Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesinde (KMÜ) "Türkçenin Başkenti Karaman'da Evrensel Markalaşma" konulu konferans başarı ile tamamlandı.
Konferansın açılış konuşmasını yapan Bilim, Sanayi ve Teknoloji İl Müdürü Ali Osman Kaşıkcı, markanın önemine değinerek, "Marka olmadan tüketicinin gözünde bütün ürünler aynı özelliklere sahipmiş gibi algılanmakta, bu durum da tüketicinin en ucuz ürünü tercih etmesine neden olmaktadır. İşletmeler tüketicilerin dikkatlerini ürünlerine çekebilmek ve tüketicinin ürünlerini daha iyi tanımalarını sağlamak amacıyla marka oluşturmak durumundadırlar. Marka geniş bir terimdir. Toplumumuzda markalaşma yanlış anlaşılmış, yabancı isimler marka olarak tercih edilmiştir." dedi.
Açılış konuşmasının ardından Bay Kamber unvanıyla markalaşan, kültürümüzün yabancı dillerin baskısı altında kalmasına tepki olarak Türkçe İsim Enstitüsü Derneğini kuran ve Türkçe isimlerin markalaşmasını teşvik eden Mevlüt Kanber, dinleyenlere hitap etti.
Türkçenin başkenti ve Anadolu'nun kadim şehri olan Marka Karaman'da bulunmaktan memnun olduğunu ifade ederek konuşmasına başlayan Mevlüt Kanber, konferansta 'markanın tanımı, patent ve tasarım tescili, global marka ismi oluşturmanın kriterleri ve Türkçe isimlerle markalaşma' konularına değindi.
Öncelikle marka kavramını açıklayan Kanber, "Marka, kurum ve kuruluşları ürettikleri mal ve hizmetleri farklılaştırmak için anlamlandırılan, logo ve benzeri şekillerle tasarlanarak çizilebilen ve yazılabilen, ses algısı ile ifade edilerek hatırlanabilen ticari unsurlardır." dedi. Kanber, evrensel marka ismi oluşturmak konusunda ise "Marka isminin; Türkçede ve tüm dillerde telaffuzu ve hatırlanabilirliği kolay, temsil ettiği ürünle özdeşleşen, diğer dillerde argo, müstehcen anlamlar taşımayan, diğer markalarla benzer isimler olmayacak şekilde ve internet ortamında domain alan adları ile uzantılarının tescile uygun olması gerekmektedir." ifadelerinde bulundu.
Markalaşmayı bir iletişim kültürü olarak açıklayan Kanber, "Markalaşmaya çatıdan değil, temelden doğru stratejilerle evrensel marka ismi oluşturarak başlayın." tavsiyesinde bulundu.
'Her Zaman Her Yerde Türkçe'
Konuşmasının devamında Türkçe İsim Enstitüsü Derneğinin faaliyetlerinden bahseden Kanber, "Eski Türk devletlerinde kullanılan öz Türkçe kelimeleri açığa çıkararak bunların marka ya da kişi ismi olarak kullanılması yönünde çalışmalar yapmak, Türkçenin doğru ve yaygın olarak kullanılmasını sağlamak, Türkçede yer alan yabancı kökenli isimlerin hakimiyetini yok ederek markaların Türkçe isimlerle varlığını sürdürmek yönünde çalışmalar yapmaktayız. 'Her Zaman Her Yerde Türkçe' sloganımızla faaliyetlerimizi gerçekleştiriyoruz." şeklinde konuştu.
Markalaştırdıkları firmalardan örnekler sunan Kanber, evrensel marka isimleriyle Karaman'ı da markalaşmaya davet ederek sözlerini tamamladı. Program, plaket ve teşekkür belgesi takdimiyle sona erdi.