Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi/ Tarım Engel Tanımaz

Proje Hakkında

Özel gereksinimli çocuklar bedensel, zihinsel ve duygusal yönden normal gelişim gösteren çocuklara göre oldukça farklı özellikler sergilemektedirler. Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği özel gereksinimli çocukları 10 farklı alana ayırmıştır. Özel gereksinim alanları: zihinsel yetersizliği olan bireyler, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, dil ve konuşma güçlüğü olan, duygusal ve davranış bozukluğu olan, işitme yetersizliği olan, ortopedik yetersizliği olan, otizmli, serebral palsili, süreğen hastalığı olan ve üstün yetenekli bireyler.

Özel gereksinimli bireyler özel gereksinimlerinin niteliğine göre farklı eğitim öğretim ihtiyaçları göstermektedirler. Bu nedenle özel eğitimin amacı özel gereksinimli öğrencilerin toplumda mümkün olduğunca bağımsız olarak yaşamlarını sürdürebilmelerini sağlayacak becerileri kazandırmaktır.

Sağlanacak eğitimin niceliği ve niteliği ne kadar yüksek olursa, öğrencilerin de bağımsız yaşam becerilerini kazanarak toplumsal yaşama katılmaları o denli kolay olur. Özel gereksinimli bireylerin kendi kendilerine yetebilmelerini (self-help skills) sağlayacak beceriler kazanmaları özel eğitimin temelini oluşturmaktadır.

Bu noktadan hareketle özel gereksinimli bireylerin doğa eğitimine katılmaları onların günlük yaşam becerileri kazanmalarında dolayısıyla kendi kendilerine yetmeyi öğrenmelerinde etkili bir yoldur. Proje kapsamında özel gereksinimli öğrencilerin tarım etkinliklerini yerinde gözlemeleri, aktif olarak katılmaları ve kendi yiyeceklerini üretmeleri sağlanacaktır. Bu projenin amacı özel gereksinimli 15 öğrenci ve 3 öğretmenin 7 gün sürecek doğa ve tarım etkinliklerine katılmasını sağlamaktır.

Sosyal-duygusal açıdan bir gruba ait olma, grup içinde sorumluluk alma ve başarma mutluluğunu yaşamaları sağlanmaya çalışılacaktır. Çalışmanın sonunda özel gereksinimli öğrencilerin günlük yaşam becerilerinin artması ve bütün gelişimsel alanlarının desteklenmesi beklenmektedir.