğitim yapmış veya Üniversitelerarası Kurul (ÜAK) doçentliği olan öğretim elemanlarını; eğitim bilimleri alanında doktora ve/veya Üniversitelerarası Kurul (ÜAK) doçentliği olan öğretim elemanlarını,

ö) YÖK: Yükseköğretim Kurulunu,

p) Yükseköğretim kurumu: Öğretmen yetiştiren üniversite, fakülte, enstitü ve yüksekokullar ile pedagojik formasyon eğitimi sertifika programı düzenleyen diğer öğretim kurumlarını,

ifade eder.

 

İKİNCİ BÖLÜM

Uygulama İlkeleri

 

İlkeler

MADDE 5 – (1) Öğretmenlik Uygulaması aşağıdaki ilkeler doğrultusunda planlanır ve yürütülür.

a) Kurumlar arası işbirliği ve koordinasyon ilkesi: Öğretmenlik Uygulamasına ilişkin esaslar; Millî Eğitim Bakanlığı ile Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından ortaklaşa belirlenmektedir. Öğretmenlik Uygulamaları, sorumlulukların paylaşılması temelinde, belirlenen bu esaslara dayalı olarak, İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile Eğitim Fakültesi koordinasyonunda yürütülür.

b) Okul ortamında uygulama ilkesi: Öğretmenlik Uygulaması, öğrencilerinin, mezun olduğu alanda İl Milli Eğitim Müdürlükleri ile Eğitim Fakülteleri tarafından belirlenen Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmi eğitim kurumları ve özel öğretim kurumlarında yürütülür.

c) Aktif katılım ilkesi: Öğrencilerinin, öğrenme-öğretme ve iletişim süreçlerine etkili bir biçimde katılmaları esastır. Bunun için, uygulamalarda her öğrenciden öğretmenlik uygulamalarını bizzat gerçekleştirmesi istenir. Öğrencilerin; bunları aşamalı olarak, süreklilik içinde ve artan bir sorumlulukla yürütmeleri sağlanır. Öğrenciler; uygulama hazırlığı, uygulama okulunda gözlem, uygulama okulunda görev yapan personellerin görevlerinde yer alma, eğitim-öğretim/yönetim ve ders dışı etkinliklere katılma, öğretmenlik uygulamalarını planlama ve uygulama etkinliklerini gerçekleştirir.

ç) Uygulama sürecinin geniş zaman dilimine yayılması ilkesi: Öğretmenlik uygulaması; planlama, inceleme, araştırma, analiz etme, denetleme, değerlendirme ve geliştirme gibi kapsamlı bir dizi süreçten oluşur. Bu süreçlerin her biri hazırlık, planlama, uygulama, değerlendirme ve geliştirme aşamalarından oluşmaktadır. Öğrencilerinin, mesleki davranışları bu süreçler yoluyla istenilen düzeyde kazanabilmesi için fiilen uygulama yapacağı süreden çok daha fazla zamana ve çabaya ihtiyacı vardır.

d) Ortak değerlendirme ilkesi: Öğrencilerin uygulamadaki performansı; uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğretmeni tarafından ayrı ayrı değerlendirilir. MEBBİS üzerinden yapılan değerlendirme sonucu, öğrencilerin uygulamadaki başarı notudur. Uygulama öğretmeni, günlük ve genel değerlendirme formlarının imzalı birer nüshasını öğretim elemanına teslim eder.

e) Kapsam ve çeşitlilik ilkesi: Öğretmenlik mesleği; ders hazırlığı, dersi sunma, sınıf yönetimi, atölye ve laboratuvar yönetimi, okul, aile ve mesleği ile ilgili konularda öğrenciye rehberlik yapma, öğrenci başarısını değerlendirme, yönetim işlerine ve eğitsel çalışmalara katılma gibi çok çeşitli faaliyetleri kapsamaktadır. Ayrıca öğretmenler, çeşitli bölgelerde, farklı olanak ve koşullara sahip genel-meslekî, gündüzlü-yatılı, pansiyonlu, şehir ve köy okullarında, müstakil veya birleştirilmiş sınıflarda görev yapmaktadır. Bu nedenle öğretmenlik uygulaması, öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluk alanlarını kapsayacak şekil ve çeşitlilikte planlanır ve yürütülür.

f) Uygulama sürecinin geliştirilmesi ilkesi: Öğretmenlik uygulaması çalışmalarından elde edilen sonuçlara göre; uygulama süreci ve buna uygun olarak uygulamaya yönelik çalışmalar sürekli geliştirilir.

g) Uygulamanın yerinde ve denetimli yapılması ilkesi: Öğretmenlik Uygulamasından beklenen faydanın sağlanabilmesi, öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması kapsamında yapacakları etkinlikleri, öğrencisi oldukları uygulama öğretim elemanlarının, yakından izleme, rehberlik etme ve değerlendirme çabaları ile mümkündür. Bu nedenle öğretmenlik uygulaması, fakültenin bulunduğu il veya ilçelerdeki ilgili kurumlarda gerçekleştirilir.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Görev, Yetki ve Sorumluluklar

 

MADDE 6 – (1) Öğretmen Yetiştirme Çalışma Grubunun görev, yetki ve sorumlulukları:

a) Millî Eğitim Bakanlığı ile Yükseköğretim Kurulu, fakülteler ve diğer ilgili kurumlar arasında meslek öncesi öğretmen eğitimi konusunda koordinasyonu ve bilgi akışını sağlar.

b) Öğretmen yetiştirilmesi ve eğitiminin en önemli boyutlarından biri olan fakülte ve eğitim kurumu iş birliği konusunda gerekli görülen model ve alt yapı çalışmalarını gerçekleştirir.

 

(2) Fakülte yönetiminin görev, yetki ve sorumlulukları:

a) İl millî eğitim müdürlükleri ile iş birliği içinde uygulama öğretim elemanı, uygulama öğretmeni, uygulama öğrencisi ve uygulama yapılacak eğitim kurumu tür ve derecelerini dikkate alarak öğretmenlik uygulamasının planlamasını yapar.

b) Uygulama öğretim elemanlarını görevlendirir.

c) Uygulama eğitim kurumlarındaki öğretmenlik uygulaması çalışmalarının, etkili ve verimli bir biçimde yürütülmesine destek sağlar.

ç) Uygulama öğretim elemanları ile uygulama öğrencilerinin yapılan planlama doğrultusunda öğretmenlik uygulaması yapılan eğitim kurumlarına devamını sağlar.

d) Uygulama sürecinde, öğretmen yetiştiren fakülte ve enstitüler uygulama eğitim kurumları ile iş birliğinin geliştirilmesi için her yıl belirli zamanlarda uygulama çalışmalarına ilişkin toplantılar, kurslar ve seminerler düzenler.

 

(3) Fakülte uygulama koordinatörünün görev, yetki ve sorumlulukları:

a) Öğretmenlik alanlarına göre uygulama öğrencilerinin sayısını her öğretim döneminin başında ilgili bölüm ve ana bilim dalı başkanı ile iş birliği yaparak belirler ve il millî eğitim müdürlüğüne gönderilmesini sağlar.

b) Bölüm uygulama koordinatörü ve millî eğitim müdürlüğü uygulama koordinatörü ile iş birliği içerisinde uygulama öğrencilerinin bilgilerinin Uygulama Öğrencisi Değerlendirme Modülü üzerinden kayda alınmasını sağlar.

c) Öğretmenlik uygulamasını yükseköğretim kurumu adına izler, geliştirilmesi için gerekli önlemleri alır.

ç) Öğretmenlik uygulamasını değerlendirir ve geliştirilmesi için gerekli önlemleri alır.

d) Öğretmenlik uygulamasına katılmayan öğrencinin üniversiteye sunduğu mazeretine ilişkin kararı, il millî eğitim müdürlüğüne yazılı olarak bildirir.

 

(4) Bölüm uygulama koordinatörünün görev, yetki ve sorumlulukları:

a) Öğretmenlik uygulaması konusunda, bölüm ile uygulama öğretim elemanları arasındaki koordinasyon ve iş birliğini sağlar.

b) Uygulama öğretim elemanlarının sorumluluğuna verilen uygulama öğrencilerinin listesini hazırlar, fakülte/enstitü uygulama koordinatörüne iletir.

 

(5) Uygulama öğretim elemanlarının görev ve sorumlulukları:

a) Uygulama öğrencilerini öğretmenlik uygulaması etkinliklerine hazırlar.

b) Uygulama öğrencilerinin öğretmenlik uygulaması çalışmalarını uygulama öğretmeni ile birlikte planlar ve izler.

c) Her dönemde, her bir uygulama öğrencisinin fiilen anlattığı dersi en az 2 (iki) kez izler.

ç) Uygulama öğrencisinin uygulamanın her aşamasında gerekli rehberlik, danışmanlık ve devam devamsızlık takibini yapar.

d) Mazereti nedeniyle uygulamaya katılamayan uygulama öğrencilerinin katılmadığı dersin telafisini uygulama öğretmeni ile iş birliği içerisinde sağlar.

e) Uygulama sonunda uygulama öğrencisinin çalışmalarını değerlendirir, ilgili formları doldurur ve değerlendirme sonucunu not olarak yükseköğretim kurumunun ilgili sistemi ile Uygulama Öğrencisi Değerlendirme Modülüne girişini yapar.

 

(6) İl millî eğitim müdürünün görev, yetki ve sorumlulukları:

a) Öğretmenlik uygulamasının gerçekleştirileceği yerlerde her bir üniversite için il millî eğitim müdür yardımcısı veya il millî eğitim şube müdürü görevini yapanlardan birini millî eğitim müdürlüğü uygulama koordinatörü olarak mülki idare amirine teklif eder ve görevlendirilmesini sağlar.

b) Bakanlığa bağlı eğitim kurumları ile özel öğretim kurumlarının uygulama kontenjanlarını, eğitim kurumlarının tür ve derecelerini göz önünde bulundurarak öğretmenlik alanlarına göre belirlenmesi ve kontenjanların yükseköğretim kurumlarına göre dağılımının yapılması ile dağılıma ilişkin bilgilerin yükseköğretim kurumlarına gönderilmesini sağlar.

c) Yükseköğretim kurumları ve uygulama eğitim kurumları arasında koordinasyonu sağlar.

ç) Öğretmenlik uygulamasının yapılan planlamaya göre yürütülmesi için yükseköğretim kurumları ile iş birliği içinde gerekli önlemlerin alınmasını sağlar.

d) Yükseköğretim kurumlarının öğretmenlik uygulaması çalışmalarına ilişkin düzenleyeceği toplantı, seminer ve kurslara millî eğitim müdürlüğü uygulama koordinatörü, uygulama eğitim kurumu koordinatörleri ile uygulama öğretmenlerinin katılımını sağlar.

e) Öğretmenlik uygulamasında görev alanların ek ders çizelgelerini ilgili yükseköğretim kurumlarına gönderilmesini sağlar.

f) Uygulama öğretmenlerinden gelen uygulama öğrencisinin devam durumuna ilişkin çizelgenin ilgili yükseköğretim kurumlarına gönderilmesini sağlar.

g) Öğretmenlik uygulama çalışmalarını izler ve denetler.

 

(7) Millî eğitim müdürlüğü uygulama koordinatörünün görev, yetki ve sorumlulukları:

a) Öğretmenlik uygulamasının gerçekleştirileceği uygulama eğitim kurumlarını fakülte/ enstitü uygulama koordinatörü ile birlikte belirler.

b) Bakanlığa bağlı eğitim kurumları ile özel öğretim kurumlarının uygulama kontenjanlarını, eğitim kurumlarının tür ve derecelerini göz önünde bulundurarak öğretmenlik alanlarına göre belirler, kontenjanların yükseköğretim kurumlarına göre dağılımını yapar ve dağılıma ilişkin bilgileri yükseköğretim kurumlarına gönderir.

c) Öğretmenlik uygulamasının yapılan planlamaya göre yürütülmesi için yükseköğretim kurumları ile iş birliği içinde gerekli önlemleri alır.

ç) Öğretmenlik uygulamasında görev alanların ek ders çizelgelerinin ilgili birimlere gönderilmesini sağlar.

d) Uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanının uygulama öğrencisinin günlük ve genel değerlendirmelerinin Uygulama Öğrencisi Değerlendirme Modülüne işlenmesini kontrol eder, varsa eksikliklerin süresi içerisinde giderilmesini sağlar.

 

(8) Uygulama eğitim kurumu müdürünün görev, yetki ve sorumlulukları:

a) Uygulama eğitim kurumu koordinatörünü belirler, öğrenci dağılımlarını yapar.

b) Uygulama öğretmenleri ve uygulama öğrencilerinin görev ve sorumluluklarını bildirir.

c) Öğretmenlik uygulamasının yapılan planlamaya göre yürütülmesi için gerekli önlemleri alır.

ç) Uygulama öğretmenlerinin uygulama çalışmalarını denetler.

d) Öğretmenlik uygulamasında görev alanların ek ders çizelgelerini ilgili birime gönderir.

e) Uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanının uygulama öğrencisinin günlük ve genel değerlendirmelerinin Uygulama Öğrencisi Değerlendirme Modülüne işlenmesini kontrol eder, varsa eksikliklerin süresi içerisinde giderilmesini sağlar.

 

(9) Uygulama eğitim kurumu koordinatörünün görev, yetki ve sorumlulukları:

a) Uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğretmeni ile iş birliği yaparak uygulama öğrencilerinin uygulama çalışmaları kapsamındaki etkinliklerini planlar.

b) Öğretmenlik uygulamasının yapılan planlamaya göre yürütülmesi için gerekli önlemleri alır.

c) Uygulama öğrencilerinin sistem üzerinden kişisel bilgilerini, fotoğrafını ve ilgili diğer bilgilerini Uygulama Öğrencisi Değerlendirme Modülüne işler.

ç) Uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanının uygulama öğrencisinin günlük ve genel değerlendirmelerinin Uygulama Öğrencisi Değerlendirme Modülüne işlenmesini kontrol eder, varsa eksikliklerin süresi içerisinde giderilmesini sağlar.

d) Uygulama öğrencisinin fiilen anlattığı dersi izlemek üzere uygulama eğitim kurumuna gelen uygulama öğretim elemanının geliş günlerini Uygulama Öğrencisi Değerlendirme Modülüne işler.

 

(10) Uygulama öğretmeninin görev ve sorumlulukları:

a) Uygulama programının gerektirdiği etkinlikleri, yapılan planlamaya uygun olarak yürütür, uygulama öğrencisine rehberlik eder, bu etkinlikleri izler ve değerlendirir.

b) Uygulama öğretim elemanı ile birlikte her dönemde en az 2 (iki) kez uygulama öğrencisinin öğretmenlik uygulaması sürecini değerlendirir.

c) Uygulama öğrencisinin günlük ve genel değerlendirmelerinin ıslak imzalı olarak uygulama eğitim kurumuna teslim eder ve Uygulama Öğrencisi Değerlendirme Modülüne işler.

ç) Uygulama öğrencisinin devam durumunu Uygulama Öğrencisi Değerlendirme Modülüne kaydeder ve ilgili yükseköğretim kurumlarına gönderilmek üzere uygulama eğitim kurumu koordinatörüne teslim eder.

 

(11) Uygulama öğrencisinin görev ve sorumlulukları:

a) Uygulama öğrencisi, eğitim kurumunda bulunduğu süre içerisinde öğretmenlerin tabi olduğu tüm kurallara uymakla yükümlüdür.

b) Öğretmenlik uygulamasının gereklerini yerine getirmek için uygulama öğretim elemanı, uygulama öğretmeni ve diğer uygulama öğrencileri ile iş birliği içinde planlı bir şekilde görev yapar.

c) Öğretmenlik uygulaması kapsamında yaptıkları çalışmaları ve raporları içeren bir dosyayı uygulama öğretim elemanına ve uygulama öğretmenine teslim eder.

ç) Öğretmenlik uygulamasına katılmaması durumunda, mazeretine ilişkin belgeyi öğrenim gördüğü yükseköğretim kurumuna teslim eder.

d) Uygulama eğitim kurumunda herhangi bir suç ve disiplin olayına karışması hâlinde hakkında, öğrenim gördüğü yükseköğretim kurumunun ilgili disiplin mevzuatı hükümlerine göre işlem tesis edilir.

 

(12) Millî Eğitim Bakanlığı Bilgi İşlem Genel Müdürlüğünün görev, yetki ve sorumlulukları:

a) Uygulama Öğrencisi Değerlendirme Modülünün MEBBİS üzerinden işleyişini sağlar.

b) Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğünün talepleri doğrultusunda Uygulama Öğrencisi Değerlendirme Modülünü teknik ve alt yapı imkânları göz önünde bulundurarak geliştirir.

c) Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü ile koordineli olarak sistemde güncelleme çalışmalarını gerçekleştirir.

ç) Sistemden kaynaklı teknik problemlerin çözümünü sağlar.

 

 

 

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Uygulamanın Gerçekleştirilmesi

 

Öğretmenlik uygulamasının dönemi ve süresi

MADDE 7 – (1) Öğretmenlik uygulaması, bir yılda iki dönemden az olmamak üzere yapılır. Güz ve bahar dönemleri her bir dönem 12 (on iki) hafta olarak ve haftada 6 (altı) ders saati uygulanacak şekilde düzenlenir. Öğretmenlik uygulaması her bir dönemde 72 (yetmiş iki) saat olmak üzere toplam 144 (yüz kırk dört) ders saatinden oluşur.

(2)       Uygulama öğrencisi her bir dönemde, uygulama öğretmeninin gözetiminde ve en az 8 (sekiz) farklı haftada olmak üzere ilgili dersin haftalık ders çizelgesinde ders saati 1-2 saat olanlarda 10 (on), 3 (üç) ve üzeri olanlarda ise 20 (yirmi) ders saatinden az olmayacak şekilde fiilen ders anlatır.

(3)       Öğretmenlik Meslek Bilgisi Tezsiz Yüksek Lisans Programına ya da Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programına devam eden uygulama öğrencisi, birinci dönemde 6’ncı haftadan itibaren fiilen ders anlatmaya başlar. İlgili dersin haftalık ders çizelgesinde ders saati 1-2 saat olanlarda 10 (on), 3 (üç) ve üzeri olanlarda ise 20 (yirmi ) ders saatinden az olmamak üzere fiilen anlatılacak ders saati kalan 6 (altı ) haftanın tamamına yayılır. İkinci dönemde bu maddenin ikinci fıkrası dikkate alınır.

(4)       Uygulama öğretmeni, uygulama öğrencisinin fiilen anlatmış olduğu dersleri, biri ilk anlattığı diğeri son anlattığı derslere ilişkin olmak üzere en az 2 (iki) kez değerlendirir ve bu değerlendirmesini MEBBİS’te yer alan Uygulama Öğrencisi Değerlendirme Modülüne işler.

(5)       Okullarda RPD Uygulamaları, uygulamanın niteliği göz önünde bulundurularak birinci fıkrada belirtilen dönem ve sürelere uygun olarak uygulama öğretmeninin belirlediği çalışmalara fiilen katılımla yürütülür.

 

Öğretmenlik uygulaması dersi

Dersin Adı

Yarıyıl

Süre

Z/S

Teori

Uygulama

AKTS

Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı

Öğretmenlik Uygulaması I

I. Yarıyıl

14 Hafta

Zorunlu

2

6

10

Öğretmenlik Uygulaması II

II. Yarıyıl

14 Hafta

Zorunlu

2

6

12

Okul Öncesi Anabilim Dalı

Öğretmenlik Uygulaması I

I. Yarıyıl

14 Hafta

Zorunlu

2

6

12

Öğretmenlik Uygulaması II

II. Yarıyıl

14 Hafta

Zorunlu

2

6

15

Matematik Eğitimi Anabilim Dalı

Öğretmenlik Uygulaması I

I. Yarıyıl

14 Hafta

Zorunlu

2

6

10

Öğretmenlik Uygulaması II

II. Yarıyıl

14 Hafta

Zorunlu

2

6

12

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı

Okullarda RPD Uygulamaları I

I. Yarıyıl

14 Hafta

Zorunlu

2

6

10

Okullarda RPD Uygulamaları I II

II. Yarıyıl

14 Hafta

Zorunlu

2

6

10

Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı

Öğretmenlik Uygulaması I

I. Yarıyıl

14 Hafta

Zorunlu

2

6

10

Öğretmenlik Uygulaması II

II. Yarıyıl

14 Hafta

Zorunlu

2

6

10

 

Uygulamanın yeri:

MADDE 8 – (1) Öğretmenlik uygulaması, ilgili yükseköğretim kurumunun bulunduğu il genelinde yer alan resmî eğitim kurumları ve özel öğretim kurumlarında yapılır.

(2) Eğitim kurumlarında uygulamaya katılacak sınıf, alan ve rehberlik öğrencileri, öğretmenlik uygulamasının bir kısmını köylerde bulunan eğitim kurumlarında yapabilir.

 

Öğretmenlik uygulamasının planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi

MADDE 9 – (1) Öğretmenlik uygulaması kapsamında;

a) İl millî eğitim müdürlüğü uygulama koordinatörü tarafından, uygulama eğitim kurumu olarak seçilebilecek kurumların müdürleri ile iş birliği yapılarak uygulama eğitim kurumları ve her bir eğitim kurumunun tür ve derecesine göre uygulama öğrencisi kontenjanı; her bir uygulama öğretmeni başına en fazla 6 (altı), her bir uygulama öğretim elemanı başına en fazla 12 (on iki) öğrenci olacak şekilde öğretmenlik alanları itibarıyla belirlenir.

b) İl millî eğitim müdürlüğü uygulama koordinatörü, yükseköğretim kurumlarından gelen talepler doğrultusunda uygulama eğitim kurumlarını ve uygulamaya katılacak öğrenci kontenjanlarının dağılımını, öğretmenlik alanları itibarıyla fakültelere/enstitülere göre yapar ve ilgili yükseköğretim kurumlarına gönderilmesini sağlar.

c) Fakülte/Enstitü uygulama koordinatörü, bölüm uygulama koordinatörleri ile iş birliği yaparak kendi yükseköğretim kurumundaki her bir uygulama öğretim elemanına düşen öğrenci sayısını 12 (on iki) öğrenciyi geçmeyecek şekilde gruplandırır ve her grubun sorumlu öğretim elemanını belirler.

ç) Fakülte/Enstitü uygulama koordinatörü, kendilerine ayrılan uygulama öğrenci kontenjanlarını dikkate alarak uygulama öğretim elemanlarının ve sorumlu oldukları uygulama öğrencilerinin alanlarına ve uygulama eğitim kurumlarına göre dağılımlarını gösteren listeyi hazırlayarak il millî eğitim müdürlüklerine gönderir.

d) İl millî eğitim müdürlüğü, valilik onayı alındıktan sonra uygulama öğretim elemanlarının ve sorumlu oldukları uygulama öğrencilerinin alanlarına ve uygulama okullarına göre dağılımlarını gösteren listeyi kurum müdürlüklerine ve ilgili yükseköğretim kurumuna gönderir.

e) Uygulama eğitim kurumu koordinatörü, uygulama öğrencilerinin uygulama öğretmenlerini belirler ve her bir uygulama öğretmeni başına en fazla 6 (altı); her bir ders başına düşen öğrenci sayısını da en fazla 3 (üç) öğrenciyi geçmeyecek şekilde planlar.

f) Uygulama öğretim elemanı, sorumluluğuna verilen uygulama öğrencilerini, öğretmenlik uygulamasının dayandığı temeller, uygulama programında yer alacak etkinlikler ve uyulması gereken kurallar konusunda bilgilendirir.

g) Uygulama öğretim elemanı, uygulama öğretmeni ve uygulama öğrencileri ile birlikte olmak üzere öğretmenlik uygulaması etkinlik planlarını hazırlar.

ğ) Uygulama öğrencileri, uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğretmeninin gözetim ve rehberliğinde öğretmenlik uygulamasının etkinlik planında belirtilen çalışmaları yerine getirir ve her etkinliğe ilişkin çalışma raporu hazırlar ve bu raporu uygulama öğretim elemanına teslim eder.

h) Uygulama öğrencilerinin mazereti nedeniyle eksik kalan uygulamaları, uygulama öğretmeninin ders saati ve programı göz önünde bulundurularak telafi ettirilir. Öğretmenlik uygulamasının herhangi bir saatine mazeretsiz olarak katılmayan uygulama öğrencilerinin uygulama eğitim kurumu ile ilişikleri kesilir.

ı) Uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğretmeni, her bir uygulama öğrencisi ile ilgili gözlemlerini ayrı ayrı olmak üzere Ek-1’de yer alan Uygulama Öğrencisi Değerlendirme Formuna kaydeder.

 

BEŞİNCİ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

 

İstisnai durumlar

MADDE 10 – (1) Uygulama çalışmalarının zorunlu nedenlerle planlanan eğitim kurumunda tamamlanamaması hâlinde eksik kalan kısım, millî eğitim müdürlüğünün uygun göreceği başka bir eğitim kurumunda Yönerge hükümlerine göre tamamlattırılır.

(2)       Uygulama öğretmeni; hastalık raporu, idari izin ve mazereti nedeniyle yerine getiremediği öğretmenlik uygulaması rehberlik görevinin telafisini, uygulama öğretim elemanı ile iş birliği içerisinde yapar.

(3)       İl genelinde öğretmenlik uygulamasının yapılacağı öğretmenlik alanında görev alacak yeterli sayıda öğretmen bulunmaması hâlinde, öğretmen yetiştiren fakülte ve yüksekokul öğrencileri ile sınırlı olmak ve Bakanlığın uygun görmesi durumunda öğretmen başına düşen öğrenci sayısı artırılabilir.

(4)       Öğretmenlik uygulamasının; salgın hastalık, doğal afet ve benzeri olağanüstü durumlar nedeniyle gerçekleştirilememesi durumunda öğretmenlik uygulamasının nasıl gerçekleştirileceğine ilişkin Bakanlık ve YÖK birlikte karar alır.

 

Disiplin kuralları ve diğer hususlar

MADDE 11 – (1) Uygulama öğrencileri, uygulama yaptıkları eğitim kurumlarında mazeretsiz devamsızlık yaparsa ilişikleri kesilerek başarısız sayılırlar. Uygulama öğrencilerine, disiplin ve diğer hukuki konularda Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi mevzuatı uygulanır. Öğretmenlik Uygulaması Dersinde öğrenciler, teorik ders saatlerinin %80’ine ve uygulama saatlerinin %100’üne katılmak zorundadır.

(2) Öğretmenlik uygulaması dersinin tekrar alındığı her durumda teorik ve uygulama saatlerinde yukarıda belirtilen oranlarda devam zorunluluğu aranır. Öğrencilerin derslere devamları, uygulama öğretmeni, uygulama okulu koordinatörü ve uygulama öğretim elemanı tarafından izlenir.

(3) Rektörlük veya dekanlık tarafından resmi görevle görevlendirilen öğrenciler, görev sürelerince teorik ders saatlerinde izinli sayılır ancak bu durum uygulama saatleri için geçerli değildir. Görevlendirme, hastalık raporu vb. nedenlerle gerçekleştirilemeyen uygulama saatlerinin telafisinin yapılması gerekir.

 

Hüküm Bulunmayan Hâller ve Yetkilendirme

MADDE 12 – (1) Bu yönergede belirtilmeyen ancak karşılaşılabilecek diğer hususların değerlendirilmesi Yükseköğretim Kurulunun Usul ve Esaslarında belirtilen hükümlere aykırı olmamak üzere Eğitim Fakültesi Yönetim Kurulu tarafından yapılır.

 

Yürürlükten kaldırılan yönerge

MADDE 13 – (1) 11.07.2019 tarihli ve 10-2019/124 sayılı Senato kararı ile kabul edilen Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Yönerge yürürlükten kaldırılmıştır.

 

Yürürlük

MADDE 14 – (1) Bu yönerge Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Senatosu tarafından kabul edildiği tarihten itibaren yürürlüğe girer.

 

Yürütme

MADDE 15 –  (1) Bu yönerge hükümlerini Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Rektörü yürütür.

 

 

 

 

 

 

 

 

EKLER

EK-1: Öğretmenlik Uygulaması Dosyasında Bulunması Gereken Belge ve Dokümanlar

  1. Öğretmen adayının gözlem yapmış olduğu her hafta için hazırlayacağı gözlem formu
  2. Öğretmen adayının ders anlatmış olduğu her hafta için hazırlayacağı ders planı ve dersi nasıl yürütmüş olduğuna ilişkin rapor
  3. Öğretmen adayının derslerde gerçekleştirmiş olduğu etkinliklerin dokümanları
  4. Uygulama okuluna ait brifing dosyası
  5. Öğretmenler Kurulu toplantı tutanağı örneği
  6. Zümre Öğretmenler Kurulu toplantı tutanağı örneği
  7. Şube Öğretmenler Kurulu toplantı tutanağı örneği
  8. Okul müdürünün izlediği örnek ders izleme ve değerlendirme formu
  9. Yıllık plan ve ders planı örnekleri
  10. Ders içi etkinlik örnekleri
  11. Sınıf rehber öğretmenliği çalışmalarından örnekler
  12. Sosyal etkinlik çalışmalarından örnekler
  13. Yukarıda belirtilenlerin dışında Uygulama Öğretim Elemanının veya Uygulama Öğretmeninin                   isteyebileceği belge ve dokümanlar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EK-2: Derslere İlişkin Çalışma Plânı

 

T.C.

KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ 

EĞİTİM FAKÜLTESİ

20…..– 20..… AKADEMİK YILI  DÖNEMİ

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI ve OKULLARDA RPD UYGULAMALARI DERSLERİ ÇERÇEVE PLÂNI

 

HAFTA

DERSİN İÇERİĞİ

1. HAFTA

  • Tanışma
  • Öğretmenlik uygulaması sürecine ilişkin bilgilendirme

2. HAFTA

- Uygulama Öğrencilerinin Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Öğretim Kurumlarında Yapacakları Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Yönergenin incelenmesi ve değerlendirilmesi https://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2021_10/03181211_OYGYRETMENLIYK_UYGULAMASI_YOYNERGE_2021_EYLUYL_EK.pdf

3. HAFTA

  • Öğrencilerin öğretmenlik uygulamasına ilişkin gözlemlerinin konuşulması ve değerlendirilmesi
  •  Gözlem raporları hakkında bilgilendirme

4. HAFTA

- 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanununun incelenmesi https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.1739.pdf

5. HAFTA

  • Öğrencilerin öğretmenlik uygulamasına ilişkin gözlemlerinin konuşulması ve değerlendirilmesi
  • Gözlem raporları hakkında bilgilendirme

6. HAFTA

7. HAFTA

  •  - MEB Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği / Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinin incelenmesi

8. HAFTA

  • Öğrencilerin öğretmenlik uygulamasına ilişkin gözlem ve deneyimlerinin konuşulması ve değerlendirilmesi

-Gözlem raporları, ders planları ve ders raporları hakkında bilgilendirme

9. HAFTA

  • Okullarda gerçekleştirilen Öğretmenler Kurulu, Zümre Öğretmenler Kurulu, Şube Öğretmenler Kurulu toplantıları ile ilgili bilgilendirme

10. HAFTA

  • Öğrencilerin öğretmenlik uygulamasına ilişkin gözlem ve deneyimlerinin konuşulması ve değerlendirilmesi
  • Gözlem raporları, ders planları ve ders raporları hakkında bilgilendirme

11. HAFTA

  • Sınıf rehber öğretmenliği çalışmalarına ilişkin bilgilendirme

12. HAFTA

  • Öğrencilerin öğretmenlik uygulamasına ilişkin gözlem ve deneyimlerinin konuşulması ve değerlendirilmesi
  • Gözlem raporları, ders planları ve ders raporları hakkında bilgilendirme

13. HAFTA

  • Öğrencilerin öğretmenlik uygulamasına ilişkin gözlem ve deneyimlerinin konuşulması ve değerlendirilmesi
  • Gözlem raporları, ders planları ve ders raporları hakkında bilgilendirme

14. HAFTA

- Öğretmenlik uygulaması dosyalarının incelenmesi

- Öğretmenlik uygulaması sürecinin değerlendirilmesi

 

EK-3: Öğretmenlik Uygulaması Değerlendirme Formu

 

UYGULAMA ÖĞRENCİSİ DEĞERLENDİRME FORMU

 

Uygulama öğrencisinin öğrenimleri süresince kazandıkları genel kültür, özel alan eğitimi ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgi, beceri, tutum ve alışkanlıklarını gerçek bir eğitim öğretim ortamı içinde sergileyebilme yeterliğini değerlendirmek amacıyla bu form hazırlanmıştır.

 

Bu form, uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanı tarafından ders gözlem formlarından yararlanılarak doldurulur. Uygulama öğrencisinin yeterliği ile ilgili oluşan değerlendirmelerde her bir soru için (E), (K), (İ), seçeneklerinden biri işaretlenir. Formda bulunan maddelerin karşısındaki kısaltmaların anlamı:

 

(E) = Eksiği var (K) = Kabul edilebilir (İ) = İyi yetişmiş anlamlarına gelmektedir.

 

Formdaki maddelerin nota dönüştürülmesi;

 

(E) sütunu işaretlenmiş her bir madde için (1) puan,

(K) sütunu işaretlenmiş her bir madde için (2) puan,

(İ) sütunu işaretlenmiş her bir madde için (3) puan verilerek hesaplanır.

 

Bir uygulama öğrencisinin bütün maddelerden üç puan alarak oluşturacağı toplam puan 138'dir. Bunu 100'lük not sistemine çevirmek için (100/138) katsayısıyla çarpmak gerekir. Kısaca, adayın alacağı puan (100/138) katsayısıyla çarpılarak 100'lük not sistemine çevrilir. Uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanının notlarının ortalaması 50 (elli) ve altında ise uygulama öğrencisi (eksiği var) başarısız olarak değerlendirilir.

 

Devamsızlıktan kalan öğrenci için not hesaplaması yapılmaz. Doğrudan başarısız olarak değerlendirilir.

Bununla ilgili örnek bir uygulama değerlendirme formunun altında verilmiştir.

 

UYGULAMA ÖĞRENCİSİNİN KİŞİSEL BİLGİLERİ        

UYGULAMA ÖĞRENCİSİNİN KİŞİSEL BİLGİLERİ

 

 

 

Fotoğraf

(MEBBİS

üzerinden eklenecek.)

Adı Soyadı

 

:

Uygulama Okulu:

T.C.                     :

Uygulama Dersi:

Üniversitesi

 

:

Uygulama Başlangıç Tarihi:

Fakültesi

 

:

Uygulama Bitiş Tarihi:

Bölümü

 

:

Uygulamada Geçirdiği Süre (Gün)

Devam:

Devamsızlık:

Uygulama Öğrencisi

Başarılı

Başarısız

UYGULAMA ÖĞRETMENİNİN KİŞİSEL BİLGİLERİ

Adı Soyadı

 

 

Lisans:

T.C.         :

Branşı:

Dersi:

 

Yüksek lisans:

Doktora:

UYGULAMA AKADEMİSYENİNİN KİŞİSEL BİLGİLERİ

Adı Soyadı

 

:

Fakültesi:

T.C.          :

Bölümü :

Üniversitesi

 

:

 

 

UYGULAMA ÖĞRENCİSİ DEĞERLENDİRME FORMU

UYGULAMA AKADEMİSYENİ

 

(1)

K

(2)

İ

(3)

1.0

KONU ALANI VE ALAN EĞİTİMİ

1.1

KONU ALANI BİLGİSİ

 

1.1.1

Konu ile ilgili temel ilke ve kavramları bilme

 

 

 

1.1.2

Konuda geçen temel ilke ve kavramları mantıksal bir tutarlılıkla ilişkilendirebilme

 

 

 

1.1.3

Konunun gerektirdiği sözel ve görsel dili (şekil, şema, grafik, formül

vb.) uygun biçimde kullanabilme

 

 

 

1.1.4

Konu ile alanın diğer konularını ilişkilendirebilme

 

 

 

1.2

ALAN EĞİTİMİ BİLGİSİ

 

1.2.1

Özel öğretim yaklaşım, yöntem ve tekniklerini bilme

 

 

 

1.2.2

Öğretim teknolojilerinden yararlanabilme

 

 

 

1.2.3

Öğrencilerde yanlış gelişmiş kavramları belirleyebilme

 

 

 

1.2.4

Öğrenci sorularına uygun ve yeterli yanıtlar oluşturabilme

 

 

 

1.2.5

Öğrenme ortamının güvenliğini sağlayabilme

 

 

 

2.0

ÖGRETME-ÖGRENME SURECİ

2.1

PLANLAMA

 

2.1.1

Ders planını açık, anlaşılır ve düzenli biçimde yazabilme

 

 

 

2.1.2

Amaç ve hedef davranışları açık bir biçimde ifade edebilme

 

 

 

2.1.3

Hedef davranışları uygun yöntem ve teknikleri belirleyebilme

 

 

 

2.1.4

Uygun araç-gereç ve materyal seçme ve hazırlayabilme

 

 

 

2.1.5

Hedef davranışlara uygun değerlendirme biçimleri belirleyebilme

 

 

 

2.1.6

Konuyu önceki ve sonraki derslerle ilişkilendirebilme

 

 

 

UYGULAMA ÖĞRETMENİ

2.2.

ÖĞRETİM SÜRECİ

 

2.2.1

Çeşitli öğretim yöntem ve tekniklerini uygun biçimde kullanabilme

 

 

 

2.2.2

Zamanı verimli kullanabilme

 

 

 

2.2.3

Öğrencilerin etkin katılımı için etkinlikler düzenleyebilme

 

 

 

2.2.4

Öğretimi bireysel farklılıklara göre sürdürebilme

 

 

 

2.2.5

Öğretim araç-gereç ve materyalini sınıf düzeyine uygun

biçimde kullanabilme

 

 

 

2.2.6

Özetleme ve uygun dönütler verebilme

 

 

 

2.2.7

Konuyu yaşamla ilişkilendirebilme

 

 

 

2.2.8

Hedef davranışlara ulaşma düzeyini değerlendirebilme

 

 

 

2.3

SINIF YÖNETİMİ

 

 

Ders başında

2.3.1

Derse uygun bir giriş yapabilme

 

 

 

2.3.2

Derse ilgi ve dikkati çekebilme

 

 

 

 

Ders süresinde

2.3.3

Demokratik bir öğrenme ortamı sağlayabilme

 

 

 

2.3.4

Derse ilgi ve güdünün sürekliliğini sağlayabilme

 

 

 

2.3.5

Kesinti ve engellemelere karşı uygun önlemler alabilme

 

 

 

2.3.6

Övgü ve yaptırımlardan yararlanabilme

 

 

 

 

Ders sonunda

2.3.7

Dersi toparlayabilme

 

 

 

2.3.8

Gelecek dersle ilgili bilgiler ve ödevler verebilme

 

 

 

2.3.9 Öğrencileri sınıftan çıkarmaya hazırlayabilme

 

 

 

 

 

E

(1)

K (2)

İ

(3)

2.4

İLETİŞİM

 

2.4.1

Öğrencilerle etkili iletişim kurabilme

 

 

 

2.4.2

Anlaşılır açıklamalar ve yönergeler verebilme

 

 

 

2.4.3

Konuya uygun düşündürücü sorular sorabilme

 

 

 

2.4.4

Ses tonunu etkili biçimde kullanabilme

 

 

 

2.4.5

Öğrencileri ilgiyle dinleme

 

 

 

2.4.6

Sözel dili ve beden dilini etkili biçimde kullanabilme

 

 

 

3.0

DEĞERLENDİRME VE KAYIT TUTMA

 

3.1

Uygun değerlendirme materyali hazırlayabilme

 

 

 

3.2

Öğrencilerin anlama düzeylerine göre dönütler verebilme

 

 

 

3.3

Öğrencilerin ürünlerini kısa sürede değerlendirme ve

ilgililere bildirebilme

 

 

 

3.4

Değerlendirme sonuçlarının kayıtlarını tutma

 

 

 

4.0

DİĞER MESLEKİ YETERLİKLER

 

4.1

Mesleği ile ilgili yasa ve yönetmeliklerin farkında olma

 

 

 

4.2

Mesleki öneri ve eleştirilere açık olma

 

 

 

4.3

Okul etkinliklerine katılma

 

 

 

4.4

Kişisel ve mesleki davranışları ile çevresine iyi örnek olma

 

 

 

 

Toplam

 

 

 

 

Başarı Puanı

 

 

 

 

 

 

Yazıyla

 

Rakamla

 

Uygulama Öğretmeni Değerlendirme

 

 

 

Uygulama Öğretim Elemanı Değerlendirme

 

 

 

Genel Başarı Puanı

 

 

             

 

Bu formun kullanılması ile ilgili açıklama:

Bu formdaki her bir maddeyi nota dönüştürmede aşağıdaki örnekten yararlanabilirsiniz.

E, K ve İ'nin sayısal değerleri sırasıyla E=1, K= 2 ve İ=3 olsun. Değerlendirilen uygulama öğrencisi, örneğin, 14 E, 16 K ve 16 İ almış olsun. Uygulama öğrencisinin aldığı puanı 100 üzerinden değerlendirmek istiyorsanız, şu formülü kullanınız.

 

[(14x1)+ (16x2) + (16x3) ] x 100/138 = 68 olarak bulunur.

 

Not: 138 alınabilecek en yüksek puandır.