Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi/ İşletme Bölümü

ARAŞTIRMA

Öğretim Üyesi

PROGRAM İle İlgili Çalışmaları

Prof. Dr. Rabia ÖZPEYNİRCİ

Öğretim üyesinin Yüksek Lisans ve Doktora derecesi İşletme ABD’dan alınmıştır Doçentlik alanı ise Muhasebe'dir. Öğretim üyesinin seçili bazı çalışmaları aşağıdaki gibidir:

Yücekaya Polat, Özpeynirci Rabia (2021). The Mediation Role of Organizational Commitment in the Relationship between Strategic Human Resources Management and Individual Performance. PSYCHOLOGY AND EDUCATION JOURNAL, 58(1), 5737-5747., Doi: 10.17762/pae.v58i1.1976

Özpeynirci Rabia,Kırmızı Canan (2020). Öz Şefkat Kavramı ve Örgütsel Yansımaları. Business and Management Studies: An International Journal, 8(3), 2924-2952.

Özpeynirci Rabia,Hop Oğuzhan (2020). Örgütlerde İç Denetim Algısı: Kop Bölgesi Üniversiteler Birliği (ÜNİKOP) Uygulaması. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 22(38), 101-130.

Özpeynirci Rabia,Şirin H Binnur (2018). Endüstriyel Makine İmalatı Yapan İşletmelerde Maliyet Sisteminin Oluşturulması ve Bir Uygulama. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 20(35), 59-71.

Yücenurşen Mehmet,Bezirci Muhammet,Özpeynirci Rabia,Peker Ali Aykut (2016). Muhasebe Eğitimi ve Kalite Boyutları: Türkiye Alan Araştırması. International Journal of Human Sciences, 13(1), 296-308., Doi: 10.14687/ijhs.v13i1.3494

Özpeynirci Rabia,Karaçayır Emine (2016). Bankalarda Müşteri Karlılık Analizi Bir Alan Araştırması. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(1), 21-36.

Yücenurşen Mehmet,Bezirci Muhammet,Özpeynirci Rabia,Peker Ali Aykut (2016). Accounting education and quality dimensions a field research on Turkey. Journal of Human Sciences, 13(1)

Apak İbrahim,Duman Haluk,Özpeynirci Rabia,Karakışla Enver (2016). Türkiye'de Muhasebe Eğitimi: Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu Örneği. Journal of Human Sciences, 13(1)

Özpeynirci Rabia,Yücenurşen Mehmet,Apak İbrahim,Polat Yusuf (2015). A Comparative Analysis of Accounting Education s Effectiveness with the Balanced Scorecard Method A Case Study of KMU. Procedia Social and Behavioral Sciences(174), 1849-1858., Doi: 10.1016/j.sbspro.2015.01.847

Polat Yusuf,Peker Ali Aykut,Özpeynirci Rabia,Duman Haluk (2015). The Effect of Learning Styles of Accounting Education Students on Their Performance A Field Study. Procedia Social and Behavioral Sciences(174), 1841-1848., Doi: 10.1016/j.sbspro.2015.01.846

Özpeynirci Rabia, Yücenurşen Mehmet, Duman Haluk, Apak İbrahim (2013). The Underlying Reasons of Students Success or Failure in Accounting Lessons A Suggested Model The Case of KMU ASU. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 103, 1181-1188., Doi: 10.1016/j.sbspro.2013.10.445

Özpeynirci Rabia,Karaçayır Emine (2013). Aracı Kuruluş Varant İşlemlerinin Muhasebeleştirilmesi. Selçuk Üniversitesi İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi(26), 434- 458.

Özpeynirci Rabia, Duman Haluk, Arsu Talip (2012). Logistic Cost Management ın Enterprises The Example of Karaman Aksaray and Kayseri Provinces. Asian Economic and Financial Rewiew, 2(8), 1026-1050.

Duman Haluk,Özpeynirci Rabia,Yücenurşen Mehmet,Bağcı Haşim (2012). Karbon Muhasebesi. Selçuk Üniversitesi İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi(24), 105-119.

Duman Haluk, Özpeynirci Rabia, İçerli Yılmaz (2012). Agriculturel Activities TAS 41 Turkey Example. International Journal of Academic Research in Accounting, Finance and Management Sciences, 2(9), 158-179.

Bezirci Muhammet,Özpeynirci Rabia,Duman Haluk (2011). Sosyal Sorumluluk Kavramı Bağlamında Yeşil Muhasebe Eğitimi Bir Alan Araştırması. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 13(3), 61-89.

Alagöz Ali,Özpeynirci Rabia (2007). Bilgi Toplumunda Entelektüel Varlıklar ve Raporlanması. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(2), 167-184.

Özpeynirci Rabia (2006). Entelektüel Sermayenin Ölçülmesi Konya Aykent Kunduracılar Sanayinde Bir Uygulama. Konya Ticaret Odası dergisi İpekyolu(225)

Duman Haluk, Özpeynirci Rabia, Bezirci Muhammet (2005). Bilgi Çağının Değiştirdiği 21 Yüzyılın Rekabet Anlayışına Bağlı Olarak Geleneksel Muhasebeden Stratejik Muhasebeye. Karaman İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(2), 111-119.

İnce Mehmet, Başaran Alagöz Selda, Özpeynirci Rabia (2004). Değişim Sürecinde Entelektüel Sermayenin Stratejik Yönetimi Açısından Eğitime Yüklenen Fonksiyonlar. Karaman İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(1), 163-183.

 

Özpeynirci Rabia (2001). Yatırım Projeleri Kapsamında Mali Etüd Üzerine Bir Çalışma. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(5), 89-104.

 

Doç. Dr. Nezahat EKİCİ ÖZCAN

Öğretim üyesinin Yüksek Lisans derecesi İşletme ABD’dan ve Doktora derecesi  Pazarlama ABD’dan alınmıştır. Doçentlik alanı ise Pazarlama'dır. Öğretim üyesinin seçili bazı çalışmaları aşağıdaki gibidir;

 

Kutlu Mustafa Bilgehan,Ekici Özcan Nezahat (2024).  The Effect of Brand Heritage on Intention to Donate in Non-Profit Organizations: An Evaluation within the Context of Temporal Focus and Brand Trust.  Journal of Nonprofit & Public Sector Marketing, Doi: 10.1080/10495142.2024.2353384

Kutlu Mustafa Bilgehan, Ekici Özcan Nezahat (2023).  Kâr Amacı Gütmeyen Kuruluşlarda Marka İmajının İncelenmesi ve Türk Kızılay’ı Bağışçılarının Kümelenmesi.  Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 14(28), 542-562

Doğan Semra, Pala Ufuk, Ekici Özcan Nezahat (2023).  Mobile Applications As a Next Generation Solution to Prevent Food Waste.  Ege Akademik Bakış (Ege Academic Review), 23(1), 110., Doi: 10.21121/eab.1181830

Ekici Nezahat, Özbölük Tuğba (2023).  Interpersonal versus Institutional Trust: Consumers’ Trust to Sharing Services and Its Impact on Continuance Intention.  International Journal of Electronic Marketing and Retailing, 14(1), 87-106., Doi: 10.1504/IJEMR.2021.10042053

Arslan Ağar Demet, Ekici Özcan Nezahat (2022).  Depozitolu Ürün Satın Alma Niyeti ve Davranışının İncelenmesi: Planlı Davranış Teorisi Bağlamında Bir Araştırma.  Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi

Abuca Mehmet Ali, Ekici Nezahat (2022).  Sosyal Medya Pazarlama Faaliyetlerinin Tüketici Tarafından Algılanması ve İşletmeler Açısından Önemi Üzerine Bir Araştırma .  Yeni Medya Elektronik, 6(1), 54-71., Doi: 10.17932/IAU.EJNM.25480200.2022.6/1

Ertürk Cansu, Ekici Nezahat (2022).  Turizmde Artırılmış Gerçekliğin Ziyaret Niyeti ve Önerme İstekliliğine Etkisi.  Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 33(1), 68-80

Ekici Nezahat, Erdoğan Bayram Zafer, Mıchael Basıl (2020).  The Third Person Perception of Sex Appeals in Hedonic and Utilitarian Product  Ads.  Journal of International Consumer Marketing, 32(4), 336-351., Doi: 10.1080/08961530.2020.1712294

Ekici Nezahat ,Erdoğan Bayram Zafer (2019).  Reklamlarda Üçüncü Kişi Algısının Yanlı İyimserlik Bağlamında Değerlendirilmesi: Türkiye ve Kanada Karşılaştırması.  Istanbul Business Research, 48, 313-334., Doi: 10.26650/ibr.2019.48.0023

Başaran Alagöz Selda,Ekici Nezahat (2016).  The New Phenomenon of the Marketing World in the Digital Era  Content Marketing.  International Journal of Economics, Commerce and Management, 4(12), 639-646. (Yayın No: 3138242)

Başaran Alagöz Selda, Ekici Nezahat (2014).  Experiential Marketing and Vacation Experience: The Sample of Turkish Airlines.  Procedia - Social and Behavioral Sciences, 150, 500-510., Doi: 10.1016/j.sbspro.2014.09.065

Ekici Nezahat, Doğan Volkan (2013).  An Analysis of the Regret Concerning the Process of Purchasing and the Regret Concerning after the Purchasing in the Context of Characteristic Properties.  International Journal of Marketing Studies, 5(6), 73-83., Doi: 10.5539/ijms.v5n6p73

Başaran Alagöz Selda, Ekici Nezahat (2011).  Impulse Purchasing as a Purchasing Behaviour and Research on Karaman.  International Research Journal of Finance and Economics, 66, 172-180.

Ekici Nezahat, Doğan Semra (2021).  COVID-19 Pandemisine Yönelik Kamu Spotlarının Sosyal Medya Kullanımına Bağlı Sosyal Etkisinde Kaynak Güvenilirliğinin Aracılık Rolü .  Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(3), 769-790.

Başaran Alagöz Selda, Ekici Nezahat (2016).  Tartışmalı Bir Konu Olarak Sanat Pazarlama Kavramsal Bir Değerlendirme.  Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(2), 189-202.

Erdoğan Bayram Zafer, Ekici Nezahat (2013).  Sosyoloji Biliminin Pazarlamaya Katkıları Üzerine Bir Deneme.  Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 1-21

Başaran Alagöz Selda, Ekici Nezahat,İşlek Mahmut Sami (2011).  Brand Communities in the Axis of Socializing Customers  Sample of Volkswagen Beetle Owners  Turkey.  Ege Akademik Bakış, 3(11), 465-467.

Başaran Alagöz Selda, Ekici Nezahat (2009).  Ambalaja İlişkin Tutum ve Davranışlar Karaman İli Araştırması.  Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi(17), 84

Fonksiyonel Perspektifle Sürdürülebilir İşletme Yönetimi, Bölüm adı: (Sürdürülebilirliğin İletişimi: Sürdürülebilir Kampanyalarda Pazarlama İletişimi Süreci) (2022)., Ekici Nezahat,  Gazi Yayınevi, Editör:Esra Yıldırım Söylemez; Meltem Dil Şahin, Basım sayısı:2, Sayfa Sayısı 322, ISBN:978-6258374-02-5, Türkçe(Bilimsel Kitap)

Marka Yönetimi Kavramlar ve Uygulamalar, Bölüm adı:(Markanın Görsel ve Sözsel Unsurları) (2021)., Doğan Semra, Ekici Nezahat,  Beta, Editör:Mehmet Marangoz; Funda Bayrakdaroğlu, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 400, ISBN:978-605-333-947-1, Türkçe(Bilimsel Kitap)

Salgın Sonrası Dönemde Yeni 'Dijital' Normal, Bölüm adı:(Gelişmeleri Kaçırma Keyfi (JoMO) Bağlamında Dijitalden Uzaklaşan Tüketiciler) (2021)., Ekici Nezahat,  Nobel Yayınevi, Editör:Serkan Ada, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 345, ISBN:978-625-433-077-3, Türkçe(Bilimsel Kitap)

Multidisipliner Perspektiften Turizm, Bölüm adı:(Turizm Pazarlaması ve Dijitalleşme) (2020)., EKİCİ NEZAHAT, EROL FUAT,  Detay Yayıncılık, Editör:Derya Özilhan Özbey Osman Nurullah Berk, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 300, ISBN:978-605-254-259-0, Türkçe(Bilimsel Kitap)

Bilim Olarak Pazarlama, Bölüm adı:(Değer Yaratım ve Paylaşım Süreci Olarak Pazarlama) (2018)., Erdoğan Bayram Zafer, Ekici Nezahat, İşlek Mahmut Sami,Doğan Semra,  Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., Editör:Erdoğan, Bayram Zafer, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 226, ISBN:978605-242-184-0, Türkçe(Bilimsel Kitap)

Bilim Olarak Pazarlama, Bölüm adı:(Pazarlama ve Sosyoloji Bilimi Etkileşimi) (2018)., Erdoğan Bayram Zafer,Ekici Nezahat,  Beta Yayıncılık, Editör:Bayram Zafer Erdoğan, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 226, ISBN:978-605-242-184-0, Türkçe(Bilimsel Kitap)

Doç. Dr. Oğuzhan AYTAR

Öğretim üyesinin Yüksek Lisans ve Doktora derecesi İşletme ABD’dan alınmıştır Doçentlik alanı ise Yönetim ve Strateji'dir. Öğretim üyesinin seçili bazı çalışmaları aşağıdaki gibidir;

Aytar Oğuzhan, Arslan Rukiye (2024). Future-shaping themes: Digital age foresight in Turkish university strategic plans. Strategic Management, Doi: 10.5937/StraMan2300062A.

Aytar Oğuzhan (2023). Examining Nizam Al-Mulk’s Siyasat-Nama Through The Perspective of Manager Roles. Türk İdare Dergisi, 95(498), 93-116.

Aytar Oğuzhan, Nişancı Babanoğlu Emine (2023). Dual-Career Couples or Dual-Career Women? Quality of Life in Terms of Dual-Career Couples. Agathos: An International Review of the Humanities and Social Sciences, 14(2), 211-224.

Aytar, Oğuzhan (2022). Is Digital Visual Isomorphism Inevitable in Successful Companies? A Comparison of the Colours Used on Global Companies' Websites. Global Business Review, 1-16., Doi: 10.1177/09721509221126024.

Aytar Oğuzhan, Soy Hakkı, Botsalı Fatih Mehmet (2022). Digital Transformation Need Analysis: A Research on Manufacturing Businesses in Konya and Karaman (Tr 52) Provinces. Konya Journal of Engineering Sciences, 10, 27-40., Doi: 10.36306/konjes.1085891.

Aytar Oğuzhan, Selamet Ali Aydoğdu (2021). An empirical research on strategic management: a research on SME managers. Journal of Life Economics, 8(1), 93-100., Doi: 10.15637/jlecon.8.1.09

Kırçiçek Özge Betül, Aytar Oğuzhan (2021). Kadın Girişimciliği: Motivasyon Faktörleri Üzerine Bir Araştırma. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(24), 207-229., Doi:10.47129/bartiniibf.985783

Macit Nadide, Aytar Oğuzhan (2021). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Çalışmaları Benzer Temalar Üzerine mi Yoğunlaşmaktadır? BİST 100 Şirketleri Üzerine Bir Araştırma. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(1), 43-66., Doi:10.47147/ksuiibf.896071

Aytar Oğuzhan, Soylu Şerife (2019). Üniversite Öğrencilerinin Günümüz ve Gelecek Algısı: İşletme Bölümü Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(3), 328-337., Doi: 10.25287/ohuiibf.462023

Aytar Oğuzhan (2020). Kriz Yönetimi Bağlamında Türk Bankacılık Sektörünün Covid-19 Pandemisine Yönelik İletişim Stratejisi. International Social Sciences Studies Journal, 6(65), 2948- 2955., Doi: dx.doi.org/10.26449/sssj.2460

Aytar Oğuzhan (2019). KOBİ Yöneticilerinin Stratejik Bilinç ve Stratejik Yönetim Algıları Üzerine Bir İçerik Analizi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(4), 3483-3499., Doi: 10.33206/mjss.47547

Aytar Oğuzhan, Alpay Hakan (2019). Örgütlerde Yönetsel Etkinliğe İlişkin Çalışan Algısı: Bir Uygulama. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 26(36), 1-8.

Aytar Oğuzhan (2019). Do the Ethical Declarations of Companies Consist of Similar Stereotypical Concepts and Topıcs? Or Are They Original Commitments?. Business Management Studies: An International Journal, 7(4), 1944-1966., Doi: 10.15295/BMIJ.V7I4.1188

Aytar Oğuzhan (2019). BİST Sürdürülebilirlik Endeksinde Yer Alan Şirketlerin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri Üzerine Bir İçerik Analizi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 12, 320-340., Doi: 10.26466/opus.583811

Kayar Çelik Bahar, Aytar Oğuzhan (2019). Örgütlerde Stratejik Yönetim Farkındalığı: Kırşehir İli Örneği. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 6(8), 129-146.

Aytar Oğuzhan (2019). Endüstri 4.0 ve Bu Paradigmanın Örgüt Yönetimi Üzerindeki Olası Etkileri. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources, 21(2), 79-90., Doi: 10.4026/isguc.563063

Aytar Oğuzhan, Soylu Şerife (2017). Türk Bankacılık Sektörünün Misyon ve Vizyon İfadelerine Yönelik Bir İçerik Analizi. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(3), 117-131.

Aytar Oğuzhan, Özdaşli Kürşat (2018). Attitudes of Current Managers towards Hadiths on Management and Managers. International Journal of Islamic Economics and Finance Studies, 4(3), 35-49., Doi: 10.32957/ijisef.490184

Aytar Oğuzhan, Çil Umut, Hoşbay Bayraktar Deniz, Soylu Şerife (2018). Hizmet Kalitesi Ölçüm Yöntemleri ve YükseköğretimdeStratejik Yönetim Bilgi Kaynağı Yöntem Önerisi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 8(2), 245-253., Doi: 10.5961/jhes.2018.267

Aytar Oğuzhan, Bayrak Tekin, Bilgiç Ali (2017). Osmanlı Minyatür Sanatında Yönetim İlkeleri. The Journal of Academic Social Sciences, 5(59), 136-146.

Aytar Oğuzhan, Karataşli Ikbal, Erdemir Namik Kemal (2016). Field Research On Occupational Ethıcs in Banking The Comparison of Ethics Perceptions of Employees Working At The Banks in Karaman And Konya. European Journal of Business and Economics, 11(1), 14-20.

Şalvarci Türeli Nesrin, Aytar Oğuzhan (2014). Meslek Yüksekokulu Eğitiminde Hizmet Kalitesinin Servqual Yöntemi İle Ölçümü Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesinde Bir Uygulama. Akademik Bakış (43), 5-28.

Özdaşli Kürşat, Aytar Oğuzhan (2014). A Content Analysis on Management and Terms related with Management in the Quran. Eurasian Journal of Business and Economics, 7(13), 157- 172.

Özdaşli Kürşat, Aytar Oğuzhan (2013). The Effect of Cultural Infrastructure in Business Management Comparison of Turkish and Japanese Business Cultures. Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business, 4(12), 434-445.

Kayalar Murat, Aytar Oğuzhan (2012). Küresel İş Dünyasında Kültürel Farklılıkların Yönetimi Türk Girişimciliği. SDÜ Vizyoner Dergisi, 4(7), 47-64. 

Aytar Oğuzhan, Kötemen Adalet, Erdemir Namık Kemal (2023), Sosyal Bilimler Araştırmaları 3, Bölüm adı:(Kavramsal Açıdan Dijital Girişimcilik Teması, Önemi ve Tarihsel Açıdan) (2023)., Palet Yayınları, Editör: KANDEMİR, Mitat; TOPAKLI, Asım; BAYRAK, Tekin; KOPARAN, Yasemin; KONUK, Mustafa, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 370, ISBN:978-625-6775-54-1, Türkçe(Bilimsel Kitap) (Yayın No: 8877539)

Kazak Gülşah, Erdemir Namık Kemal, Aytar Oğuzhan (2023). Muhasebede Yeni Yaklaşımlar, Bölüm adı:(Sağlık Hizmetlerinde Blokzinciri- Davranışsal Ekonomi - Muhasebe Etkileşimi: Oncopower Örneği), Necmettin Erbakan Üniversitesi Yayınları, Editör: Mustafa İyibildiren, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 184, ISBN:978-625-6960-65-7, Türkçe(Bilimsel Kitap) (Yayın No: 8450037)

Esmer Yusuf, Aytar Oğuzhan (2023). İklim Adaleti, Bölüm adı:(İklim Adaleti ve Etik) (2023)., , İdealkent, Editör:Karatepe, Şükrü, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 660, ISBN:978-605-72348-3-4, Türkçe(Bilimsel Kitap) (Yayın No: 8819295)

Altınuç Berk, Aytar Oğuzhan (2023). Sosyal Bilimler Araştırmaları 3, Bölüm adı:(İşletmelerde Kültür ve Strateji İlişkisi: Küresel Fast Food Şirketlerinin Formal Taahhüt Analizi). Palet Yayınları, Editör:KANDEMİR, Mitat; TOPAKLI, Asım; BAYRAK, Tekin; KOPARAN, Yasemin; KONUK, Mustafa, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 370, ISBN:978-625-6775-54-1, Türkçe(Bilimsel Kitap) (Yayın No: 8819359)

Aytar Oğuzhan, Erdemir Namık Kemal (2022). Sosyal Bilimler Araştırmaları 2, Bölüm adı:(İşletmelerde Sürdürülebilirlik Kavramının Önemi ve Sürdürülebilirlik Raporlarının İşlevi) (2022)., , Palet Yayınları, Editör:KANDEMİR, Mitat; BAYRAK, Tekin; KOPARAN, Yasemin; KONUK, Mustafa, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 503, ISBN:978-625-8414-96-7, Türkçe(Bilimsel Kitap) (Yayın No: 8055839)

Erdemir Namık Kemal, Aytar Oğuzhan, (2022). Sosyal Bilimler Araştırmaları, Bölüm adı:(Muhasebe – Kurumsallaşma- Denetim Etkileşimi ve Sürdürülebilirlik) (2022)., Palet Yayınları, Editör:KANDEMİR, Mitat; BAYRAK, Tekin; KOPARAN, Yasemin; KONUK, Mustafa, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 503, ISBN:978-625-8414-96-7, Türkçe(Bilimsel Kitap) (Yayın No: 8055648)

Tonbul İsmail, Aytar Oğuzhan (2021) Elsander Sosyal Bilimler Araştırmaları I, Bölüm adı:(Çalışan, Tüketici ve Firma Menfaatleri Açısından Etik Kodların Önemi) (2021)., , Palet Yayınları, Editör:KANDEMİR, Mitat; BAYRAK, Tekin; YİĞİT, Özgül, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 550, ISBN:978-625-7675-70-3, Türkçe(Bilimsel Kitap) (Yayın No: 7396324)

Aytar Oğuzhan, (2021). Örgütsel Davranış Üzerine Literatürel Analiz ve Ölçekler, Bölüm adı:(Örgütsel Sağlık) (2021)., , NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Editör:AK, MURAT, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 736, ISBN:978-625-439-337-2, Türkçe(Bilimsel Kitap) (Yayın No: 7053791)

Onat Fatmanur, Aytar Oğuzhan (2021) Elsander Sosyal Bilimler Araştırmaları I, Bölüm adı:(İşletmelerde Çevresel Farkındalık Bağlamında Yeşil Yönetim Yaklaşımı) (2021)., , Palet Yayınları, Editör:KANDEMİR, Mitat; BAYRAK, Tekin; YİĞİT, Özgül, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 550, ISBN:978-625-7675-70-3, Türkçe(Bilimsel Kitap) (Yayın No: 7396588)

Aytar Oğuzhan, Deniz Vural (2021). Kurumsal Bilgi Yönetimi Teknolojik Eğilimler, Bölüm adı:(Bulut Bilişim Teknolojisinin Stratejik Yönetim Sürecine Etkisi), EĞİTİM YAYINEVİ, Editör:Kocaoğlu, Mustafa; Usta, Sefa, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 521, ISBN:978-625-7405-82-9, Türkçe(Bilimsel Kitap) (Yayın No: 7314817)

Aytar Oğuzhan, (2020) İşletme Perspektifinden Girişimcilik Üzerine Yazılar, Bölüm adı:(Girişimcilik ve Strateji İlişkisi) (2020)., , Eğitim Yayınevi, Editör:ERDEMİR, NAMIK KEMAL AYTAR, OĞUZHAN, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 312, ISBN:978-605-74942-6-9, Türkçe(Bilimsel Kitap) (Yayın No:6636579)

Aytar Oğuzhan (2020). İnovasyonun Kökenleri (Bölüm Adı: İnsan Kaynakları Yönetimi, Üniversiteler ve İnovasyon Etkileşimi), Bölüm adı:(İnsan Kaynakları Yönetimi, Üniversiteler ve İnovasyon Etkileşimi) , Gazi Kitabevi, Editör:YILMAZ OSMAN, AKTUĞ SEMİH SERKANT, ERAT SERHAT, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 234, ISBN:978-625-7911-01-6, Türkçe(Bilimsel Kitap) (Yayın No: 6170293)

Aytar Oğuzhan (2020). Dijital Çağda İşletme Alanında Yeni Eğilimler, Bölüm adı:(Dijital Çağda İşletme Yönetiminde Değişim ve Hayal Mühendisliği) (2020)., EĞİTİM YAYINEVİ, Editör:ERDEMİR, NAMIK KEMAL, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 333, ISBN:978-625-7316-10-1, Türkçe(Bilimsel Kitap)

Kazak Gülşah, Aytar Oğuzhan (2019) Karaman Araştırmaları - 2, Bölüm adı:(Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi(KMUSEKAD) Üzerine Kavramsal Bir Bibliyometrik Analiz) , Palet Yayınları, Editör:Muşmal, Hüseyin Yüksel, Erol Kapar, Mehmet Ali, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 707, ISBN:978-605-7600-88-2, Türkçe(Bilimsel Kitap) (Yayın No: 5729951)

Aytar Oğuzhan (2019) Sosyal Bilimler Alanında Araştırma Makaleleri - 3, Bölüm adı:(Tarihsel Perspektiften Girişimcilik Olgusu ve Türkiye), Gece Kitaplığı, Editör:Elagöz, İsmail Göktürk Erdoğan Gezen, Aslı Yılmaz Abdullah, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 753, ISBN:978-625-7958-14-1, Türkçe(Bilimsel Kitap) (Yayın No: 5727544)

Güler Tuba, Aytar Oğuzhan (2019) Karaman Araştırmaları - 2, Bölüm adı:(Kamu ve Özel Örgütler Arasındaki Stratejik Bakış Açısı Uyumu:Karaman İli Örneği) (2019)., , Palet Yayınları, Editör:Muşmal, Hüseyin Erol Yüksel Kapar, Mehmet Ali, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 707, ISBN:978-605-7600-88-2, Türkçe(Bilimsel Kitap) (Yayın No: 5729810)

Aytar Oğuzhan (2019). Dijital Çağ Örgütlerinde Güncel Yönetim Konuları, Bölüm adı:(Örgütlerde Yeni Nesil Bağımlılıklar) Hiperyayın, Editör:Aytar Oğuzhan, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 144, ISBN:978-605-281-636-3, Türkçe(Bilimsel Kitap) (Yayın No: 6099030)

Öz Murat, Aytar Oğuzhan (2016) Dış Ticaret İşlemleri ve Belgeler, Bölüm adı:(Uluslararası Yatırımlar ve Serbest Bölgeler), Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 2246, Editör:Kaya Feridun, Öz Murat, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 198, ISBN:978-975-06-2010-2, Türkçe(Ders Kitabı) (Yayın No: 3516339)

Doç. Dr. Murat BAY

Öğretim üyesinin yüksek lisans derecesi Muhasebe Finans Anabilim Dalından ve Doktora Derecesi İşletme Anabilim Dalından alınmıştır. Doçentlik Anabilim Dalı ise Yönetim ve Stratejidir. Öğretim üyesinin seçili bazı çalışmaları aşağıdaki gibidir;

Bay Murat, Paylı Muhammet (2023).  Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi’nin 2007-2022 Yılları Arası SCI-Ex, ESCI ve SSCI Alan İndexlerinde Yayınlarının Bibliyometrik Analizi.  Üniversite Araştırmaları Dergisi, 6(3), 264-278., Doi: 10.32329/uad.1263970 (Yayın No: 8720172)

Bay Murat, Er Yusuf, Paylı Muhammet (2023).  The mediating effect of positive psychological capital ın determining the types of leisure activities of ethical clımate: An applıcatıon at Karamanoğlu Mehmetbey University.  Podİum Sport, Leisure and Tourism Review, Doi: 10.5585/podium.v12i2.22767. (Yayın No: 8360916)

Bay Murat, Paylı Muhammet (2022).  Kontrol Teorisi ile Müşteri Tatmini Arasındaki İlişkinin Yapısal Eşitlik Modeli (Yem) ile Analizi: Karaman’da Hizmet İşletmesinde Bir Uygulama.  İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 11(4), Doi: 10.15869/itobiad.1175267 (Yayın No: 8020384)

Bay Murat, Eşiyok Arzu (2022).  Hizmet Hatasının, Müşteri Sadakati ve İlişkisel Fayda Üzerindeki Etkisi: Otel İşletmeleri Üzerine Bir Uygulama.  ECONDER, 6(2), Doi: 10.35342/econder.1175229 (Yayın No: 8025273)

Er Yusuf, Bay Murat, Paylı Muhammet (2022).  The Intermedıary Role Of Recreatıon in Servıce Qualıty in Customer Servıce: An Implementatıon in A Four-Star Hotel Management in Karaman, Türkıye.  Synesis (Yayın No: 8020434)

Bay Murat, Paylı Muhammet (2021).  Etik liderliğin çalışan performansı üzerindeki etkisinde örgütsel güvenin aracılık rolü.  SSSJ, Doi: 10.26449/sssj.3743 (Yayın No: 7395739)

Bay Murat, Koşar Aytek (2021).  Değer zinciri nedir? Ve değer zinciri analizinin çeşitli sektörlere olan yansımalarına kısa bir bakış.  Uluslararası sosyal araştırmalar dergisi, 14(77), 1120-1168. (Yayın No: 7066877)

Bay Murat, Kulak Hasan Hüseyin (2021).  Dijital İnsan Kaynakları Yönetimi.  Asos Journal, 9(114), 53-65., Doi: 10.29228/ASOS.49486 (Yayın No: 7066924)

Bay Murat, Köseoğlu Demet (2023) Muhasebe, Pazarlama Ve Organizasyon Alanındaki  Gelişmelere Akademik Çözümler, Bölüm adı:(Web Sayfalarının Kurumsal İletişim ve Kurumsal Kimlik Kapsamında Değerlendirilmesi) ,  Yaz Yayınları, Editör: Şahin Karabulut, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 266, ISBN:978-625-6524-40-8, Türkçe(Bilimsel Kitap) (Yayın No: 8720124)

Bay Murat, Bayraç Ahmet (2023).  Uygulamada Ve Teoride Yönetim Ve Strateji Tartışmaları, Bölüm adı:(Hizmet sektöründe, hizmet hatası ve hizmet telafisi), Yaz Yayınları, Editör: Sabahattin Çetin, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 382, ISBN:978-625-6524-73-6, Türkçe(Bilimsel Kitap) (Yayın No: 8731724)

Bay Murat, Maden Şeref, (2020). Dijitalleşme ve yenilik ekseninde sağlık işletmelerinde ergonomi (dijital çağda işletme alanında yeni eğilimler), Bölüm adı:(dijitalleşme ve yenilik ekseninde sağlık işletmelerinde ergonomi),  Eğitim Yayınevi, Editör: Namık Kemal Erdemir, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 330, ISBN:978-625-7316-10-1, Türkçe(Bilimsel Kitap) (Yayın No: 6897478)

 

Doç. Dr. Mustafa MORTAŞ

Öğretim üyesinin Yüksek Lisans ve Doktora derecesi İşletme ABD’dan alınmıştır Doçentlik alanı ise Muhasebe'dir. Öğretim üyesinin seçili bazı çalışmaları aşağıdaki gibidir;

Mortaş Mustafa, Çalışkan Ayşe, (2022). “Süt Üretimi Yapan Küçükbaş ve Büyükbaş Hayvancılık İşletme Faaliyetlerinin Muhasebeleştirme Sürecinin VUK, TMS 41 ve BOBİ FRS Bölüm 7 Açısından Karşılaştırılması”, The Journal of Academic Social Science Studies, Vol. 15, No. 91, pp. 417–438

Mortaş Mustafa, Şamil Serhat, (2020). “Şeffaflığı Arttırmaya Yönelik Mekanizmalar ve Finansal Başarının Şeffaflık Üzerindeki Etkisi BIST XKURY de Bir Araştırma”, Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi (Manas Journal of Social Studies), Vol. 9, No. 1, pp. 341–359

Acar Durmuş, Mortaş Mustafa, (2011). “İşletmelerin Hesapverebilirlikleri ile Performans Oranları İlişkisi İMKB  30 Endeksinde Yer Alan İşletmeler Üzerine Bir Araştırma”, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, Vol. 15, No. 21, pp. 85–94

Mortaş Mustafa, Gümrah Abdurrahman, (2016). “İşletme Birleşmelerinin TFRS 3 TTK ve VUK Kapsamında Değerlendirilmesi ve Birleşme Başarısının TOPSİS Yöntemi,”, International Journal of Social and Economic Sciences, Vol. 6, No. 1, pp. 39–51

ONAT Osman Kürşat, Mortaş Mustafa, (2011). “İşletmelerde İnovasyon Faaliyetlerinin İncelenmesi ve TMS ye Göre Muhasebeleştirilmesi”, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, Vol. 13, No. 3, pp. 129–154

Dalğar Hüseyin,, Çelik İsmail, Mortaş Mustafa, (2011). “Muhasebe Öğrenimi Gören Öğrencilerin TMS TFRS Hakkındaki Farkındalıklarına Yönelik Bir Araştırma”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Vol. 16, No. 1, pp. 217–230

Mortaş Mustafa, Orman Mustafa İlker, (2019). “Halka Arz ve Sonrası Firma Değerlemeleri BİST Şehir Endeksi Firmaları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma”, Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, Vol. 7, No. 18, pp.549–579

Mortaş Mustafa, GARİP Okan, (2015). “Optimum Portföy Seçimi ve BIST te İşlem Gören Firmalar Üzerinde Bir Araştırma”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Vol. 7, No. 13, pp.245–282

Mortaş Mustafa, (2020). Güncel Muhasebe Çalışmaları, Bölüm Adı: (TFRS 16 Kiralamalar Standardı Kapsamında İşletmelerde Kiralama İşlemlerini Kiracı İşletme Açısından Muhasebeleştirilmesi ve Raporlanması), Akademisyen Kitabevi, Editör: Turgut Çürük, Basım Sayısı:1, ISBN: 978-605-258-887-1, Türkçe (Bilimsel Kitap)

Mortaş Mustafa, Denk Ozan, (2020). TFRS 10 Konsolide Finansal Tablolar Standardına Göre Birleşme, Konsolidasyon, Muhasebeleştirme ve Raporlama, Eğitim Yayınevi, Basım Sayısı:1, ISBN: 978-605-7786-94-4, Türkçe (Bilimsel Kitap)

Mortaş Mustafa, (2019).  Sosyal, Beşeri ve İdari Blimler Alanında Araştırma ve Değerlendirmeler, Bölüm Adı: (Büyük ve Orta Boy İşletmeler İçin Finansal Raporlama Standardına (BOBİ FRS) Göre Yatırım Amaçlı Gayrimenkullerin Muhasebeleştirilmesi), Gece Akademi Yayınevi, Editörler: Orhan Çoban, Serpil Ağcakaya, Enderhan Karakoç, Fehmi Karasioğlu, Ayşe Çoban,  Basım Sayısı:1, ISBN: 978-605-7631-16-9, Türkçe (Bilimsel Kitap)

Mortaş Mustafa, Kılıç Hacer, (2022). İktisadi ve İdari Bilimlerde Araştırmalar Kavramlar, Araştırma ve Uygulama, Bölüm Adı: (Pandemi Döenminde BIST 100 Endeksi İşletmelerinin Türev Ürün Kullanım Düzeylerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma), Livre de Lyon, Editör: Gülsen Kıral, M. Selçuk Özkan, Basım Sayısı:1, ISBN: 978-2-38236-504-5, Türkçe (Bilimsel Kitap)

Mortaş Mustafa, (2019).  Sosyal, Beşeri ve İdari Bilmlerde Akademik Çalışmalar, Bölüm Adı: (BIST İnşaat (XINSA) Endeksinde Faaliyet Gösteren İşletmelerin Finansal Başarısızlık ve İflas Risklerinin Altman Z Modeli ile Analizi), IVPE Publishingi, Editörler:Zafer Gölen, Hasan Babacan, Basım Sayısı:1, ISBN: 978-9940-540-90-6, Türkçe (Bilimsel Kitap)

Mortaş Mustafa, (2019).  New Horizons in Social, Human and Administartive Sciences, Bölüm Adı: (Obstacle to Transparency in Financial Reporting), Gece Akademi Yayınevi, Editörler: Sinan Sönmez, Ertan Özçoban, Dursun Balkan, Hüseyin Karakuş, Basım Sayısı:1, ISBN: 978-605-80229-3-5, İngilizce (Bilimsel Kitap)

Mortaş Mustafa, (2019).  Muhasebe Araştırmları, Bölüm Adı: (Muhasebe Manipülasyonunun ve Hile Varlığının Tespitinde Beneish Modelinin Uygulanması), Akademisyen Kitabevi, Editörler: Zafer Gölen, Hasan Babacan Basım Sayısı:1, ISBN: 978-9940-540-90-6, Türkçe (Bilimsel Kitap)

Mortaş Mustafa, Şamil Serhat,  (2017). Finansal Performans ile Kamuyu Aydınlatma ve Şeffaflık (TMS/TFRS Bağlamında), Murat Kitabevi, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 102, ISBN:978-975-2469-25-9, Türkçe (Bilimsel Kitap)

Mortaş Mustafa, Derman Tevhide, (2022). İktisadi ve İdari Bilimlerde Araştırmalar Kavramlar, Araştırma ve Uygulama, Bölüm Adı: (Kriz Döenmlerinde İşletmelerde Erken Uyarı Modeli: Covid 19 Salgını Bağlamında BIST Sigorta Endeksinde Faaliyet Gösteren İşletmeler Üzerine Bir Araştırma), Livre de Lyon, Editör: Gülsen Kıral, M. Selçuk Özkan, Basım Sayısı:1, ISBN: 978-2-38236-504-5, Türkçe (Bilimsel Kitap)

Mortaş Mustafa, Çevik Osmant (2018).  Yüksek Öğrenim Öğencilerinin Bağımsız Denetim Mesleğine Bakış Açılarının Değerlendirimesine Yönelik Bir Araştırma.  IV Innovation and Global Issues in Multidisciplinary Sciences Symposium (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)

Mortaş Mustafa, Şamil Serhat (2017).  Finansal Performansın Kamuyu Aydınlatma ve Şeffaflık Puanı Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi: Borsa İstanbul Kurumsal Yönetim Endeksi (BIST XKURY).  ASEAD II: Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)

Mortaş Mustafa, Çevik Osmant (2020).  Adli Muhasebe Kavramının Bilinirliğinin Tespiti Üzerine Bir Araştırma.  VI International Congress on Social and Education Sciences.  (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)

Mortaş Mustafa, Çevik Osman (2018).  Yüksek Öğrenim Öğencilerinin Muhasebe Mesleğine Bakış Açılarının Değerlendirimesine Yönelik Bir Araştırma..  ASEAD IV: Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)

Doç. Dr. Müge SAĞLAM BEZGİN

Öğretim Üyesinin yüksek lisans ve doktora derecesini finans alanında almış olup, öğretim üyesine ait bazı çalışmaları aşağıdaki gibidir:

Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler:

 

Sağlam Bezgin Müge (2022). Kripto Paralarda Finansal Balon Varlığının Araştırılması. Uluslararası Anadolu Sosyal Bilimler Dergisi, 6(4), 1414-1431., Doi: 10.47525/ulasbid.1193473

 

Sağlam Bezgin Müge, Karaçayır Emine (2021). Döviz Kuru ve Makroekonomik Değişkenler Arasındaki İlişkinin NARDL Model Yaklaşımıyla İncelenmesi. Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(19), 107-123.

 

Uğurca Fatma Esra & Sağlam Müge (2017). Dövi̇z Kuru, İthalat Ve İhracat İli̇şki̇si̇: Türki̇ye Örneği̇. the Journal of Academic Social Sciences, 57(57), 455-465., Doi: 10.16992/ASOS.12891

 

Karaçayır Emine & Sağlam Müge (2017). Firmaların Kar Dağıtımını Etkileyen Faktörler: Borsa İstanbul’da Ampirik Bir Uygulama. The Journal of Academic Social Sciences, 57(57), 445-454., Doi: 10.16992/ASOS.12858

 

Yazılan ulusal/uluslararası kitaplar veya kitaplardaki bölümler:

Finans Teorilerinin Gelişimi Ve Dönüşümü Üzerine İncelemeler, Bölüm Adı:(Adaptif Piyasa Hipotezi’nin Teorik Olarak İncelenmesi) (2022)., Sağlam Bezgin Müge, Seçkin Yayıncılık, Editör:Başar, Mehmet, Basım Sayısı:1, Sayfa Sayısı 240, Isbn:978-975-02-7640-8, Türkçe(Bilimsel Kitap),

 

Finans Teorilerinin Gelişimi Ve Dönüşümü Üzerine İncelemeler, Bölüm Adı:(1950’den 2020’ye Finans Teorilerinin Tarihsel Değişiminin İncelenmesi) (2022)., Sağlam Bezgin Müge, Seçkin Yayıncılık, Editör:Başar, Mehmet, Basım Sayısı:1, Sayfa Sayısı 240, Isbn:978- 975-02-7640-8, Türkçe(Bilimsel Kitap)

 

Finansal Piyasaların Evrimi: Davranışsal Finans, İslami Finans, Fintech, Bölüm Adı:(İslami Bankacılıkta Likidite Riskinin Belirleyicileri: Seçilmiş Bankalar Üzerine Bir Araştırma) (2022)., Sağlam Bezgin Müge, Karaçayır Emine, Orion Kitabevi, Editör:Buğan, Mehmet Fatih, Basım Sayısı:1, Sayfa Sayısı 412, Isbn:978-625-7294-70-6, Türkçe(Bilimsel Kitap)

 

Ekonomi Ve Finans Üzerine İncelemeler, Bölüm Adı:(Finansal Piyasalarda Fraktal Piyasa Hipotezi: Fraktal Piyasa Hipotezi’nin Etkin Piyasa Hipotezi İle Karşılaştırmalı Bir İncelemesi) (2022)., Sağlam Bezgin Müge, Nobel Yayıncılık, Editör:Karaçayır, E., Yıldız, Ş. Ve Baysal Kurt, S., Basım Sayısı:1, Sayfa Sayısı 180, Isbn:978-625-433-583-9, Türkçe(Bilimsel Kitap)

 

Finans Ve Ekonomi Politika Ve Anlayışlarının Uygulamadaki Sonuçları, Bölüm Adı:(Hisse Senedi Yoğunluklu Yatırım Fonlarında Modern Ve Post-Modern Portföy Teorilerine Göre Performans Ölçümü) (2022)., Sağlam Bezgin Müge, Ekin Yayınevi, Editör:Karabulut, Şahin, Basım Sayısı:1, Sayfa Sayısı 511, Isbn:9786258235890, Türkçe(Bilimsel Kitap)

 

Sağlık İşletmelerinde Finansal Analiz, Bölüm Adı:(Sağlık Kurumlarında Finansal Planlama Ve Bütçeleme) (2021)., Sağlam Bezgin Müge, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Editör:Prof. Dr. Mehmet Başar, Basım Sayısı:1, Isbn:978-975-06-3953-1, Türkçe(Ders Kitabı)

 

Muhasebe Ve Finans Çalışmaları Üzerine Güncel Araştırmalar, Bölüm Adı:(Covid 19 Pandemi Döneminde Aşı Haberlerinin Borsa İstanbul’da İşlem Gören İlaç Firmalarının Pay Getirisine Etkisinin İncelenmesi) (2021)., Sağlam Bezgin Müge, Karaçayır Emine, İksad Publishing House, Editör:Alsu, Erkan, Karahan, Murat, Basım Sayısı:1, Sayfa Sayısı 63, Isbn:978-625- 8061-04-8, Türkçe(Bilimsel Kitap)

 

Sağlık İşletmelerinde Finansal Yönetim, Bölüm Adı:(Finansal Sistem Ve Paranın Zaman Değeri) (2021)., Sağlam Bezgin Müge, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Editör:Prof. Dr. Mehmet Başar, Basım Sayısı:1, Isbn:978-975-06-3953-1, Türkçe(Ders Kitabı)

 

Tüm Yönleriyle Teoride Finans Ve İktisat, Bölüm Adı:(Kuantum Finans Teorisine Genel Bir Bakış) (2021)., Sağlam Bezgin Müge, Gazi Kitabevi, Editör:Dr. Şahin Karabulut, Basım Sayısı:1, Sayfa Sayısı 439, Isbn:978-625-7315-77-7, Türkçe(Bilimsel Kitap)

 

Verimlilik Ölçümünde Güncel Yaklaşımlar, Bölüm Adı:(Borsa İstanbul Tekstil, Giyim Ve Deri Sektörü Şirketlerinin Etkinliklerinin Veri Zarflama Analiziyle İncelenmesi) (2021)., Doğan Seyyide, Sağlam Bezgin Müge, Özdemir Güler Zümre, Adalet Yayınevi, Editör:Dr. Deniz Koçak, Basım Sayısı:1, Isbn:978-625-7595-27-8, Türkçe(Bilimsel Kitap)

 

Sağlık İşletmelerinde Finansal Yönetim, Bölüm Adı:(Sağlık Kurumlarında Finansal Yönetimin Kapsamı) (2021)., Sağlam Bezgin Müge, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Editör:Prof. Dr. Mehmet Başar, Basım Sayısı:1, Sayfa Sayısı 220, Isbn:978-975-06-3953-1, Türkçe(Ders Kitabı)

 

Sağlık İşletmelerinde Finansal Yönetim, Bölüm Adı:(Sağlık Kurumlarında Finansal Analiz) (2021)., Başar Mehmet, Sağlam Bezgin Müge, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Editör:Prof. Dr. Mehmet Başar, Basım Sayısı:1, Sayfa Sayısı 220, Isbn:978-975-06-3953-1, Türkçe(Ders Kitabı)

 

Understanding New Cases In Microeconomics: Markets And Industries, Bölüm Adı:(Research Of Volatility Spread Between Crypto Assets And Other Financial Instruments With The Bekk Garch Model) (2021)., Karaçayır Emine, Sağlam Bezgin Müge, İksad Publishing House, Editör:Emek, Mustafa Latif, Basım Sayısı:1, Sayfa Sayısı 30, Isbn:978-625-8007-06-0, İngilizce(Bilimsel Kitap)

 

Ulusal Hakemli Dergilerde Yayımlanan Makaleler :

Sağlam Bezgin Müge, Güngör Selim (2022). Bitcoin Enerji Tüketimi Özelinde Bitcoin Öncü Göstergeleri Ve Hisse Senedi Piyasaları Ortak Hareket Ediyor Mu? Bitcoin Üreticisi Ülkelerden Kanıtlar. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(3), 1323-1342. (Kontrol No: 7883324)

 

Sağlam Bezgin Müge, Karaçayır Emine (2022). Dow Jones Sukuk Endeksiyle Seçilmiş İslami Hisse Senedi Endeksleri Arasındaki Volatilite Etkileşimi. Ekonomi Politika Ve Finans Araştırmaları Dergisi, 7(3), 697-712., Doi: 10.30784/Epfad.1116773

 

Sağlam Bezgin Müge, Kaya Ebru (2022). Döviz Kuru Volatilitesini Öngörmede Melez Bir Model: Yapay Sinir Ağı Tabanlı Egarch. Finans-Politik &Amp; Ekonomik Yorumlar Dergisi, 59(659), 115- 133.

 

Sağlam Bezgin Müge,Başar Mehmet (2020). The Research Of Asset Price Bubble At Borsa Istanbul And Financial Crisis Relationship. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(2), 143-156.

 

Sağlam Müge,Başar Mehmet (2016). Döviz Kuru Oynaklığının Öngörülmesi: Türkiye Örneği. Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 0(31), 23-29.

 

Sağlam Müge,Karaca Süleyman Serdar (2015). Çalışma Sermayesi Unsurlarının Firma Karlılığına Etkisi Borsa İstanbul Şirketleri Üzerine Bir Uygulama. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 10(1), 119-132.

 

Uluslararası Bilimsel Toplantılarda Sunulan Ve Bildiri Kitaplarında (Proceedings) Basılan Bildiriler :

Sağlam Bezgin Müge, Karaçayır Emine (2022). Measurement Of The Financial Stress Index For Turkey And Examination Of The

Dynamic Relationship Between Fsı And Oil Prices Using The Time-Varying

Parameter Var Approach. International Symposium Of Economics Finance And Econometrics (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)

 

Sağlam Bezgin Müge (2022). Enerji Fiyatları Borsa Endeks Getirilerini Etkiliyor Mu? Borsa İstanbul Sınai Endeksinden Kanıtlar. 1st Internatıonal Azerbaıjan Academıc Research Congress (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)

 

Başar Mehmet,Sağlam Bezgin Müge (2019). Beklenti Teorisi Çerçevesinde Anadolu Üniversitesi Öğrencilerinin Risk Ve Getiri Tutumu Üzerine Bir Araştırma. Ix. International Multidisciplinary Congress Of Eurasia (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)

 

Sağlam Bezgin Müge,Başar Mehmet (2019). Analysis With Asymmetric Causality Test Of The Relationship Between Vıx Index And Foreign Investor’s Trading Volume: The Application On Stock Exchange Of Istanbul. Ix. International Multidisciplinary Congress Of Eurasia (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)

 

Sağlam Bezgin Müge (2019). Türkiye’nin Jeopolitik Riskinin Borsa İstanbul Endeks Getirileri Üzerine Etkisinin İncelenmesi. 18. Uluslararası İşletmecilik Kongresi (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)

 

Karasioğlu Fehmi,Sağlam Bezgin Müge,Erdemir Namık Kemal (2019). Endüstri 4.0 Kapsamında Muhasebe Uygulamalarında Değer Zinciri Oluşturma: Bölgesel Bir Araştırma. 18. Uluslararası İşletmecilik Kongresi, 2529-2540. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)

 

Sağlam Bezgin Müge,Başar Mehmet (2018). Borsalarda Endeks Dalgalanmalarının Değerlendirilmesi: Borsa İstanbul'da Geometrik Brownian Hareketi Uygulaması. 22. Finans Sempozyumu (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)

 

Sağlam Bezgin Müge,Başar Mehmet (2018). Finansal Kabarcıkların Tanımlanması Ve Değerlendirilmesi: Borsa İstanbul’da Uygulama. 1.Uluslararası Sosyal Bilimlerde Kritik Tartışmalar Kongresi (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)

 

Sağlam Müge,Karaçayır Emine (2018). Finansal Sektör Ve Reel Sektör Arasındaki İlişkinin Analizi: Türkiye Örneği. Vı. Uluslararası Çin’den Adriyatik’e Sosyal Bilimler Kongresi (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)

 

Sağlam Müge (2017). The Analysıs Of The Relatıonshıp Between Cds Premiums And Capital Markets: An Application On Istanbul Stock Exchange. 4th International Conference On Social Sciences And Education Research (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)

 

Başar Mehmet,Sağlam Müge (2017). The Factors Affecting Profitability Of Firmsthat İs İn The Bist Sme Industry Index. 2nd International Conference On Economics And Business (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)

 

Karaca Süleyman Serdar, Acada Derya, Sağlam Bezgin Müge, Baysa Eray (2014). 2008 Küresel Ekonomik Krizinin Türkiye İmalat Sanayisektörünün Performansı Üzerine Etkisi: Borsa İstanbulfirmalarında Bir Uygulama. Internatıonal Conference On Eurasıan Economıes, 550-554. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)

 

Ulusal Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitaplarında Basılan Bildiriler:

Karaçayır Emine, Sağlam Bezgin Müge (2021). Finansal Yoğunlaşma Teorilerinin Türkiye Mevduat Bankalarında Geçerliliğinin Sınanması. 24.Finans Sempozyumu, 265-277. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)

 

Ödüller:

2219 Yurtdışı Doktora Sonrası Araştırma Bursu, TÜBİTAK, 2022

SIR, Oxford Centre For Islamic Studies-Islamic Finance, İNGİLTERE, 2022

Visiting Research Fellow, Magdalen College, University of Oxford, İNGİLTERE 2022-2023(MT-HT)

En İyi Sözlü Sunum Ödülü, II. International Conference on Economics Business Management and Social Sciences, 2017

 

Dr. Öğr. Üyesi Serhat ŞAMİL

Öğretim üyesinin Yüksek Lisans ve Doktora derecesi İşletme ABD’dan alınmıştır. Öğretim üyesinin seçili bazı çalışmaları aşağıdaki gibidir;

 

Uluslararası Hakemli Dergilerde Yayımlanan Makaleler:

Şamil, Serhat (2024).  Bağımsız Denetim, Güvenilir Bilgi Ortamı ve Operasyonel Verimlilik: Türkiye’de Faaliyet Gösteren İmalat İşletmelerinde Bir Araştırma.  Verimlilik Dergisi, 58(2), 201-214., Doi: 10.51551/verimlilik.1409515

 

Şamil Serhat, Uzay Şaban (2023).  Characteristics of Non-Public Small and Medium Enterprises That Demand Audit Services: Evidence from Turkey.  Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 25(4), 498-524., Doi: 10.31460/mbdd.1273455

 

Şamil Serhat, Tok Onur (2020).  Denetim Raporu Gecikmesi ve Kurumsal Yönetim Göstergeleri Arasındaki  İlişki:  BİST  İmalat  Şirketleri  Üzerine  Bir  Araştırma.  Business and Management Studies: An International Journal, 8(5), 159-176., Doi: 10.15295/BMIJ.V8I4.1712

 

Mortaş Mustafa, Şamil Serhat (2020).  Şeffaflığı Arttırmaya Yönelik Mekanizmalar ve Finansal Başarının Şeffaflık Üzerindeki Etkisi: BIST XKURY’de Bir Araştırma.  MANAS SOSYAL ARAŞTIRMALAR DERGİSİ (MANAS Journal of Social Studies), 9(1), 341-359., Doi: 10.33206/mjss.466664

 

Şamil Serhat, Esmeray Murat (2016).  TMS 36 Varlıklarda Değer Düşüklüğü Standardı: BİST 100’de Bir Araştırma.  Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi(48), 175-198.

 

Uluslararası Bilimsel Sunulan ve Bildiri Kitaplarında Basılan Bildiriler:

Özpeynirci Rabia, Şamil Serhat (2023).  Çevre Harcamaları ve Finansal Performans İlişkisi: BİST Sürdürülebilirlik Endeksi’nde Bir Araştırma.  İpek Yolu ve Ötesi Kongre Serisi” (SIRCON 2023) “Bir Yol Bir Kuşak: Göç, Turizm ve Ekonomi  Politik (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)

 

Şamil Serhat, Tok Onur (2020).  Kurumsal Yönetim ve Denetim Raporu Gecikmesi: BIST İmalat Şirketleri.  Uluslarası İşletmecilik Kongresi (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)

 

Mortaş Mustafa, Şamil Serhat (2017).  Finansal Performansın Kamuyu Aydınlatma ve Şeffaflık Puanı Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi: Borsa İstanbul Kurumsal Yönetim Endeksi (BIST XKURY).  ASEAD II: Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)

 

Yazılan Ulusal/uluslararası Kitaplar veya Kitaplardaki Bölümler:

Sosyal ve Kurumsal Açılardan Bağımsız Denetim (2023)., Şamil Serhat,  Eğitim Yayınevi, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 77, ISBN:978-625-6613-18-8, Türkçe(Bilimsel Kitap

 

Finansal Performans ile Kamuyu Aydınlatma ve Şeffaflık (TMS/TFRS Bağlamında) (2017)., Mortaş Mustafa, Şamil Serhat,  MURAT KİTABEVİ, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 102, ISBN:978-975-2469-25-9, Türkçe(Bilimsel Kitap)

 

İktisadi ve İdari Bilimler: Modern Değerlendirmeler ve Araştırmalar, Bölüm adı:(Bağımsız Denetimde Beklenti Boşluğunun Bileşenleri, Aktörleri, Nedenleri Ve Azaltma Yolları) (2023)., Şamil Serhat,  Livre de Lyon yayınevi, Editör:Aysel ÖZTÜRKÇÜ AKÇAY ve M. Selçuk ÖZKAN, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 16, ISBN:978-625-6960-65-7, Türkçe(Bilimsel Kitap)

 

Muhasebede Yenilikçi Yaklaşımlar, Bölüm adı:(Bağımsız Denetim Talebine İlişkin Teoriler) (2023)., Şamil Serhat,  Necmettin Erbakan Üniversitesi Yayınları, Editör:Mustafa İyibildiren, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 15, ISBN:978-625-6960-65-7, Türkçe(Bilimsel Kitap)

 

Researches on Science and Art in 21st Century Turkey, Bölüm adı:(Consolidated Financial Statements) (2017)., Esmeray Murat, Şamil Serhat,  Gece Publishing, Editör:Prof. Hasan Arapgirlioğlu, Assist. Prof. Atilla Atik, Prof. Robert L. Elliott, Assoc. Prof. Edward Turgeon, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 1552, ISBN:9786052880623, İngilizce(Bilimsel Kitap)

 

 

Dr. Öğretim Üyesi Yasin BÜYÜKKÖR

Öğretim üyesinin Yüksek Lisans ve Doktora derecesi Ekonometri ABD’dan alınmıştır. Öğretim üyesinin seçili bazı çalışmaları aşağıdaki gibidir;

 

Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler:

 

Büyükkör, Y., & Doğan, S. (2024). Borsa Endeks Yönünün Ağaç Tabanlı Topluluk Makine Öğrenmesi Yöntemleri İle Tahmini: Bist-100 Örneği. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(27), 324-335. Doi.Org/10.29029/Busbed.1391790

 

Dogan Seyyide, Büyükkör Yasin (2022). Makine Ögrenmesi ile Finansal Zaman Serisi Tahminleme. Gazi Universitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 24(3), 1205-1230., Doi: 10.26745/Ahbvuibfd.1191080

 

Dogan Seyyide, Büyükkör Yasin, Atan Murat (2022). A Comparative Study Of Corporate Credit Rating Prediction with Machine Learning. Operations Research And Decisions, 32(1), 25-47., Doi: 10.37190/Ord220102

 

Büyükkör Yasin, Sehirlioglu Ali Kemal (2020). Dayanıklı (Robust) Regresyon: Karsılastırmalı Simülasyon Çalısması. Avrupa Bilim Ve Teknoloji Dergisi(18), 188-195., Doi: 10.31590/Ejosat.678710

 

Sen Ali,Büyükkör Yasin,Tanik Murat,Dündar Samim (2018). Alti Sigma Egitim Tasarımlarının Projelerin Performansı Üzerindeki Etkileri. The Journal Of International Social Research, 11(55), 861-867., Doi: 10.17719/Jisr.20185537257

 

Günes Canan,Ünlü Mustafa,Büyükkör Yasin,Üçdoğruk Senay (2016). Türkiye’de Sağlık Hizmetleri Talebinin Sayma Veri Modelleriyle İncelenmesi İçsellik Sorunu. Sosyoekonomi, 24(30), 113-128., Doi: 10.17233/Se.2016.10.006

 

Büyükkör Yasin,Özler Cenk (2016). Hızlandırılmış Yaşam Testi Verilerinin Analizi Üzerine Bir Araştırma. Asos Yayinevi, 34(34), 383-399., Doi: 10.16992/Asos.3454

 

Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında (proceedings)

basılan bildiriler :

 

Göksen Yilmaz, Çilgin Cihan, Ünlü Mustafa, Büyükkör Yasin, Asan Hakan (2018). A Study About Sustainability And Its Recognition On Information Projects. 10th International Conference, The Economies Of The Balkan And The Eastern European Countries In The Changing World, Ebeec 2018

 

Güler Ceyhun,Büyükkör Yasin (2019). Kamu Çalısanlarının Sendikal Baglılıkları Üzerine Bir Alan Araştırması. 17. Uluslararasi Kamu Yönetimi Forumu, 69-70.

 

Büyükkör Yasin,Sehirlioglu Ali Kemal (2019). Dayanıklı (Robust) Regresyon Yöntemlerinin Karşılastırılması Üzerine Bir Araştırma. III. International Symposium On Economics, Finance And Econometrics

 

 

 

Büyükkör Yasin,Çoban Hatem,Sehirlioglu Ali Kemal (2019). M- Estimation Use Pearson Type Iv Distribution Weight Function In Robust Regression. The 5th International Researchers, Statisticians And Young Statisticians Congress (Irsysc 2019)

 

Büyükkör Yasin,Ünlü Mustafa,Sehirlioglu Ali Kemal (2017). Bazı Pearson Dağılımları Için Farklı Yayılım Ölçülerinin Kıyaslanması. Uluslararası Stratejik Araştırmalar Kongresi

 

Deveci Kocakoç Ipek,Baysal Gökçe,Büyükkör Yasin (2015). An Application Of Multiobjective Evolutionary Algorithm To Reliability Optimization. 27th European Conference On Operational Research

 

Büyükkör Yasin,Özler Cenk (2015). A Research On The Analysis Of Accelerated Life Test Data. 16. Uluslararası Ekonometri, Yöneylem Araştırması ve İstatistik Sempozyumu

 

Güneş Canan,Ünlü Mustafa,Büyükkör Yasin (2015). Examining The Demand For Health Care Services In Turkey With Count Data Models. 16. Uluslararası Ekonometri, Yöneylem Arastırması ve İstatistik Sempozyumu

 

Yazılan ulusal/uluslararası kitaplar veya kitaplardaki bölümler:

 

İktisat ve Finansta Makine Ögrenmesi, Bölüm Adı:(Destek Vektör ve Rassal Orman Regresyonu ile Borsa Endeks Değerlerinin Tahmini) (2022)., Doğan Seyyide, Büyükkör Yasin, Özdemir Güler Zümre, Gazi Kitabevi, Editör:Ipek, Özlem, Basım Sayısı:1, Sayfa Sayısı 151, Isbn:978-625-8275-09-4

 

21. Yüzyılda İktisadı Anlamak: Güncel Ekonometrik Zaman Serileri Çalışmaları, Bölüm Adı:(Xgboost Makine Ögrenmesi Yöntemi Kullanılarak Ham Petrol Fiyatının Tahminlenmesi) (2022)., Büyükkör Yasin, Gazi Kitabevi, Editör:Özcan Mehmet, Basım Sayısı:1, Sayfa Sayısı 257, Isbn:978-625-8374-85-8

 

İktisatta Güncel Gelişmeler : Panel Veri Uygulamaları, Bölüm Adı:(Oecd Ülkelerinde İssizlik ve Covid 19 İliskisi: Dumitrescu – Hurlin Panel Nedensellik Testi) (2022)., Büyükkör Yasin, Gazi Kitabevi, Editör:Kaplan Ahmet Emin, Basım Sayısı:1, Sayfa Sayısı 195, Isbn:978-625-8413-37-3

 

Advances In Econometrics, Operational Research, Data Science And Actuarial Studies, Techniques And Theories, Bölüm Adı:(A Robust Regression Method Based On Pearson Type Vi Distribution) (2022)., Büyükkör Yasin, Sehirlioglu Ali Kemal, Springer Cham, Editör:Terzioglu, M. Kenan, Basım Sayısı:1, Sayfa Sayısı 591, Isbn:978-3-030-85254-2

 

2017 Turkish World Socio Economic Strategies, Bölüm Adı:(Comparison Of Different Dispersion Measures For Some Pearson Distributions) (2017)., Büyükkör Yasin,Ünlü Mustafa,Sehirlioglu Ali Kemal, Lap Lambert Academic Publishing, Editör:Alparslan Ugur, Kenan Tozak, Ayhan Yatbaz, Basım Sayısı:1, Sayfa Sayısı 340, Isbn:978-620-2-07417-9

 

Dr. Öğr. Üyesi Fuat EROL

Öğretim üyesinin Yüksek Lisans derecesi İşletme ABD’dan ve Doktora derecesi  Pazarlama ABD’dan alınmıştır. Öğretim üyesinin seçili bazı çalışmaları aşağıdaki gibidir;

Özata Fatma Zeynep, Erol Fuat, Tanyolu Sinan (2023).  Femvertising Uygulamalarının Tüketici Tutum ve Davranış Niyetlerine Etkisi: Kendini Feminist Tanımlamanın Düzenleyici Rolü. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi (Online) (44), 46-72., Doi: 10.17829/turcom.1195321

Erol Fuat (2023).  The Effects of Brand Hypocrisy on Consumer Evaluations and Behaviors: Moderating Role of Nutrition Consciousness.  Organizations and Markets in Emerging Economies, 14, 133-151., Doi: 10.15388/omee.2023.14.85

Öztay Çağan Hilal, Erol Fuat (2023).  Uluslararası Marka İttifakı Ürünü Satın Alma Olasılığının Algılanan Marka Yabancılığı Bağlamında Değerlendirilmesi.  Eskisehir Osmangazi University Journal of Economics and Administrative Sciences, 18(1), 18-43., Doi: 10.17153/oguiibf.1145828

Erol Fuat, Özata Fatma Zeynep (2021).  KUSURLU ÜRÜN KRİZİ VE ÜRÜN GERİ ÇAĞIRMA LİTERATÜRÜ ÜZERİNE KAVRAMSAL BİR İNCELEME.  Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 14(3), 512-550., Doi: 10.15659/ppad.14.3.892580

Öztürk Sevgi Ayşe, Özata Fatma Zeynep, Erol Fuat (2019).  Tüketici Düşmanlığının Ülke İmajı, Ürün Değerlendirme ve Yabancı Ürün Satın Alma İsteğine Etkisi Üzerine Bir Araştırma.  Istanbul 3D. Ulusal hakemli dergilerde yayımlanan makaleler: Gelisim University, 6(1), 76-101., Doi: 10.17336/igusbd.417316

Erol Fuat (2017).  BİR ETİK TÜKETİM ARACI OLARAK ADİL TİCARET.  Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19(2), 143-154., Doi: 10.5578/jeas.66302

Erol Fuat (2017).  DİJİTAL DÜNYANIN SOSYAL UÇURUMLARI KAPAMADAKİ ROLÜ: SOSYAL MEDYA VE SOSYAL PAZARLAMA İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR İNCELEME.  Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 8(21), 33-48., Doi: http://dx.doi.org/10.17823/gusb.2531

Erol Fuat, Öz Murat (2016).  A STUDY ON THE INCREASING RETRO TRENDS OF GENERATION Y. The International Journal of Social Science, 41(1), 53-59.

Bay Murat, Erol Fuat (2016).  Lojistik Köylerin Önemi ve İntermodal Taşımacılık Faaliyetleriyle Desteklenmesi: Karaman İlinde Bir Uygulama.  Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 18(30), 124-134.

Erol Fuat (2023). A'dan Z'ye KOBİ'ler, Bölüm adı:(KOBİ'lerde Pazarlama) Gazi Kitabevi, Editör:Azmi Yalçın, Umut Çil, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 214, ISBN:978-625-365-389-7, Türkçe (Bilimsel Kitap)

Özata Fatma Zeynep, Erol Fuat (2020). Business Ethics, Bölüm adı:(Introduction to Business Ethics) (2020)., Anadolu Unıversıty Publıcatıon, Editör:Assoc.Prof.Dr. ÖZATA, FATMA ZEYNEP, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 245, ISBN:978-975-06-4125-1, İngilizce (Ders Kitabı).

Ekici Nezahat, Erol Fuat (2020). Multidisipliner Perspektiften Turizm, Bölüm adı:(Turizm Pazarlaması ve Dijitalleşme) Detay Yayıncılık, Editör:Derya Özilhan Özbey Osman Nurullah Berk, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 300, ISBN:978-605-254-259-0, Türkçe (Bilimsel Kitap).

Dr. Öğr. Üyesi Umut ÇİL

Öğretim üyesinin Yüksek Lisans derecesi Uluslar arası işletmecilik ile Girişimcilik ve İnovasyon programından ve Doktora derecesi  Yönetim ve Organizasyon  ABD’dan alınmıştır. Öğretim üyesinin seçili bazı çalışmaları aşağıdaki gibidir;

 

Çil, U., (2014). Türkiye'deki Üretici KOBİ'lerin AB Üyeliğine Bakışı. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2014(2), 19-27.

 

Bay, M., & Çil, U. (2016). How well do companies manage innovation? An analysis on low-tech industries. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 235, 709-718.

 

Aytar, O., Çil, U., Bayraktar, D. H., & Soylu, Ş. (2018). Hizmet kalitesi ölçüm yöntemleri ve yükseköğretimde stratejik yönetim bilgi kaynağı yöntem önerisi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (2), 245-253.

 

Çil, U., & Çevik, O. (2024). A Novel Operationalization Approach in Generation Phenomenon: Insights and Implications from Turkey’s Generational Dynamics. Journal of Economy Culture and Society.

 

Çil, U., & Özcan, K. (2024). Naturalization of Work Accidents through Political Dynamics: A Discursive Analysis. Discourse & Communication, 18(4)

 

KERSE, G., & ÇİL, U. (2024). The Relationship between Academic Crafting, Work-School Facilitation and Academic Engagement: A Mediated Model. Makara Human Behavior Studies in Asia, 28(1). https://doi.org/10.7454/hubs.asia.1130224

 

Doç. Dr. Murat ÖZ

Öğretim üyesinin Yüksek Lisans ve Doktora derecesi İşletme ABD’den alınmıştır. Öğretim üyesinin seçili bazı çalışmaları aşağıdaki gibidir;

 

KAMACI KEMAL, ÖZ MURAT (2023). İNSAN-TEKNOLOJİ ETKİLEŞİMİ ÖLÇEĞİ (İTEÖ) GELİŞTİRME ÇALIŞMASI. Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 24(2), 61-77., Doi: 10.53443/anadoluibfd.1179845 (Yayın No: 8613470)

 

ÖZ MURAT, kazak gülşah, KAZAK MUSTAFA (2023). SAĞLIK KURUMLARINDA MUHASEBE BÖLÜMLERİNİN ETİK ANLAYIŞLARININ İÇ MÜŞTERİLERE SUNULAN HİZMET KALİTESİNE ETKİSİ. Sosyal Bilgilere Akademik Perspektif Dergisi, 1-13., Doi: 10.35344/japss.1126535 (Yayın No: 8613538)

 

Kılıç Duygu, ÖZ MURAT (2023). Online Alışverişte Kişisel Verilerin Tüketici Mahremiyeti İle İlişkisi Üzerine Nitel Bir Çalışma. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(1), 138-156., Doi: 10.32709/akusosbil.1010970 (Yayın No: 8613555)

 

KAMACI KEMAL, ÖZ MURAT (2022). İslami Yönetim ile Konvansiyonel Yönetimin İş Ahlakı Temelinde Karşılaştırılması. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 24(43), 857-872. (Yayın No: 7986682)

 

ÖZ MURAT, KAMACI KEMAL (2022). İŞLETMELERDE TEKNOLOJİK YENİLİKLERİN KABULÜNE ETKİ EDEN YENİLİK ÖZELLİKLERİNİN DEMATEL YÖNTEMİYLE DEĞERLENDİRİLMESİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakultesi Dergisi, 9(1), 432-454., Doi: 10.30798/makuiibf.912749 (Yayın No: 7940910)

 

ÖZ MURAT, KAMACI KEMAL (2021). Relativizm ve Pazarlama Bilimine Etkileri. Uluslararası Akademik Çalışmalar Dergisi, 1(1), 29-37., Doi: 10.29228/jacademia.54116 (Yayın No: 7824553)

 

IŞIK PERİHAN, ÖZ MURAT (2021). Online Alışveriş Yapan Süpermarket Tüketicilerinin Tüketim Tercihlerinin Teknoloji Kabil Modeliyle Açıklanması. OPUS - Uluslararasi Toplum Araştırmaları Dergisi, 1538-1572., Doi: 10.26466/opus.837561 (Yayın No: 7324109)

 

ÖZ MURAT, EROĞLU MERVE (2021). DENEYİMSEL PAZARLAMA ARACI OLARAK OYUN REKLAMIN TÜKETİCİLERİN MARKAYA YÖNELİK TUTUM VE DAVRANIŞLARINA ETKİSİ. Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 4(1), 1-21., Doi: 10.38004/sobad.854665 (Yayın No: 7324147)

 

TİLTAY MUHAMMET ALİ, ÖZ MURAT, TEPE MUSTAFA ENES (2021). Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Bağlamında Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulamaları: Türkiye'de Mevcut Durum ve Eğitimler. Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 8(2), 351-372., Doi: 10.17541/optimum.897786 (Yayın No: 7324122)

 

ÖZ MURAT, Kılıç Duygu (2020). Kişisel Verilerin Çevrimiçi Mahremiyet ile İlişkisinin İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi. KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ SOSYAL VE EKONOMİK ARAŞTIRMALAR DERGİSİ, 22(39), 206-224. (Yayın No: 6878122)

 

ÖZ MURAT, KAZAK MUSTAFA (2020). Pazarlama 4.0 Ekseninde Webrooming Uygulaması. Econder Uluslararası Akademik Dergi, 4(2), 363-374. (Yayın No: 6852975)

 

ÖZ MURAT,özkaynak medine (2020). DİNDARLIK VE TESETTÜR MODASI EĞİLİMİNİN SATIN ALMA NİYETİÜZERİNDEKİ ROLÜ. PATU (Pazarlama Teorisi ve Uygulamaları Dergisi), 6(6), 69-91. (Yayın No: 6320132)

 

YAKAR GAMZE,ÖZ MURAT (2017). KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİNİN ETİK PAZARLAMA YAKLAŞIMI OLARAK KULLANILMASI VE TÜKETİCİ ALGILARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: GSM SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA. asos dergisi, 5(62), 479-492. (Yayın No: 3727666)

 

ÖZ MURAT,TEPE MUSTAFA ENES (2017). MARKA BİLİNÇLİĞİNİN YERLİ ÜRÜN TÜKETİMİNE ETKİLERİ. Uluslararası Ekonomi, Ticaret ve Yönetim Dergisi, 5(12), 441-449. (Yayın No: 3918205)

 

ÖZ MURAT,yılmaz nejla (2016). TÜRKİYE DE TEKSTİL SEKTÖRÜNDE DAĞITIM KANALI SEÇİMİNDE KARŞILAŞILAN PROBLEMLER VE ADIYAMAN DA TEKSTİL FİRMALARI ÜZERİNDE BİR UYGULAMA. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(17), 596-609. (Yayın No: 3266504)

 

ÖZ MURAT,kazak mustafa (2016). Taklit ve Esinlenme Ambalajın Tüketici Satın Alma Kararları Üzerindeki Etkisi ve Karaman da Bir Uygulama. KMÜ SOSYAL VE EKONOMİK ARAŞTIRMALAR DERGİSİ, 18(30), 41-56. (Yayın No: 3229688)

 

EROL FUAT,ÖZ MURAT (2016). NESİLLERİN ARTAN RETRO EĞİLİMLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA Y. Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 41(1), 53-59. (Yayın No: 2557827)

 

ÖZ MURAT,MUCUK SEVAL (2015). TÜKETİCİ SATİN ALMA DAVRANIŞI KAPSAMINDAHEDONİK HAZCI TÜKETİMİN PLANLARI ALIŞVERİŞÜZERİNE ETKİLERİNİN İCELENMESİ. Pazarlama Teorisi ve Uygulamaları Dergisi, 1(2), 37-60. (Yayın No: 2557877)

 

 

 

ÖZ MURAT,UYAR ESRA (2014). Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Algılanan Hizmet Kalitesi ve Müşteri Memnuniyeti Üzerinde Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi KMÜ SOSYAL VE EKONOMİK ARAŞTIRMALAR DERGİSİ, 16(26), 123-132. (Yayın No: 2557474)

 

ÖZ MURAT (2011). İŞ HAYATINDA BAŞARININ İKİ TEMEL KOŞULU TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINI ANLAYABİLMEK VE MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNİ SAĞLAMAK. IJSES (Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi), 1(2), 95-99. (Yayın No: 474693)