MATEMATİK BÖLÜMÜ

Matematik Bölümü

Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi/ Matematik Bölümü

GENEL BİLGİLER

Bilgi ve iletişim teknolojileri ile birlikte toplumsal değişim ve gelişimin giderek ivme kazandığı günümüzde yeni bilgiler, fırsatlar ve araçlar matematiğe bakış açımızı, matematikten beklentilerimizi, matematiği kullanma biçimimizi şekillendirmektedir. Bu toplumsal değişimler ve gelişimler ile matematiksel problemlerin çözümü için matematiğe önem veren, matematiksel düşünme gücüne sahip, matematiği modelleme ve problem çözmede etkili kullanabilen bireylere çok fazla ihtiyaç duyulduğu bir çağdayız.

Programımızda eğitim ve öğretim, çağın gereklerine uygun olarak sürekli gelişmekte, birikim ve tecrübeler ışığında yenilenmektedir. Programımızda; öğrenme öğretme sürecinin öğrenci için anlamlı, bütünleştirici, değer odaklı ve motive edici olmasına, farklı öğretim yaklaşımları ve stratejilerinin bir arada ve dengeli şekilde kullanılmasına, öğrenme öğretme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerinin aktif şekilde kullanılmasına önem verilmektedir.

Programımız; teknolojiyi etkili şekilde kullanılabilen ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen akademik ve sosyal anlamda başarılı bireyler yetiştirmekle birlikte değerler eğitiminin de eğitim ve öğretimin özü ve ruhu olduğu bilinciyle millî, manevi ve kültürel değerlerini özümsemiş, evrensel değerlere duyarlı, sosyal ve kültürel çeşitliliği takdir eden ve saygı duyan, öğrenmeye ve yeniliklere açık, öz güvenli, saygılı, dürüst bir vatandaş olarak görev ve sorumluluklarını bilen ve yerine getiren bireyler yetiştirebilmeyi de amaçlamaktadır.  

 

Bölümümüz Kamil Özdağ Fen Fakültesi bünyesinde 19.11.2008 tarihinde kurulmuştur. Matematik Bölümü ilk öğrencilerini 2011-2012 akademik yılında almıştır ve ilk mezunlarını 2014-2015 akademik yılında vermiştir. Bölümde lisans eğitimi ile birlikte 2016 yılından itibaren Yüksek Lisans ve 2018 yılından itibaren de Doktora düzeyinde eğitim de verilmektedir.

 

 

Programımızın Öğretim Amaçları:

ÖA1: Akademik alanda çalışma yapabilmek için gerekli olan kuramsal ve uygulamalı bilgilerin edinilmesi ve bu bilgileri kullanabilme becerileri ile donatılması,

ÖA2: Analitik düşünebilme, eleştirel bakabilme, disiplinler arası çalışabilme, olaylar arasında ilişki kurabilme, çok yönlü düşünebilme ve sonuç çıkarabilme becerilerinin kazandırılması,

ÖA3: Çağdaş teknolojinin donanım ve araçlarını kullanabilme becerilerinin arttırılması,

ÖA4: Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurabilme, takım çalışması yapabilme ve özgün fikirler üretebilme becerilerini kazandırılması,

ÖA5: Etik değerlerinin özümsetilmesi ve sosyal sorumluluk bilincinin kazandırılmasıdır.

 

Bölümümüzde 4 Profesör, 5 Doçent, 6 Doktor Öğretim Üyesi, 1 Araştırma Görevlisi Doktor olmak üzere toplam 16 akademik personel görev yapmaktadır. Bölümümüz 4 yıllık örgün eğitim vermektedir ve eğitim dili Türkçedir.

 

Bölümümüz;

  • Cebir ve Sayılar Teorisi
  • Analiz ve Fonksiyonlar Teorisi
  • Topoloji
  • Matematiğin Temelleri ve Matematik Lojik
  • Geometri
  • Uygulamalı Matematik

olmak üzere altı anabilim dalından oluşmaktadır.

 

Genel not ortalaması 4 üzerinden en az 3,00 olan ve kayıtlı bulunduğu Matematik programında bulunduğu sınıfın başarı sıralaması itibariyle ilk yüzde 20 lik dilimde yer alan öğrenciler Matematik Lisans eğitimlerinin yanısıra Çift Anadal (Bilgisayar Mühendisliği, Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile) yapma imkanına sahiptir. Genel not ortalaması en az 2,5 olan ve başvurduğu döneme kadar Matematik programının müfredatında eksik ve başarısız desri bulunmayan öğrenciler Matematik Lisans eğitimlerinin yanısıra Yandal (Bilgisayar Mühendisliği, Elektrik-Elektronik Mühendisliği, İşletme Bölümü ile) yapma imkanına sahiptir. Matematik Bölümünün Erasmus Programı çerçevesinde öğrenci değişimi için Avrupa’daki birçok üniversiteyle ikili antlaşması da bulunmaktadır.  Bölümümüzde Lisans ve Lisansüstü programına kayıtlı Yabancı Uyruklu öğrencilere de eğitim verilmektedir.

 

Öğrencilerimize programımızın kalitesini arttırma çalışmaları kapsamında; yeni öğrenci anketi, öğrenci memnuniyet anketi, ders değerlendirme, öğrenci-danışman değerlendirme anketi, program çıktıları ve öğretim amaçları değerlendirme anketi, mezun öğrenci memnuniyet anketi, iç ve dış paydaşlara yönelik anketler düzenli olarak yapılmaktadır ve anketlerin sonuç raporları hazırlanmaktadır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim Sınav Yönetmeliği nin ilgili maddeleri uygulanır.

 

Bölüm mezunlarımız MATEMATİK alanında Lisans Derecesi kazanmaktadır. Matematik Bölümüne kabul edilebilmek için lise mezunu olmak ve üniversiteye giriş sınavlarında ilgili puan türünden yeterli puanı almış olmak gerekmektedir. Matematik Bölümü Lisans derecesini elde etmek için 240 AKTS'yi tamamlamış ve dörtlük sisteme göre en az 2,00 genel akademik ortalama elde etmiş olmak gerekmektedir (bkz. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği). Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri bilgi paketinde yer alan “Ders Öğretim Planında” tanımlanmıştır.

 

Lisans eğitimini başarı ile bitiren öğrenciler ALES sınavından yeterli not almaları ve yabancı dilde yeterli başarıyı sağlayarak lisansüstü eğitimlerine devam ederler. Mezunlarımız; kamuda ve özel sektörde geniş çalışma imkânlarına sahiptirler; akademik çalışma, bilişim sistemleri, bankacılık ve finans sektörü, hizmet sektörü gibi alanlarda iş bulabilmektedir. Ayrıca, formasyonunu almış olan ve KPSS eğitim bilimleri sınavından da yeterli puanı alan mezunlarımız M.E.B. bünyesinde Matematik Öğretmeni olarak çalışma imkanı bulabilirler. 

 

Programımızın Öğretim Amaçları:

ÖA1: Akademik alanda çalışma yapabilmek için gerekli olan kuramsal ve uygulamalı bilgilerin edinilmesi ve bu bilgileri kullanabilme becerileri ile donatılması,

ÖA2: Analitik düşünebilme, eleştirel bakabilme, disiplinler arası çalışabilme, olaylar arasında ilişki kurabilme, çok yönlü düşünebilme ve sonuç çıkarabilme becerilerinin kazandırılması,

ÖA3: Çağdaş teknolojinin donanım ve araçlarını kullanabilme becerilerinin arttırılması,

ÖA4: Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurabilme, takım çalışması yapabilme ve özgün fikirler üretebilme becerilerini kazandırılması,

ÖA5: Etik değerlerinin özümsetilmesi ve sosyal sorumluluk bilincinin kazandırılmasıdır.