ARKEOLOJİ BÖLÜMÜ:
1 | Arkeolojinin temel düzeydeki bilgilerine sahip olur. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Alanında edindiği kuramsal bilgileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme becerisini edinir; uygulama bilgilerini ise arazide kullanabilir | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisine sahip olur | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Eskiçağ ile günümüz arasında bağlantı kurmayı öğrenerek vizyonu geniş, çıkarımlarda bulunabilen ve önyargısız yaklaşımlar sergileyebilen sosyal bilimci olur. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Arkeolojinin temel türleri olan seramik, mimari ve heykel konularını karşılaştırmalı ve bağlantılar kurarak yorumlar. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Arkeolojiyi, malzeme tanıma ve yorumlamanın yanı sıra felsefe ve eskiçağ dilleri ve kültürleri açılarından irdele | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Arkeoloji’nin uygulamasında mevzuat; malzemenin sunum inceliklerinde müzecilik ve eserlerin dokümantasyonu kapsamında çizim ve kataloglama bilgi ve becerilerini edinir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8 | Alan ile ilgili popüler konuları topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine sahip olur. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup, alanıyla ilgili çalışmaları gerçekleştirdiği yörelerde etkinlikler düzenler ve uygular | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10 | Temel düzeyde Latince ve Yunanca bilgisi edinerek almakta olduğu dönemin arkeolojik bilgisini, dönemin dilleri ile bir bütün olarak görür. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11 | Türk Dili ve yabancı dil temel dilbilgisi kurallarını tanımlar, İngilizce temel dil becerilerini kazanır | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12 | Türk Devrimi’nin ortaya çıkmasına yol açan siyasal, ekonomik, toplumsal, düşünsel koşulları yorumlar, birlikte yaşadığı toplum ile bütünlük içinde Atatürk ilke ve devrimleri doğrultusunda ulusal amaç ve ülküler ile yurt sevgisi başta olmak üzere yüksek insani değerleri benimser | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13 14 |
Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahip olur. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
FELSEFE BÖLÜMÜ:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK BÖLÜMÜ:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SOSYOLOJİ BÖLÜMÜ:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TARİH BÖLÜMÜ:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ:
|