2024-2025 Güz Dönemi Ders Kayıtları 09/09/2024 - 13/09/2024 tarihleri arasında yapılacaktır.
Ders Kayıt Kılavuzu için tıklayınız.
2024-2025 Güz Dönemi Ders Kaydı Yapacak Öğrenciler danışmanı ile görüşüp” Öğrenci Bilgi Sistemi - Ders kayıt modülünde yer alan Müfredat/Bölüm Dışı Dersler sekmesine girip ilgili programdan belirledikleri dersleri seçeceklerdir. (Müfredat bölüm dışından tüm dersleri görmek için ekranın sağ alt köşesinde "tüm dersleri listele" sekmesinden tüm dersleri görebilirsiniz.) Öğrenci Bilgi Sistemi için tıklayınız.
Not: Tezli yüksek lisans öğrencileri için 4. dönemini tamamlayan veya başka bir üniversitede (Açıköğretimde) kaydı olan öğrencilerin sistemde katkı payı ödemesi çıkmaktadır. Öğrencinin ya katkı payını ödemesi yada kayıtlı olduğu üniversiteden kaydını sildirmesi gerekmektedir. Aksi taktirde ders kaydı yapamaz. Katkı payı ödemesini Ziraat Bankasına öğrenci numaranız ile yatırabilirsiniz.
2024-2025 Eğitim-Öğretim yılı Güz yarılında Üniversitemiz Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin aşağıda belirtilen maddelerine göre ders kayıtlarının yapılması gerekmektedir. Söz konusu maddelerin akademik personele ve öğrencilere duyurulması gerekmektedir.
1- Madde 13 4. fıkra "Öğrenciler, her yarıyıl başında EYK tarafından belirlenen esaslar ve akademik takvimde belirlenen süreler dâhilinde kayıtlarını yenilemek zorundadırlar. Kayıt yaptırmayan veya kaydını yenilemeyen öğrenciler o yarıyıldaki dersleri alamazlar, seminer, proje, tez önerisi veremezler, yeterlik ve tez çalışması yapamazlar. İlgili yarıyıl için öğrencilik haklarından (askerlik tecili, öğrenci belgesi, kayıt dondurma ve benzeri) yararlanamazlar. Öğrencinin danışmanı olan öğretim üyesinin danışmanlığı dondurulur. Kaydın yenilenmediği ilgili yarıyıl, öngörülen azami öğrenim süresinin hesaplanmasında dikkate alınır. Azami süreyi aşan öğrencilerin Üniversite ile ilişiği kesilir".
2- Madde 13 5. fıkra "Öğrenci, danışmanının uygun göreceği dersleri seçerek kaydını yenilemek zorundadır.
3- Madde 13 6. fıkra "Danışman tarafından onaylanmamış derslerin ders kaydı yapılmış sayılmaz".
4- Madde 13 9-b fıkrası "Danışmanlar, Senato tarafından belirlenecek esaslar dâhilinde haftada en fazla sekiz saat olacak şekilde uzmanlık alan dersi açarlar. Öğrenci, her yarıyıl kendi danışmanı tarafından açılan uzmanlık alan dersine kayıt yaptırmakla yükümlüdür".
5- Madde 16 6. fıkra "Öğrenciler, başarısız oldukları zorunlu ders/dersleri tekrar almak zorundadırlar. Ayrıca genel ağırlıklı not ortalamalarını yükseltmek amacıyla, başarmış oldukları dersleri de tekrarlayabilir ve/veya yeni dersler alabilirler".
6- Madde 16 9. fıkra "Bir öğrenci, bir akademik yarıyılda bir öğretim elemanından en çok iki ders alabilir".
7- Madde 16 13. fıkra "Enstitü ana bilim/ana sanat dallarında aynı adı taşıyan dersler bulunabilir. Bu derslerden birini alan öğrenciler, kodları farklı da olsa başka birini alamazlar. Almış olurlarsa ders tekrarı yapmış sayılırlar".
8- Madde 16 14. fıkra "Bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren en az bir dersin lisansüstü eğitim sırasında verilmesi zorunludur". Ders döneminde bu dersi alamayan öğrenci derse tez dönemine kayıt yapamaz".
9- Madde 22 2. fıkra "Tezli yüksek lisans programı toplam yirmi bir krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer dersi, uzmanlık alan dersi ve tez çalışmasından; ana sanat dalı programlarında uygulama çalışması (sergi, proje, resital, konser, temsil ve benzeri) ve diğer faaliyetlerden oluşur. Seminer dersi, uzmanlık alan dersi ve tez çalışması başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Tezli yüksek lisans programı 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla seminer dersi dâhil en az sekiz ders ve tez çalışması/uygulama çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS’den oluşur".
10- Madde 26 2. fıkra "Tezsiz yüksek lisans programı toplam otuz krediden ve 60 AKTS’den az olmamak kaydıyla en az on ders ile dönem projesi dersinden oluşur".
11- Madde 30 2.fıkra "Doktora programı, tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam yirmi bir krediden ve 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla en az yedi ders, seminer/seminerler, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ve tez çalışması; ana sanat dalı programlarında uygulama çalışması (sergi, proje, resital, konser, temsil ve benzeri) ve diğer faaliyetlerden olmak üzere toplam en az 240 AKTS’den oluşur".
TEZLİ YÜKSEK LİSANS ÖĞRENCİLERİ İÇİN DERS KAYDI DERS SEÇİMİ
Yeni kayıt yaptıran tezli yüksek lisans öğrencileri öğrenci bilgi sistemine giriş ders seçimlerini müfredat bölüm dışı sekmesinden zorunlu dersler/seçmeli dersler ile uzmanlık alan dersini seçmelidir.
Not: Eski öğrencilerin 4. dönem sonuna kadar seminer dahil 1 dersten dahi başarısız olma durumunda enstitü ile ilişiği kesilmektedir.
Not: 2024-2025 güz yarıyılında ders kaydı yapacak öğrencilerimizin Üniversitemiz Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 13. maddesi 9/b fıkrası "Danışmanlar, Senato tarafından belirlenecek esaslar dâhilinde haftada en fazla sekiz saat olacak şekilde uzmanlık alan dersi açarlar. Öğrenci, her yarıyıl kendi danışmanı tarafından açılan uzmanlık alan dersine kayıt yaptırmakla yükümlüdür." uyarınca uzmanlık alan dersini de seçmeleri gerekmektedir.
TEZLİ YÜKSEK LİSANS MEZUN OLMA ŞARTI
Ders Döneminde IV. Dönem sonuna kadar (7 ders ve seminer) dersi olmak üzere son iki dönemde ise (Uzmanlık Alan Dersi ve Tez Çalışması seçilmelidir.)
TEZSİZ YÜKSEK LİSANS MEZUN OLMA ŞARTI
Ders döneminde (II. Dönem sonuna kadar) 10 dersini tamamlamalıdır. 10 ders ve dönem projesi ödevini tamamlamayan öğrenci mezun olamaz.
Son dönemde ise (III. Dönem Sonuna kadar) Proje Ödevini tamamlamalıdır.
Not: Ders kaydınızı tamamladıktan sonra danışmanınızla irtibata geçip kaydınızı onaylatmanız gerekmektedir. (Yeni kayıt yaptıran öğrencilerin danışmanları atanacak olup, atama işleminden sonra danışman tarafından onaylama yapılacaktır).
Not: Bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren en az bir dersin lisansüstü eğitim sırasında verilmesi zorunludur.
Not: 23 - 27 Eylül 2024 tarihleri arasında (Ekle-Bırak haftasında) danışmanınız ile irtibata geçerek ders seçimlerinizi değiştirebilirsiniz.
Not: Geçemediğiniz derslerin yerine yeni ders alacaksanız ders saydırma işlemini danışmanınıza yaptırmayı unutmayınız.
Danışmanınızın iletişim bilgilerine ve Ana Bilim Dalı Başkanlığına verilen linkten ulaşabilirsiniz. https://www.kmu.edu.tr/ara.aspx
(Linkten arama kriterlerine danışmanınızın ad ve soyadı bilgilerini girip dahili telefona ve E-posta bilgilerine ulaşabilirsiniz.)