Tarih Bölümü Program Öğretim Amaçları
Programın Öğretim Amaçları: Programın mezunlarının erişmeleri istenen kariyer hedeflerini ve alanındaki beklentilerini tanımlayan genel ifadelerdir.
ÖA1:Tarih bilinci kazandırılması, tarih metodunu kullanabilecek becerilerin kazandırılması,
ÖA2: Akademik alanda çalışma, araştırma ve inceleme yapabilmek için ihtiyaç duyulan bilgilerin kazandırılması ve bu bilgileri kullanabilecek beceriler ile donatılması,
ÖA3: Tarihi olaylara objektif bakabilme, disiplinler arası çalışabilme, olaylar arasında sebep sonuç ilişkisi kurabilme, çok yönlü düşünebilme ve sonuçça varabilme becerilerinin kazandırılması,
ÖA4: Çağdaş teknolojiyi takip etme, alanıyla ilgili araç, gereçleri kullanabilme, elde ettiği belgeleri ve diğer tarihi materyali yorumlayabilme becerilerinin artırılması,
ÖA5: Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurabilme, takım çalışması yapabilme, özgün çalışmalar yapıp, özgün fikirler ortaya koyma becerilerinin kazandırılması,
ÖA6: Etik değerlerin benimsetilmesi ve sosyal sorumluluk bilincinin kazandırılmasıdır.
|
Program Öğretim Amaçlarının Kurumun Özgörevleriyle Uyumu |
||||||
|
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Özgörevleri |
Program Öğretim Amaçları |
|||||
|
|
ÖA1 |
ÖA2 |
ÖA3 |
ÖA4 |
ÖA5 |
ÖA6 |
|
Araştırmayı, öğrenmeyi, paylaşmayı esas alan bireylerin yetiştirilmesine katkıda bulunmak |
5 |
5 |
4 |
4 |
5 |
5 |
|
Köklerine bağlı ve evrensel değerlerle donatılmış bireylerin yetiştirilmesine katkıda bulunmak |
5 |
5 |
4 |
4 |
5 |
5 |
|
Görev ve sorumluluğunun bilincinde, erdemli bir neslin yetiştirilmesine katkıda bulunmak |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
ÖA: Program Öğretim Amaçları 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek |
||||||
|
Program Öğretim Amaçlarının Fakültenin Özgörevleriyle Uyumu |
||||||
|
Edebiyat Fakültesi Özgörevleri |
Program Öğretim Amaçları |
|||||
|
ÖA1 |
ÖA2 |
ÖA3 |
ÖA4 |
ÖA5 |
ÖA6 |
|
|
Sosyal bilimler alanında, bilimin ilke ve işleyişini kavramış, ayrıştırma ve terkip yoluyla olayları irdeleme yeteneği kazanmak |
5 |
5 |
4 |
4 |
5 |
5 |
|
Problem çözme yöntemlerine vakıf, sosyal bilimler ile hayatın diğer alanları arasında bağlantı kurmak |
5 |
5 |
4 |
4 |
5 |
5 |
|
Bilgiye ulaşma ve bilgiyi kullanma yeteneklerine sahip, rekabete açık, insanlığın ortak değerlerini paylaşan, eleştirel düşünceye sahip, değişen dünyada bilimsel anlayışa bağlı, çağdaş, sorgulayıcı, insan haklarına ve etik değerlere saygılı, sosyal ilişkilerde aktif, demokratik ilkeleri özümsemiş, hoşgörü sahibi, farklı kültürler ve değerler karşısında nesnel ölçütlerle karşılaştırmalar ve değerlendirmeler yapabilmek |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
Bölgesel kültür değerlerinin araştırılmasına ve ortaya çıkarılmasına katkı sağlayan, yurt ve insan sevgisini yüreğinde duyan, bilgi ve tecrübelerini ülke ve insanlık âlemi ile paylaşmayı benimsemek |
4 |
4 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
ÖA: Program Öğretim Amaçları 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek |
||||||
|
Program Öğretim Amaçlarının Tarih Bölümümün Özgörevleriyle Uyumu |
||||||
|
Tarih Bölümü Özgörevleri |
Program Öğretim Amaçları |
|||||
|
ÖA1 |
ÖA2 |
ÖA3 |
ÖA4 |
ÖA5 |
ÖA6 |
|
|
Evrensel insan hakları esaslarına, yabancı kültürlere ve bilim etiğine saygılı olmak |
5 |
5 |
4 |
4 |
5 |
5 |
|
Alanında kullanması gereken bilgi birikimine sahip bireyler olmak |
5 |
5 |
4 |
4 |
5 |
5 |
|
Metodolojik yöntemler kullanarak akademik araştırma yapma becerisi ile olaylar arasında bağlantı kurma, eleştiri ve sentez yapma yeteneği kazandırmak |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
Kuramsal olarak öğretilen bilginin öğrenciler tarafından pratik olarak kullanılması |
4 |
4 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
Milli ve manevi değerlere, evrensel insan hakları esaslarına, yabancı kültürlere, bilim etiğine saygılı olmak |
5 |
5 |
4 |
4 |
5 |
5 |
|
Mesleki alanda üst düzey bilgi birikimine sahip olmak |
5 |
5 |
4 |
4 |
5 |
5 |
|
ÖA: Program Öğretim Amaçları 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek |
||||||