Bölümümüz 4. sınıf öğrencileri için 4 adet Bütünleşik Yüksek Lisans kontenjanı belirlenmiştir. Bu programa aşağıda belirtilen şartları sağlayan 4. sınıf öğrencileri başvurabilecektir. Değerlendirme sonucunda seçilen öğrenciler Bilgisayar Mühendisliği ABD dan ders alma ve ardından gerekli başarı şartlarını sağlamaları durumunda bütünleşik yüksek lisans programına kayıt olabilme imkanına kavuşacaklardır. Konu ile ilgili açıklamalar aşağıda sunulmuştur.
İlgili olan öğrencilerin başvuru evraklarını Bilgisayar Mühendisliği Bölüm Başkanlığı’na gönderilmek üzere Mühendislik Fakültesi evrak kayıt birimine şahsen teslim etmeleri gerekmektedir. Başvuru dilekçesi için tıklayınız
Lisans Programında Kayıtlı 4. Öğrencileri Bütünleşik Yüksek Lisans Programına Yönelik
Ders Alma İşlemi Başvuru ve Değerlendirme Açıklamaları
o Lisansüstü programdan ders alacak öğrencilerin danışmanı ilgili lisans programındaki ana bilim/ana sanat dalı başkanıdır.
o Öğrenci yüksek lisansa kesin kayıt olduğunda Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği hükümlerine göre akademik danışman atanır.
o Başvuru dilekçesi
o Transkript belgesi
(Şahsen ilgili akademik birim bölüm başkanlığına teslim edilecektir.)
Öğrenci başvuruları (Öğrenci) İlgili Bölüm Başkanlığına
|
22-24 Eylül 2025 (Mesai Bitimi) |
Başvuruların değerlendirilmesi (İlgili Bölüm Başkanlığı Lisans danışmanı ile birlikte) |
25-26 Eylül 2025 |
Fakülte/Yüksekokul Birim Yönetim Kurulu Kararının Enstitü ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına EBYS ile bildirilmesi |
29 Eylül 2025 |
Öğrenci Kayıt İlgili Enstitü/Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
|
29 Eylül- 1 Ekim 2025 |
Öğrenci Ders Kayıt (Ana bilim/ana sanat dalı başkanı, Lisans danışmanı ve Öğrenci)
|
29 Eylül-1 Ekim 2025 |
Bütünleşik Yüksek Lisans Programı Açılması ve Yürütülmesine Dair İlkeler
Bütünleşik Yüksek Lisans programında; genel not ortalaması belirli bir seviyenin üzerinde olan başarılı öğrencinin lisans öğrenimi esnasında yüksek lisans seviyesinde bazı dersleri alması, uygulamalı mesleki deneyim kazanması ve yüksek lisans öğrenimine ilişkin planlamayı lisans mezuniyetinden önce yapmasını sağlayarak zaman kazanması ve yüksek lisans öğrenimi yapması için teşvik edilmesi amaçlanmaktadır. Bu çerçevede;
1. Not ortalaması 3.00/75 olan ve önceki yarıyıl/yıllardaki bütün dersleri alıp başarmış olan öğrenciler bütünleşik yüksek lisans programına başvurabilir.
2. Bütünleşik yüksek lisans programına en erken yedinci yarıyılın başında başvurulabilir.
3. Öğrenciler lisans eğitimi boyunca her yarıyıl en az bir, en fazla iki lisansüstü ders alabilir. Dersler transkripte "kredisiz olarak" bulunur ve lisans ortalamasına katılmaz.
4. Öğrenciler sadece kayıtlı oldukları lisans programı için belirlenmiş olan bütünleşik yüksek lisans programına başvurabilir.
5. Uluslararası Ortak Lisans Programına kayıtlı olan öğrenciler, programın devam koşulları nedeniyle, bütünleşik yüksek lisans programına başvuramazlar.
6. Bütünleşik yüksek lisans programında kayıtlı öğrencinin, yüksek lisans programına kesin kayıt yaptırabilmesi için, lisans mezuniyeti sonrasında, genel not ortalamasının 3.00/75 olması ve ilgili programa müracaat ettiği dönemdeki (ALES puanı ve yabancı dil) koşullarını sağlaması gerekir. Aksi halde yüksek lisans programına kesin kayıt yaptıramaz.
7. Bütünleşik yüksek lisans programı kontenjanı enstitü kurulunun önerisi üzerine Senato tarafından, ilgili lisansüstü programın kontenjanının %20'sini geçmeyecek şekilde belirlenir.
8. Bütünleşik yüksek lisans programına devam eden öğrencilerin lisansüstü danışmanlıkları ilgili anabilim/anasanat dalı başkanı tarafından yürütülür. Öğrenciler lisans eğitimini tamamlayıp lisansüstü programa geçiş yaptıktan sonra ilgili üniversitenin Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği'nde belirtildiği şekilde danışman ataması yapılır.
9. Öğrenciler lisans programını sekiz yarıyılda tamamlamakla yükümlüdür. Lisans mezuniyetini takip eden ilk dönem enstitüye kesin kayıt işlemini yapar.
10. Yüksek lisans programına kesin kayıt yaptıramayan bütünleşik yüksek lisans öğrencilerinin (3) maddesi kapsamında aldığı dersler kredili hale dönüştürülür.
Okunma Sayısı: 9