Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi/ MEVZUAT BİLGİ SİSTEMİ

Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Uygulama Yönergesi

KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ

BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ UYGULAMA YÖNERGESİ

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç ve kapsam

MADDE 1- (1) Bu yönerge; Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi öğretim üyeleri ve doktora, tıpta uzmanlık, sanatta yeterlik veya eşdeğer uzmanlık eğitimini tamamlamış araştırmacılar tarafından hazırlanan bilimsel araştırma proje önerilerinin değerlendirilmesi, kabulü, desteklenmesi, izlenmesi, sonuçlarının değerlendirilmesi ve ulusal veya uluslararası kuruluşlar tarafından desteklenen projelere kaynak aktarımının yapılması ile ilgili usul ve esasları düzenlemek amacıyla hazırlanmıştır.

Dayanak

MADDE 2- (1) Bu Yönerge;

a) 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 4684 sayılı Kanun’la değişik 4 üncü maddesinin 1 inci fıkrasının (c) bendi, 58 inci maddesinin (b) fıkrası ile Ek 28 inci maddesi,

b) 26 Kasım 2016 tarih ve 29900 sayılı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkındaki Yönetmelik,

c) 1 Temmuz 2017 tarih ve 30111 sayılı Sanayinin Geliştirilmesi ve Üretimin Desteklenmesi Amacıyla Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun ile 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nda tanımlanan Ek 34 üncü madde,

ç) Yükseköğretim Kurumları Bütçelerinde Bilimsel Araştırma Projeleri İçin Tefrik Edilen Ödeneklerin Özel Hesaba Aktarılarak Kullanımı, Muhasebeleştirilmesi ile Özel Hesabın İşleyişine İlişkin Esas ve Usuller,

d) 17 Nisan 2020 tarih ve 31102 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 7243 sayılı Yükseköğretim Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun,

hükümlerine dayanılarak düzenlenmiştir.

MADDE 3- (1) Bu Yönergede geçen;

a) Araştırmacı: Bilimsel araştırma projesinin yürütülebilmesi için proje yürütücüsü tarafından proje ekibinde yer verilen; öğretim elemanları, proje konusu ile ilgili lisans ve lisansüstü eğitim görmekte olan öğrenciler ile eğitimlerini tamamlamış olup uzmanlığı nedeniyle projede görev verilen kişiyi,

b) Bilimsel Araştırma Projesi (BAP): Tamamlandığında sonuçları ile alanında bilime katkı yapması, ülkenin teknolojik, ekonomik, sosyal ve kültürel kalkınmasına katkı sağlaması beklenen bilimsel içerikli, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi içi ve/veya dışı, ulusal ve/veya uluslararası kurum ya da kuruluşların katılımlarıyla da yapılabilecek projeler ile bilim insanı yetiştirme ve araştırma altyapısı kurma ve geliştirme projelerini,

c) Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) Komisyonu: Bilimsel araştırma projelerinin değerlendirilmesi, kabulü, desteklenmesi, teşvik ve koordine edilmesi, yükseköğretim kurumu araştırma performansının artırılması için tedbirler alınması ile araştırma performansının ölçülmesi, değerlendirilmesi ve araştırma politikalarının belirlenmesiyle ilgili faaliyetlerin yürütülmesi ve Rektörün bilimsel araştırmalarla ilgili olarak vereceği diğer görevleri yürütmek amacıyla oluşturulan komisyonu,

ç) Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) Komisyonu Başkanı: BAP komisyonuna yükseköğretim kurumu adına başkanlık etmekten ve komisyon faaliyetlerinin yürütülmesinden sorumlu, Rektör tarafından görevlendirilen ve Rektöre karşı sorumlu olan öğretim üyesini,

d) Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) Koordinasyon Birimi: BAP Komisyonunun sekretarya hizmetlerinin yürütülmesi, bütçe ödeneklerinin özel hesaba aktarılması, özel hesaba ilişkin iş ve işlemlerin yürütülmesi ve yükseköğretim kurumu araştırmacılarının görev aldığı ulusal ve uluslararası organizasyonlarca desteklenen projelerin ilgili mevzuatla belirlenen süreçlerinin yürütülmesi, izlenmesi ve Rektörün bilimsel araştırma projeleri ile ilgili olarak vereceği diğer görevleri ilgili birimlerle koordine halinde yürütmekle sorumlu birimi,

e) Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) Koordinasyon Birimi Koordinatörü: BAP Koordinasyon Biriminin faaliyetlerinin Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi adına yürütülmesinden sorumlu, üst yönetici tarafından memuriyet veya çalışma unvanına bağlı kalmaksızın, bilimsel araştırma projelerine ait faaliyetleri bu Yönergede ve ilgili yönetmelikte belirtilen usule uygun şekilde yapabilecek bilgi ve niteliklere sahip personel arasından görevlendirilen ve üst yöneticiye karşı sorumlu kişiyi,

f) Bursiyer: Yükseköğretim kurumlarında yürütülen bilimsel araştırma projelerinde, proje kapsamında burslu olarak görevlendirilecek tezli yüksek lisans veya doktora programlarındaki öğrenciyi,

g) Doktora sonrası araştırmacı: Doktora, tıpta uzmanlık, sanatta yeterlik veya eşdeğer uzmanlık eğitimi sonrasındaki 7 (yedi) yıl içerisinde olmak kaydıyla projede yer alan sözleşmeli olarak çalışan araştırmacıyı,

ğ) Hakem: Proje önerilerinin ve devam etmekte olan projeler kapsamında sunulan talep, rapor ve yayınların değerlendirilmesi için görüşlerine başvurulan ve projenin kapsadığı alanda uzmanlığı bulunan akademik personeli,

h) Kaynak aktarımı: Ulusal veya uluslararası kurum ve kuruluşlar tarafından desteklenen bilimsel araştırma projelerinde kullanılmak üzere, proje bedelinin %30’unu aşmaması kaydıyla BAP Komisyonu tarafından önerilen ve Rektör tarafından onaylanan nakdi veya ayni katkıyı,

ı) Öncelikli araştırma alanları: Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Rektörlüğü ile BAP Komisyonunun önerileri de dikkate alınarak Senato tarafından belirlenecek öncelikli araştırma alanlarını,

i) Proje ekibi: Proje yürütücüsü, araştırmacılar, doktora sonrası araştırmacılar, lisans ve lisansüstü öğrenciler ve bursiyerleri,

j) Proje protokolü: Desteklenmesine karar verilen projeler için Rektör veya yazılı olarak yetki devri yapılmak suretiyle BAP Komisyonu Başkanı ile proje ekibi tarafından imzalanan, projelerin yürütülmesi, sonuçlandırılması ve proje sonuçlarının yayımlanması gibi hususlarda uyulacak ilke, usul ve sorumlulukların belirtildiği sözleşme protokolünü,

k) Proje yürütücüsü: Projeyi teklif eden, hazırlanmasından ve yürütülmesinden sorumlu olan Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi öğretim üyeleri ile doktora, tıpta uzmanlık, sanatta yeterlik veya eşdeğer uzmanlık eğitimini tamamlamış olan kurum mensubu araştırmacıları,

l) Rektör: Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Rektörünü,

m) Senato: Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Senatosunu,

n) Üniversite: Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesini (KMÜ),

o) Yönetim Kurulu: Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Yönetim Kurulunu,

ö) Yükseköğretim kurumu: Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesini,

p) YÖKSİS: Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı ortak veri tabanını,

ifade eder.

 

İKİNCİ BÖLÜM

Organlar, Görev, Yetki ve Sorumluluklar

BAP komisyonu

MADDE 4- (1) BAP Komisyonu, Rektör tarafından görevlendirilen bir komisyon başkanının başkanlığında Senatonun önerisiyle Rektör tarafından görevlendirilen, en az yedi en çok on bir öğretim üyesinden oluşur.

(2) Üniversitenin var olan bilim dalları arasında denge gözetilmek suretiyle seçilen BAP komisyon üyelerinin ve komisyon başkanının görev süresi 4 (dört) yıldır. Görev süresi biten başkan ve komisyon üyesi aynı usulle yeniden görevlendirilebilir.

(3) Komisyon başkanı ve üyeleri görev, yetki ve sorumluluklarını yerine getirmediklerinin tespit edilmesi halinde, görevlendirilmelerinde izlenen usule uygun olarak Rektör tarafından görev süreleri dolmadan görevden alınabilirler. Herhangi bir nedenle görevinden ayrılan komisyon başkanı veya komisyon üyesinin yerine aynı usul ile yeni bir üye görevlendirilir.

(4) Komisyon üyeleri başvurusu yapılan ve değerlendirilen projeler kapsamındaki tüm bilgilerin gizliliği, etik ilkelere uygun olarak hareket edilmesi ve ilgili mevzuatın gerektirdiği hususlara uygun olarak görevlerini yürütmekle sorumludur.

BAP komisyonunun toplantı ve karar yeter sayısı

MADDE 5- (1) BAP Komisyonu, komisyon başkanının çağrısı üzerine toplanır. Kararlar açık oylama ve oy çokluğu ile alınır. Oyların eşit olması halinde, BAP Komisyonu Başkanının kullandığı oy belirleyicidir.

BAP komisyonunun görev, yetki ve sorumlulukları

MADDE 6- (1) Komisyon aşağıdaki görevleri yerine getirir:

a) Proje sonuçlarının yüksek katma değerli çıktılar oluşturmasını teşvik edecek ve kaynakların verimli ve etkin bir şekilde kullanılmasını destekleyecek politikaları da göz önünde bulundurarak desteklenecek proje türlerini ve uygulama esaslarını belirler.

b) Proje başvuru takvimini hazırlar ve duyurur.

c) Proje başvurularının gerçekleştirilmesi, değerlendirilmesi, projelerin yürütülmesi, izlenmesi ve sonuçlandırılması ile ilgili uygulama esaslarını belirler.

ç) Projelerle ilgili kullanılacak formları ve desteklenmesine karar verilen projeler için kullanılacak proje protokolünü hazırlar.

d) Araştırmacılar ve projeler için sağlanacak destek miktarlarını belirler.

e) Projeler kapsamında bursiyer ödemesi yapılması ve doktora sonrası araştırmacı çalıştırılması ile ilgili usul ve esasları belirler.

f) Projeler kapsamında hakem ücreti ödenmesi ile ilgili usul ve esasları belirler.

g) Proje başvurularını değerlendirerek karara bağlar. Gerekli gördüğü proje önerilerini hakemlere gönderir ve gelen raporları da değerlendirerek projenin desteklenip desteklenmeyeceğine karar verir.

ğ) Yürütücülüğünü Yükseköğretim Kurumu mensubu araştırmacıların yaptığı ulusal veya uluslararası kurum ve kuruluşlar tarafından desteklenen bilimsel araştırma projeleri kapsamında BAP Koordinasyon Birimi tarafından kaynak aktarımına yönelik başvurularla ilgili ilkeleri belirler, başvuruları değerlendirir ve bu kapsamda destek sağlanan projeler için ara rapor ve sonuç raporu sunulmasına yönelik ilkeleri belirler.

h) Yürütülmekte olan projeler kapsamında ara raporların sunulmasına yönelik ilkeleri belirler, sunulan ara raporları değerlendirerek karara bağlar.

ı) Proje yürütücülerinden gelen ek süre, ek bütçe ve diğer tüm talepleri değerlendirerek karara bağlar.

i) Gerekli gördüğü hallerde proje çalışmalarını yerinde inceleyebilir ve/veya konunun uzmanlarına inceletebilir, proje yürütücülerini değiştirebilir, projeyi yürürlükten kaldırabilir.

j) Sözleşme ve yönerge maddelerine aykırı durumlarda gerekli yaptırımlara karar verir.

k) Türkiye ve Üniversitenin bilim politikalarına uygun olarak öncelikli araştırma alanları ve konularının belirlenmesine yönelik çalışma yaparak Senatoya önerir.

l) Bilimsel araştırma projelerinin teşvik ve koordine edilmesine yönelik faaliyetleri yürütür.

m) Üniversitenin araştırma performansının ölçülmesi, artırılması ve araştırma politikalarının belirlenmesi çalışmalarına katkı sağlar.

n) Üniversitenin araştırma performansının değerlendirilmesiyle ilgili faaliyetler yürütür.

o) Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkındaki Yönetmelik kapsamında, Rektör tarafından verilen diğer görevleri yerine getirir.

BAP koordinasyon birimi koordinatörü

MADDE 7- (1) BAP Koordinasyon Birimi Koordinatörü; BAP Koordinasyon Birimi faaliyetlerinin Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi adına yürütülmesinden sorumlu öğretim üyesidir. BAP Koordinasyon Birimi Koordinatörü, öğretim üyeleri arasından Rektör tarafından görevlendirilir ve Rektöre karşı sorumludur.

Koordinatörün görevleri

MADDE 8- (1) Koordinatör aşağıdaki görevleri yerine getirir:

a) BAP Koordinasyon Biriminin program ve faaliyetlerini ilgili mevzuat, yönerge ve BAP Komisyonu kararları doğrultusunda düzenlemek ve yürütmek,

b) BAP Komisyonu Başkanı görevi başında bulunmadığı zamanlarda, Komisyon Başkanlığına vekâlet etmek,

c) Projelerle ilgili duyuruları hazırlamak, yazışmaları yapmak,

ç) Komisyon toplantıları için gündemi hazırlamak,

d) Komisyon toplantılarında raportörlük yapmak,

e) BAP Koordinasyon Birimi ve Komisyon faaliyetlerinde iletişim ve koordinasyonu sağlamak,

f) Rektör ve BAP Komisyonu Başkanına Birim çalışmaları hakkında dönemsel yazılı raporlar sunmak,

g) Proje satın alma işlemleri ile ilgili olarak gerçekleştirme görevlisini atamak,

ğ) İlgili Yönetmelik hükümlerine uygun olarak projeler hakkında YÖKSİS’e veri aktarılmasını sağlamak ve kamuoyuna duyurulmak üzere Rektörlüğe rapor vermek.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Proje Türleri

Proje türleri

MADDE 9- (1) BAP Koordinasyon Birimi tarafından desteklenecek olan proje türleri; başvuru, yürütme ve sonuçlandırma koşulları ile uygulama esasları BAP Komisyonu tarafından belirlenir.

(2) BAP Koordinasyon Birimi tarafından desteklenen proje türleri aşağıda listelenmiştir. BAP Komisyonu belirtilen bu projelerin kapsamında değişiklik yapabilir, gerekli gördüklerini uygulamadan kaldırabilir, yeni proje türlerine yer verebilir.

(3) Uygulanacak proje türlerinin bilimsel araştırma projesi tanımına ve mevzuata uygunluğundan BAP Komisyonu sorumludur.

a) Münferit Araştırma Projeleri (MAP): Üniversitenin öğretim üyeleri ile doktora, tıpta uzmanlık, sanatta yeterlik veya eşdeğer uzmanlık eğitimini tamamlamış araştırmacıların kişisel veya disiplinlerarası bilimsel araştırma ve geliştirme faaliyetlerini içeren projelerdir.

b) Çok Disiplinli Araştırma Projeleri (ÇAP): Üniversitenin farklı disiplinlerden en az iki bölüm veya tıp/diş hekimliği-sağlık alanında iki farklı anabilim dalından öğretim üyelerinin birlikte hazırlayacağı araştırma projeleridir.

c) Öncelikli Alan Araştırma Projeleri (ÖNAP): Bilim, Teknoloji ve Yenilik Kurulu’nun belirlediği öncelikli alanlar da dikkate alınarak Senato tarafından belirlenmiş öncelikli alanlarda, diğer destek programlarından daha yüksek bütçe ile desteklenebilen disiplinlerarası projelerdir. İlan edilen öncelikli alanlarda olmamasına rağmen yüksek katma değerli çıktı oluşturma potansiyeline sahip çok disiplinli projeler de bu kapsamda desteklenebilir.

ç) Lisansüstü Tez Projeleri (TEZ): Lisansüstü tezleri kapsayan, tez danışmanının yürütücülüğünde öğrencileri ile yürüttükleri araştırma projeleridir. Bu projelerin yürütücüsü tez danışmanlarıdır. Ancak, tez danışmanı başka bir üniversiteden ise, Üniversitenin bir öğretim üyesi proje yürütücüsü, tez danışmanı ise araştırmacı olur. Tez öğrencisi ve ikinci danışman (eş danışman) haricinde bu projelere araştırmacı yazılamaz. Tez projelerinin sunumu esnasında, ilgili Enstitü Yönetim Kurulunun tez önerisi kabul kararı eklenmek zorundadır. Tez projelerinin süreleri, tez süresiyle sınırlıdır.

d) Güdümlü Projeler (GDM): BAP Komisyonunun, Üniversitemiz ve/veya ülkemiz için önem arz eden konularda araştırma yapılması amacıyla konu ve koşullarını belirlemek suretiyle çağrılı olarak desteklenecek projelerdir.

e) Katılımlı Araştırma Projeleri (KAP): Üniversite mensubu araştırmacıların ulusal veya uluslararası kurum ve kuruluşların katılımı ile hazırlayacakları araştırma projeleridir. Bu tür projelerde, iş birliği yapılan kuruluşun proje bütçesine belirli bir oranda katkıda bulunması, insan kaynağı desteği sağlaması ve/veya Üniversitede bulunmayan araştırma altyapılarını proje kapsamında kullandırması gibi ayni veya nakdi katkı sağlaması beklenir.

f) Uluslararası Araştırma İş Birliği Projeleri (UİP): Üniversite mensubu araştırmacıların uluslararası düzeyde tanınmış sıralama sistemlerinde dünyanın önde gelen üniversitelerindeki veya alanında uluslararası düzeyde tanınan önemli araştırma merkezlerindeki araştırmacılarla iş birliği içerisinde yürütecekleri araştırma projeleridir.

g) Kariyer Başlangıç Destek Projeleri (KBP): Doktora, tıpta uzmanlık, sanatta yeterlik veya eşdeğer uzmanlık eğitimini tamamlamış olup, doçent ve profesör dışındaki akademik kadrolarda görev yapmakta olan ve daha önce fon desteği sağlanarak yürütülmüş herhangi bir araştırma projesinde yürütücü olarak görev almamış olan Üniversite mensubu akademik personelin araştırmalarının desteklendiği projelerdir.

ğ) Hızlı Destek Projesi (HZP): Normal araştırma projesine dönüşme potansiyeli bulunan kısa süreli ve küçük bütçeli araştırmaların desteklenmesine yönelik projelerdir. Proje süresi en fazla 12 (on iki) ay ile sınırlıdır.

h) Lisans Öğrencisi Katılımlı Araştırma Projeleri (LKP): Üniversitenin 4 (dört) yıl ve üzeri süre ile lisans düzeyinde eğitim verilen birimlerinin, örgün öğretim programlarına kayıtlı başarılı öğrencilerin Ar-Ge kültürlerinin oluşturulması, araştırma faaliyetlerine özendirilmesi ve araştırma yapmaya teşvik edilmesi amacıyla oluşturulan araştırma projeleridir. Yürütücülüğünü öğretim üyelerinin üstlendiği bu projelerde yalnızca BAP Komisyonu tarafından belirlenerek duyurulan koşulları sağlayan lisans öğrencileri araştırmacı olarak görev alabilir.

ı) Eş Finansmanlı Bilimsel Araştırma Projeleri (EFP): Üniversite mensubu araştırmacıların yürütücü olarak görev aldığı ulusal veya uluslararası kurum ve kuruluşlar tarafından desteklenen bilimsel araştırma projeleri için destek sağlayan kuruluşlarca zorunlu tutulan nakdi eş finansman desteğinin sağlanabilmesine yönelik destek projeleridir. Bu kapsamda destek sağlanacak projelere yönelik uygulama esasları, ilgili mevzuat hükümleri de dikkate alınarak BAP Komisyonu tarafından belirlenerek duyurulur.

 

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Başvuru ve Değerlendirme

Proje başvurusu

MADDE 10- (1) Proje başvuruları ve ulusal veya uluslararası kuruluşlar tarafından desteklenen bilimsel araştırma projelerine kaynak aktarımının yapılmasına yönelik destek başvuruları Üniversitenin BAP Koordinasyon Birimi, BAP Otomasyon Sistemi kullanılarak gerçekleştirilir. Başvuru koşulları ve başvuruda aranacak şartlar, Koordinatörün BAP Komisyonu kararları doğrultusunda hazırlayacağı duyurular ile ilan edilir.

(2) Süresi bitmesine rağmen sonuçlandırılmamış projesi bulunan, diğer projelerden yerine getirilmemiş ara rapor veya yayın koşulu gibi yükümlülükleri bulunan proje yürütücüleri ilgili yükümlülüklerini başarıyla sonuçlandırmadan, BAP Komisyonu tarafından yaptırım uygulanan araştırmacılar ise yaptırım süresi dolmadan herhangi bir türde yeni bir proje başvurusu yapamaz ve yeni projelerde araştırmacı olarak görev alamazlar.

(3) Araştırmacıların eş zamanlı olarak yürütücü veya araştırmacı olarak görev alabileceği proje sayıları BAP Komisyonu tarafından belirlenerek duyurulur.

(4) Lisansüstü ve uzmanlık tez projeleri için destek başvurusu, tez önerisinin ilgili enstitü veya birimlerin yetkili organları tarafından kabul edilmesinden sonra gerçekleştirilir. Normal sürelerini aşmış tez çalışmaları ile tezsiz yüksek lisans çalışmaları destek kapsamı dışındadır.

(5) Etik kurul ve/veya yetkili mercilerden yasal izin alınması zorunlu olan projeler için gerekli onay ve izin belgelerinin alınması proje yürütücüsünün sorumluluğundadır.

Projelerin değerlendirilmesi

MADDE 11- (1) BAP Koordinasyon Birimine sunulan proje önerileri ve ulusal veya uluslararası kuruluşlar tarafından desteklenen bilimsel araştırma projelerine kaynak aktarımı yapılmasına yönelik destek başvuruları, gerekli koşulları sağlayıp sağlamadığının incelenmesi amacıyla ön değerlendirmeye alınır. Ön değerlendirme aşamasında şartları sağlayan proje önerileri, BAP Koordinasyon Birimi Koordinatörü tarafından BAP Komisyonu değerlendirmesine sunulur. Gerekli koşulları sağlamayan proje önerileri ise gerekçesi belirtilerek başvuru sahibine iade edilir.

(2) Değerlendirmeye alınan proje önerileri ve diğer kuruluşlar tarafından desteklenen bilimsel araştırma projelerine kaynak aktarımı başvuruları proje türü dikkate alınarak BAP Komisyonu tarafından doğrudan karara bağlanabilir veya gerekli görülen projeler için sayı ve nitelikleri BAP Komisyonu tarafından belirlenen hakemlere gönderilir.

(3) BAP Komisyonu, gerekli gördüğü hallerde proje ekibinden projeleri ile ilgili sözlü sunum yapmalarını isteyebilir.

(4) BAP Komisyonu, proje konusunun Üniversitenin öncelikli araştırma alanları ile ilişkili olup olmadığını, varsa hakem raporlarını, proje ekibinin önceki faaliyetlerine yönelik akademik performanslarını ve yürüttükleri projeler kapsamında üretilen bilimsel yayın ve patent gibi çıktıları da dikkate alarak projenin desteklenip desteklenmeyeceğine karar verir. Komisyon değerlendirme sürecinin tüm aşamalarında, gerekli görürse konuyla ilgili uzmanlardan görüş isteyebilir.

(5) BAP Komisyonu üyeleri, kendilerinin görev aldığı projelerin karara bağlanması aşamasında toplantı ortamında bulunamazlar ve oy kullanamazlar.

(6) BAP Komisyonu tarafından desteklenmesi uygun bulunan Eş Finansmanlı Bilimsel Araştırma Projeleri, Rektör tarafından onaylanması akabinde yürürlüğe girer.

 

BEŞİNCİ BÖLÜM

Projelerin Yürütülmesi ve İzlenmesi

Proje protokolü ve projelerin başlatılması

MADDE 12- (1) Desteklenmesine karar verilen projeler için Rektör veya yazılı olarak yetki devri yapılması şartıyla BAP Komisyonu Başkanı ile proje ekibi tarafından proje protokolü imzalanır. Proje yürütücüleri protokolde belirtilen tüm hususlara uymakla yükümlüdür. Projelerin başlama tarihi olarak sözleşme protokolünün Rektör veya yetki devri yapılan BAP Komisyonu Başkanı tarafından imzalandığı tarih kabul edilir.

(2) Desteklenmesine karar verilen projelerin yürütücülerinin, proje türüne göre belirlenerek duyurulan belgeleri BAP Koordinasyon Birimine teslim etmeleri zorunludur. Gerekli belgeleri teslim edilmeyen projeler için BAP Koordinasyon Birimince herhangi bir harcama gerçekleştirilmez. Projelerin onaylanmasından sonra yasal bir mazeret olmaksızın 1 (bir) ay içerisinde proje protokolü ve gerekli belgeleri teslim edilmeyen veya BAP Komisyonu tarafından kabul edilen geçerli bir mazereti olmaksızın 6 (altı) ay içerisinde çalışmaları başlatılmayan projeler iptal edilir.

Ara raporlar

MADDE 13- (1) Proje yürütücüleri 12 (on iki) aydan uzun süreli projeler için, birincisi sözleşmenin imzalanmasını takip eden on ikinci ayın sonunda olmak üzere takip eden 6 (altı) aylık dönemlerde, proje kapsamında yapılan çalışmaları ve gelişmeleri içeren ara raporları formata uygun olarak BAP Koordinasyon Birimine sunmakla yükümlüdür. Bu husus Eş Finansmanlı Bilimsel Araştırma Projeleri (EFP) için de aynı şekilde uygulanır. Projeyle ilgili gelişme raporları, her yılın haziran ve aralık aylarında sunulur.

(2) BAP Komisyonu projenin türüne ve özelliğine göre ara rapor sunma sürelerini ve koşullarını değiştirebilir.

(3) Ara raporlar BAP Komisyonu tarafından değerlendirilir. BAP Komisyonu gerekli gördüğü hallerde hakem görüşlerine de başvurarak değerlendirme sürecini tamamlayabilir.

(4) Projelerin sonraki dilimleri ile ilgili maddi desteğin devamı BAP Komisyonunun ara rapor ile ilgili olumlu görüşüne tabidir.

Sonuç raporu

MADDE 14- (1) Proje yürütücüsü, protokolde belirtilen bitiş tarihini izleyen en geç 3 (üç) ay içerisinde, araştırma sonuçlarını içeren ve BAP Komisyonu tarafından belirlenen formata uygun olarak hazırlanmış Proje Sonuç Raporunu, BAP Birime sunar. Sonuç raporları, komisyon tarafından kabul edildiği şekliyle cilt ettirilir.

(2) Lisansüstü eğitim ve öğretim gören tezli yüksek lisans, doktora, bütünleştirilmiş doktora, sanatta yeterlik ve tıpta uzmanlık veya eşdeğer uzmanlık programlarında, tez projesi yürütücüsü ilgili birimlerce onaylanmış tezin elektronik ortamdaki nüshasını KMÜ BAP Otomasyonu aracılığı ile BAP Koordinasyon Birimine sunar. Tez projeleri için proje yürütücülerinin tezin başarılı bulunarak tamamlandığına dair ilgili enstitüden/birimden alınmış bir belgeyi de sonuç raporu ile sunmaları zorunludur. Ayrıca, var ise proje kapsamında gerçekleştirilmiş yayınlar da KMÜ BAP Otomasyonu üzerinden BAP Koordinasyon Birimine sunulur ve yayınların incelenmesi için BAP birimine yazı iletilir.

(3) Eş Finansmanlı Bilimsel Araştırma Projelerinin (EFP) yürütücüleri, ilgili proje için destek sağlayan ulusal/uluslararası kuruluşun yetkili mercilerince onaylanmış proje sonuç raporunu ve ilgili kuruluşlarca düzenlenen ve projenin başarılı bir şekilde kapatıldığını gösteren bir belgeyi BAP Otomasyonu üzerinden BAP Koordinasyon Birimine sunar. Ayrıca, var ise proje kapsamında gerçekleştirilmiş yayınlar ve diğer proje çıktıları da Proje Süreçleri Yönetim Sistemi üzerinden birime sunulur.

(4) Çalışmanın BAP Koordinasyon Birimi tarafından desteklendiğine dair bir ibareye yer verilmeyen rapor ve tezler değerlendirmeye alınmaz. Bu husus BAP tarafından desteklenen bütün Araştırma Projeleri için de geçerlidir.

(5) Sonuç raporları BAP Komisyonu tarafından değerlendirilerek projenin başarılı sayılıp sayılmayacağına karar verilir. BAP Komisyonu gerekli gördüğü hallerde hakem görüşlerine de başvurarak değerlendirme sürecini tamamlayabilir.

(6) Araştırma projeleri kapsamında gerçekleştirilen çalışmalar ve elde edilen sonuçlar, yüksek lisans, doktora, tıpta uzmanlık, sanatta yeterlik veya eşdeğer uzmanlık tezlerinde kullanılamaz. Bu kapsamdaki sonuçlar, ancak literatürdeki diğer kaynakların kullanıldığı oranda ve kaynak gösterilerek kullanılabilir.

Proje sonuçlarının yayınlanması

MADDE 15- (1) Proje sonuçlarının yayımlanmasında ve ilgili yaptırımlarda BAP komisyonu tarafından belirlenen ilkeler uygulanır. Ulusal ve uluslararası tanınmış yayınevleri ile dergide makaleler için kabul edilecek alan indeksleri BAP Komisyonu tarafından belirlenerek duyurulur.

MADDE 16- (1) BAP Koordinasyon Birimi tarafından desteklenen projeler kapsamında gerçekleştirilen her türlü yayında “Bu çalışma Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi tarafından “xxxx” nolu proje kapsamında desteklenmiştir” (“This work has beensupported by Karamanoglu Mehmetbey University Scientific Research Projects CoordinationUnit under grant number “xxxx”) şeklinde veya benzer anlama gelecek bir ibarenin bulunması zorunludur. Ancak, araştırmacıların elinde olmayan zorunlu haller nedeniyle bu ifadeye yer verilemeyen yayınların durumu BAP Komisyonu tarafından değerlendirilerek karara bağlanır.

(2) BAP Koordinasyon Birimi tarafından desteklenen projeler kapsamında gerçekleştirilen yayınların bir nüshasının KMÜ BAP Otomasyonu üzerinden BAP Komisyonuna sunulması zorunludur.

Telif hakları ve proje çıktıları

MADDE 17- (1) Projelerden elde edilen bilimsel sonuçların telif ve fikri mülkiyet hakları Üniversiteye aittir. Proje sonuçlarından yapılacak gelir getirici herhangi bir yayın veya uygulama için Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Rektörlüğünden izin alınması zorunludur.

(2) Gelir getirici patent, buluş veya ürün ortaya çıkması durumunda ortaya çıkacak gelirin dağılımı Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Fikri ve Sınai Mülkiyet Hakları Yönergesi hükümleri ve Üniversite Yönetim Kurulu tarafından belirlenecek ilkelere uygun olarak gerçekleştirilir. Konuyla ilgili mevzuatta hak sahiplerine ödenmesi öngörülen oranlar hakkında bir düzenleme bulunması halinde ise ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.

(3) Araştırmacılar, proje yürütürken ve/veya tamamlanmasından sonra veri ve kayıtları saklamakla yükümlü oldukları süre içerisinde BAP Komisyonunun talep etmesi durumunda, araştırma sürecinde/sonucunda elde edilen/geliştirilen veri, bilgi, belge, yazılım, materyal, örnek, numune, sonuç vb. tüm unsurları BAP Komisyonuna teslim etmek zorundadır.

(4) BAP Koordinasyon Birimi, tamamlanan projelere ait her türlü bilgiyi, sonuçları, verileri, raporları ve proje ekibine yönelik bilgileri BAP Komisyonunun yürürlükteki mevzuatları da dikkate alarak belirleyeceği ilkelere uygun olarak, kısmen veya tümüyle, basılı olarak veya elektronik ortamda yayımlayabilir/yayımlatabilir ve diğer kurum ve kuruluşlarla, yürütücünün görüşünü de alarak paylaşabilir.

(5) BAP Koordinasyon Birimi tarafından desteklenen projeler kapsamında yürütülen çalışmaların sonuçlarından üretilen/elde edilen patent, faydalı model, buluş, ürün, tasarım, lisans, şirket oluşumu veya yayın gibi her türlü çıktının, oluşmasından itibaren en geç 6 (altı) ay içerisinde BAP Koordinasyon Birimine bildirilmesi zorunludur.

Projelerin süresi ve sonuçlandırılması

MADDE 18- (1) Bilimsel araştırma projeleri ek süreler de dâhil olmak üzere, en çok 36 (otuz altı) ay içerisinde tamamlanır. Proje yürütücülerinin gerekçeli talebi üzerine, BAP Komisyonu kararı ile projeler için 36 (otuz altı) aylık süre aşılmamak koşuluyla ek süre verilebilir.

(2) Lisansüstü Tez Projeleri için verilen süreler, yetkili birimler tarafından tezler için verilen yasal ek süreleri kapsayacak şekilde uzatılabilir. Ancak lisansüstü tez projeleri için sağlanacak mali destekler, ilgili lisansüstü eğitim ve öğretim mevzuatında belirlenen normal öğrenim süreleri ile sınırlıdır. Ancak, ek süre verilen tez projeleri için sağlanacak mali destekler duyurulan ilkelere uygun olarak gerçekleştirilecek harcama süresi uzatımı talebinin BAP Komisyonu tarafından uygun bulunması durumunda en fazla 6 (altı) aya kadar ek süre için devam ettirilebilir.

(3) Proje türlerine göre ek süre verilip verilmeyeceği, ek süre verilme koşulları ve verilebilecek ek süreler BAP Komisyonu tarafından belirlenerek duyurulur.

Projelerin bütçesi ve uygulama esasları

MADDE 19- (1) Proje türlerine göre sağlanacak destek miktarları BAP Komisyonu tarafından belirlenerek ilan edilir. BAP Komisyonu, bilgisayar, yazıcı, kırtasiye, fotokopi, seyahat, hizmet alımı ve benzeri yaygın olarak gerçekleştirilen talepler için sınırlama getirebilir.

MADDE 20- (1) Üniversitede gerçekleştirilebilen test, analiz ve hizmetler öncelikle kurum içerisinden karşılanır. Üniversite dışından karşılanması öngörülen test, hizmet ve analizler için ilgili bütçe kalemlerinin kurum dışından karşılanmasına yönelik gerekçenin başvuru aşamasında kapsamlı olarak izah edilmesi ve BAP Komisyonu tarafından gerekçenin yerinde görülmesi zorunludur. Devam eden projeler kapsamında bu tür zorunlulukların ortaya çıkması durumunda ise, söz konusu alımların gerçekleştirilebilmesi için proje yürütücülerinin gerekçesi ile birlikte BAP Komisyonuna başvuru yapması ve gerekçelerinin BAP Komisyonu tarafından uygun görülmesi zorunludur.

MADDE 21- (1) Projeler esas olarak BAP Komisyonu tarafından kabul edilen bütçe ve harcama planına göre yürütülerek tamamlanır. Gerekli durumlarda harcama planı değişiklikleri proje yürütücüsünün gerekçeli talebi üzerine BAP Komisyonu tarafından karara bağlanır. Proje yürütücüsünün gerekçeli talebi üzerine, BAP Komisyonu kararı ile projeler için ilgili yönetmelikte belirtilen oranları aşmamak üzere ek bütçe sağlanabilir. Proje türlerine göre sağlanabilecek ek bütçe miktarı ve koşulları BAP Komisyonu tarafından belirlenerek duyurulur.

MADDE 22- (1) Araştırmanın gerçekleştirilebilmesi için zorunlu olan yurt içi/yurt dışı araştırma amaçlı seyahat giderlerinden ayrı olarak, projeden elde edilen sonuçlarla üretilmiş ve sunulması kabul edilmiş bir bildirinin ulusal/uluslararası olarak düzenlenen bir kongre veya sempozyumda sunulması için gerekli olan seyahat ve katılım giderleri BAP Komisyonu tarafından belirlenecek uygulama esaslarına uygun olarak karşılanabilir.

(2) Araştırma veya kongre/sempozyum katılımı amacına yönelik seyahat giderlerinin karşılanabilmesi için proje başvurusunda ilgili seyahat bütçesinin öngörülmüş ve BAP Komisyonu tarafından onaylanmış olması zorunludur.

(3) Yürütülen proje kapsamında gerçekleştirilen çalışmalardan üretilmemiş olan bildirilerin sunulması amacıyla ilgili projeden kongre/sempozyum katılımına yönelik seyahat desteği kullanılamaz. Bu kapsamdaki davranışlar etik ihlal olarak kabul edilir.

(4) Projelerin değerlendirilmesi aşamasında BAP Komisyonu tarafından onaylanan seyahat, bursiyer ve doktora sonrası araştırmacı ödemelerine yönelik bütçe tutarları, makine-teçhizat, tüketim malzemesi, hizmet alımı vb. diğer harcama kalemlerine aktarılamaz. Benzer şekilde makine teçhizat, tüketim malzemesi, hizmet alımı vb. diğer harcama kalemleri için BAP Komisyonu tarafından onaylanan tutarlar da seyahat, bursiyer ve doktora sonrası araştırmacı bütçelerine aktarılmaz.

MADDE 23- (1) 26.01.2018 tarihli ve 30313 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik hükümlerine uygun olarak BAP tezli yüksek lisans veya doktora programındaki öğrencilere bursiyer ödemesi yapılabilir.

(2) Projeler kapsamında bursiyer ödemesi yapılacak lisansüstü eğitim öğrencilerinin taşıması gereken özellikler, hangi projeler kapsamında bursiyer ödemesi yapılabileceği, bursiyerler için ödenecek tutarlar ve bursiyer seçiminde uyulacak ilkeler gibi tüm hususlar ilgili mevzuat hükümlerine de bağlı kalınarak BAP Komisyonu tarafından belirlenir.

MADDE 24- (1) 01.07.2017 tarihli ve 30111 sayılı Sanayinin Geliştirilmesi ve Üretimin Desteklenmesi Amacıyla Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun ile 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu’nda tanımlanan Ek 34 üncü maddesi doğrultusunda Bilimsel Araştırma Projelerinde, doktora ile tıpta, diş hekimliğinde, eczacılıkta ve veteriner hekimlikte uzmanlık veya sanatta yeterlik eğitimi sonrasındaki 7 (yedi) yıl içerisinde kalmak kaydıyla en fazla 3 (üç) yıl süre ile sözleşmeli olarak doktora sonrası araştırmacı istihdam edilebilir.

(2) Bu kapsamda istihdam edilecek personel sayısı ilgili yükseköğretim kurumunun dolu öğretim elemanı kadrosu sayısının %2’i ile sınırlıdır. Bu madde uyarınca istihdam edilmiş olmak, memurluk veya diğer personel istihdam şekillerinden birine geçiş hakkı vermez.

(3) Doktora sonrası araştırmacıların yükseköğretim kurumları itibarıyla dağılımı, sözleşme örneği, sözleşme süresinin uzatılması ve sona erdirilmesine ilişkin hususlar ile 60.000 gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarı geçmemek üzere ücretleri Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından belirlenir. Bunlara, diğer mevzuatta aksine hüküm bulunsa dahi, bu maddede öngörülen ücret dışında herhangi bir başlık altında ödeme yapılamaz ve sözleşmelere bu hususta hüküm konulamaz. Mali ve sosyal haklar dışında kalan istihdama ilişkin diğer hususlarda 657 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin (b) fıkrası kapsamında Ar-Ge proje hizmetlerine ilişkin pozisyonlarda istihdam edilen personelin tabi olduğu hükümler uygulanır.

(4) Projeler kapsamında doktora sonrası araştırmacı çalıştırılıp çalıştırılmayacağı, doktora sonrası araştırmacı çalıştırılmasına yönelik ilkeler, çalıştırılacak araştırmacılara ödenecek aylık tutarlar ve imzalanacak sözleşmeler gibi tüm hususlar ilgili mevzuat hükümlerine de bağlı kalınarak BAP Komisyonu tarafından belirlenir.

ALTINCI BÖLÜM

Genel Hükümler ve Yaptırımlar

Genel hükümler

MADDE 25- (1) Projeler için BAP Koordinasyon Birimince sağlanan makine, teçhizat ve donanımların mülkiyeti Birime aittir. Söz konusu makine, teçhizat ve donanımlar, ilgili proje tamamlanıncaya kadar proje yürütücülerinin kontrol ve kullanımındadır. Bunların korunmasından, bakım ve onarımından proje yürütücüleri sorumludur. Tamamlanan projelere ait, özellik arz eden makine ve teçhizatlar ise ihtiyaç duyan Üniversitemiz araştırmacılarının kullanımına açıktır. BAP Komisyonu, bu tür makine ve teçhizatlarla ilgili olarak, ortak bir alanda kullanıma sunulmaları, başka projelerde kullanılmak üzere geri alınmaları veya gerekli göreceği diğer tasarruflarda bulunmaya yetkilidir.

Projeden alınan malzemeler

MADDE 26- (1) Projeden satın alınacak mal, malzeme ve demirbaşlar için Rektörlük Özel Kalem birimi altında ambar oluşturulup Koordinatörlükçe belirlenen taşınır kayıt yetkilisi tarafından giriş kaydının yapılması sağlanır. Satın alma ve taşınır kayıt işlemlerinin ardından, edinilen tüketim malzemeleri proje yürütücüsü adına tüketime verilir. Dayanıklı taşınırlar ise satın alma ve taşınır kayıt işlemleri yapıldıktan sonra yürütücü veya yürütücünün belirleyeceği bir kadrolu araştırmacıya teslim edilir. Proje sonuç raporundan sonra yürütücünün kadrosunun bulunduğu ilgili birime dayanıklı taşınır devir işlemleri gerçekleştirilir.

MADDE 27- (1) Kitap alımı isteği bulunan projelerden, alımı öngörülen kitapların Üniversite Kütüphanesi envanterinde bulunup bulunmadığına dair Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığından onaylı bir yazının alınması zorunludur. Alınan kitaplar, alım aşamasında Üniversite Kütüphanesine demirbaş olarak kayıt edildikten sonra proje yürütücüsüne teslim edilir.

MADDE 28- (1) Proje yürütücüsü, projeye ait tüm kayıt ve verileri projenin sonuçlandığı tarihten itibaren 5 (beş) yıl süreyle saklamak zorundadır.

MADDE 29- (1) BAP Komisyonu, gerekli gördüğü hallerde veya proje yürütücüsünün gerekçeli talebini yerinde bulması durumunda proje ekibinde değişiklik yapabilir. Sağlık sorunu veya önceden öngörülmeyen zorunlu hallerde BAP Komisyonu, projenin normal süresinden sayılmamak üzere çalışmayı 6 (altı) aya kadar askıya alabilir.

MADDE 30- (1) Proje başvurularının değerlendirilmesinde görevlendirilen hakemlere ücret ödenebilir. Ödenecek hakem ücreti tutarları, hakem ödemesi yapılacak projelerin türleri ve nitelikleri ile kurum mensubu veya diğer kurum araştırmacılarına hakem ücreti ödenmesi gibi tüm hususlar ilgili Yönetmelik hükümleri ve BAP Koordinasyon Biriminin bütçe imkânları da dikkate alınarak BAP Komisyonu tarafından belirlenir.

Yaptırımlar

MADDE 31- (1) Projeler yürütülürken veya bitiminden sonra bilimsel etiğe ilişkin bir aykırılığın veya mali kaynakların etik ilkelere aykırı kullanıldığının saptanması durumunda aşağıdaki yaptırımlar uygulanır;

a) Yürütülmekte olan proje BAP Komisyonu kararı ile iptal edilir,

b) Proje kapsamında satın alınan demirbaşlar geri alınır.

c) Proje ekibindeki, etik kurallara aykırı durumları gerçekleştiren kişi ya da kişiler 5 (beş) yıl süre ile herhangi bir proje desteğinden yararlanamaz.

ç) BAP Komisyonu, konunun Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Etik Kurulu’nda görüşülmesi veya yasal işlem yapılması hususunda Rektör’e görüş bildirebilir.

MADDE 32- (1) BAP Komisyonu gerekli gördüğü hallerde proje çalışmasını doğrudan inceleyebilir veya konunun uzmanlarına inceletebilir. Aşağıdaki durumlarda, projeler BAP komisyonu kararı ile iptal edilerek, proje kapsamında satın alınan demirbaşlar geri alınır. Ayrıca ilgili proje ekibi 3 (üç) yıl süre ile BAP birimi desteklerinden faydalandırılmaz.

a) Projenin araştırmacıların ihmali veya kusuru nedeniyle başvuruda öngörülen gelişmeyi göstermemesi veya amaca uygun olarak yürütülmemesi,

b) Proje kapsamında gerçekleştirilen seyahat faaliyetlerinin BAP Komisyonu tarafından projenin amacına uygun bulunmaması,

c ) Proje yürütücüsünün, proje yürütücülüğünü BAP Komisyonu tarafından onaylanan bir araştırmacıya devretmeden projeden ayrılması.

MADDE 33- (1) BAP Komisyonu, aşağıdaki durumlarda projenin içeriğinde düzeltme yapılmasına, proje ekibinde değişiklik yapılmasına veya projenin iptal edilmesine karar verebilir. Aşağıdaki nedenlerle projenin iptal edilmesi durumunda satın alınan tüm mal ve malzemeler BAP Koordinasyon Birimine iade edilir. Bu malzemeler diğer araştırmalarda kullanılmak üzere BAP Komisyonu tarafından ilgili araştırmacılara veya uygun görülecek birim veya bölümlere tahsis edilebilir.

a) Projenin araştırmacıların sağlık sorunları veya yasal zorunluluklar nedeniyle yürütülemez hale gelmesi,

b) Tez projeleri için ilgili lisansüstü eğitim öğrencisinin eğitimini bırakması veya yetkili mercilerce lisansüstü eğitimden ilişiğinin kesilmesi nedeniyle çalışmanın yürütülemez hale gelmesi,

c) Proje ekibindeki araştırmacıların çoğunluğunun üniversite ile ilişiğinin kesilmesi nedeniyle çalışmanın yürütülemez hale gelmesi,

ç) Proje ekibinin ihmali olmaksızın ortaya çıkan ve BAP Komisyonu tarafından uygun görülen diğer zorunlu nedenlerle çalışmanın yürütülemez hale gelmesi.

MADDE 34- (1) Başarısızlıkları nedeniyle projenin iptal edilmesine neden olan lisansüstü eğitim öğrencileri, süresiz olarak BAP Koordinasyon Birimi lisansüstü tez projesi desteklerinden faydalandırılmazlar.

MADDE 35- (1) Proje ara raporunun, BAP Komisyonu tarafından kabul edilen bir mazeret gösterilmeden 1 aydan fazla geciktirilmesi durumunda, rapor teslim edilinceye kadar proje yürütücülerinin yürütmekte olduğu tüm projelere ait işlemler durdurulur. Yapılan uyarıya rağmen, BAP Komisyonu tarafından kabul edilen bir mazeret bulunmaksızın, 1 (bir) ay içerisinde ara raporun verilmemesi durumunda ise proje çalışması iptal edilir.  Projenin iptal edilmesi durumunda, proje kapsamında satın alınan ve kullanılabilir durumda olan tüm mal ve malzemeler diğer araştırmalara tahsis edilmek üzere geri alınır. Ayrıca proje yürütücüsü 3 (üç) yıl süre ile BAP Koordinasyon Birimi desteklerinden faydalandırılmaz.

MADDE 36- (1) Proje sonuç raporunu süresi içinde sunmayan proje yürütücülerinin yürütmekte olduğu tüm projelere ait işlemler rapor teslim edilinceye kadar durdurulur.

(2) Yapılan uyarıya rağmen BAP Komisyonu tarafından kabul edilen bir mazeret bulunmaksızın bir ay içerisinde sonuç raporun teslim edilmemesi durumunda proje çalışması iptal edilir. Projenin iptal edilmesi durumunda, proje kapsamında satın alınan ve kullanılabilir durumda olan tüm mal ve malzemeler diğer araştırmalara tahsis edilmek üzere geri alınır. Bu kapsamda iptal edilen projelerin yürütücüleri 3 (üç) yıl süre ile BAP Koordinasyon Birimi desteklerinden faydalandırılmaz.

(3) Sonuç raporu yetersiz (başarısız) bulunan proje yürütücüsüne 3 (üç) yıl süre ile herhangi bir türde yeni bir proje desteği verilmez. Ancak, sonuç raporu yetersiz bulunan projeler için, proje yürütücülerinin talepte bulunması ve BAP Komisyonunun uygun bulması durumunda, bazı çalışmaların yeniden yapılabilmesi veya sonuç raporun yeniden düzenlenmesi için ek süre verilebilir. Ancak, verilecek ek süre ile proje için kullanılmış önceki sürelerin toplamı 36 aydan fazla olamaz.

(4) Hazırlanan lisansüstü tezin, tez savunma jürileri veya yetkili kurullar tarafından başarısız bulunması durumunda ilgili lisansüstü tez projesinin yürütücülerine 2 (iki) yıl süreyle yeni bir lisansüstü tez projesi desteği verilmez.

MADDE 37- (1) Öngörülen süre dolmasına rağmen yayın şartlarını yerine getirmeyen lisansüstü tez projesi yürütücülerine 2 yıl, diğer projelerin yürütücülerine ise 3 (üç) yıl süreyle herhangi bir türde yeni bir proje desteği verilmez.

(2) BAP Koordinasyon Birimi tarafından desteklenen projeler kapsamında gerçekleştirilen herhangi bir yayın ve tezde 17 nci maddenin (1) nolu fıkrasında belirtilen ibareye yer vermeyen araştırmacılara 2 (iki) yıl süreyle herhangi bir türde destek sağlanmaz. Ancak, araştırmacıların elinde olmayan zorunlu haller nedeniyle bu ifadeye yer verilemediğinin BAP Komisyonu tarafından kabul edilmesi durumunda, ilgili araştırmacılara bu kapsamda bir yaptırım uygulanmaz.

MADDE 38- (1) 18 inci maddenin 5 inci fıkrası veya 23 üncü maddenin 3 üncü fıkrası hükümlerine aykırı davranıldığının saptanması durumunda proje yürütücülerine 2 (iki) yıl süreyle herhangi bir türde yeni bir proje desteği verilmez.

MADDE 39- (1) 28 inci madde hükümlerine aykırı davranıldığının saptanması durumunda proje yürütücülerine 3 (üç) yıl süreyle herhangi bir türde yeni bir proje desteği verilmez.

MADDE 40- (1) Projeler kapsamında, Üniversite birimleri veya diğer kurumlar tarafından sağlanan seyahat, kongre/sempozyum katılım bedeli gibi herhangi bir destek türü için, BAP Birimince mükerrer destek sağlanmaz. Bu ilkeye aykırı hareket edildiğinin tespit edilmesi durumunda, gerçekleştirilen harcamaların bedelleri yasal faizi ile birlikte ilgili araştırmacıdan geri alınır ve ilgili araştırmacı 2 (iki) yıl süre ile BAP Birimi desteklerinden faydalandırılmaz.

MADDE 41- (1) 31 inci madde, 32 nci madde veya 40 ıncı madde kapsamındaki durumlar nedeniyle BAP Komisyonu tarafından ikinci kez yaptırım uygulanan araştırmacılar BAP Koordinasyon Biriminin sağladığı desteklerden süresiz olarak yararlanamazlar.

MADDE 42- (1) Proje yürütücüsü, projeyi bilimsel, teknik, idari, hukuki ve mali yönlerden, bu Yönetmelik ve ilgili diğer mevzuata uygun bir şekilde yürütmekten sorumludur. Yürütücü ve diğer proje görevlileri proje ödeneğinin proje amaçlarına uygun, etkin ve verimli olarak kullanılmamasından doğacak her türlü zararı kusuru ölçüsünde gidermekle yükümlüdür.

MADDE 43- (1) Yönergede belirtilmeyen hususlarda Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkındaki Yönetmelik hükümleri ile genel mevzuat hükümleri uygulanır.

YEDİNCİ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Yürürlükten kaldırılan yönerge

MADDE 44- (1) Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Senatosunun 29/03/2017 tarih ve 05-2017/28 sayılı toplantı kararı ile kabul edilen Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri ve Komisyonu Yönergesi yürürlükten kaldırılmıştır.

Yürürlük

MADDE 45- (1) İlgili yönetmelik, esas ve usuller gereği düzenlenen bu Yönerge, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Senatosunun onayladığı tarihte yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 46- (1) Bu yönerge hükümleri Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Rektörü tarafından yürütülür.