Finans, Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü (Sosyal Bilimler MYO)

Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi/ Finans, Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü (Sosyal Bilimler MYO)

Program Çıktıları

PROGRAM ÇIKTILARI

 

PÇ1. Temel bankacılık ve sigortacılık kavramlarına ait bilgileri etkin olarak kullanabilme,

PÇ2. Banka ve sigorta işletmelerinin ekonomideki fonksiyonunu ve rolünü tartışabilme,

PÇ3. Bankalar tarafından sunulan hizmetlerle ilgili ilkelere ve süreçlere hâkim olma ve bunları uygulama yeteneğine sahip olabilme,

PÇ4. Sermaye piyasaları ve bu piyasaların ekonomide üstlenmiş oldukları rolleri tartışabilme,

PÇ5. Etkin portföy oluşturabilme ve risk yönetebilme,

PÇ6. Finansal ürünlere hâkim olma ve bu ürünleri talep edenlere pazarlayabilme yeteneğine sahip olabilme,

PÇ7. Kriz anlarını yönetebilme ve problemler karşısında inisiyatif alarak etkin ve doğru karar alma sürecine hizmet edebilme,

PÇ8. Türkiye Muhasebe Standartları ile uyumlu muhasebeleştirme sürecini yürütebilme ve Muhasebe Bilgi Sisteminin yönetim sürecinde işlevini kavrama, farklı muhasebe politikalarının finansal tablolara ve işletme sonuçlarına yansımalarını analiz edebilme,

PÇ9. Finansal tabloların gerçek durumu yansıtacak şekilde sunulabilmesi ve finansal tablolar aracılığıyla performans ölçebilme,

PÇ10. Ticari hayata ilişkin mevzuatı takip edebilme ve sektöre yansımalarının farklı boyutlarını görebilme,

PÇ11. Riskleri yönetebilmek ve fırsatlardan yararlanmak için türev piyasalardaki vadeli işlem enstrümanlarını kullanabilme,

PÇ12. Gerekli etik değerlere sahip ve hukuki mevzuata hâkim bireyler yetiştirebilme,

PÇ13. Bankacılık işlemlerinin pratik uygulamaları hakkında bilgi sahibi olma ve bu uygulamalara ilişkin yaşanan problemlere çözüm önerisi getirebilme,

PÇ14. Ticari hayatta yoğun olarak kullanılan matematiksel işlemleri etkin bir şekilde kullanabilme,

PÇ15. Güncel ekonomik gelişmelerin temeline hâkim olma ve bu gelişmelerin ülke ekonomisine ve sektöre olabilecek yansımaları konusunda öngörü yeteneği elde etme,

PÇ16. Akıcı ve etkileyici bir dil kullanarak, hedef kitle ile doğru ve etkili bir iletişim kurabilme.