DİŞÇİLİK HİZMETLERİ
1 |
Temel düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir. |
2 |
Alanı ile ilgili terimleri açıklar. |
3 |
Temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahiptir. |
4 |
Cihaz arızası ile karşılaştığında sorunları tanımlar |
5 |
Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında sorumluluk alır. |
6 |
Muayenehane düzenini sağlar, hasta kayıt, randevu takibi ve stok takibi yapar. |
7 |
Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. |
8 |
Vücut sistemlerini oluşturan organların ve baş-boyun bölgesinin morfolojik, anatomik, histolojik ve fizyolojik özellikleri konusunda temel bilgi seviyesine sahip olacaktır. |
9 |
Diş hekimliğinin uğraş alanı olan hastalıkları ve tedavi süreçlerini tanıyacak, bu süreçlerde diş hekimi asistanının görev ve sorumluluklarını bilecektir. |
10 |
Dişlerin morfolojik yapı bilgisine, süt ve sürekli dişleri ayırt etme, sınıflama ve kodlama becerisine sahip ve bu bilgileri mesleki yaşamında kullanacaktır. |
11 |
Diş hekimliğinin klinik uygulamalarında diş hekimi asistanının kullanacağı ve transfer edeceği el aletleri ve cihazları tanıyacak, tedavi alanlarını hazırlama ve tedavi esnasında asiste etme bilgi ve becerisini kazanacaktır. |
12 |
Diş hekimliği uygulamalarında kullanılan materyallerin manipülasyonu, içerikleri ve özellikleri ile ilgili temel bilgi ve beceriyi kazanacaktır. |
13 |
Dört elli diş hekimliğinde ve diş hekimliği takımında etkin rol alma becerisi kazanacaklardır. |
14 |
Diş hekimliği alanında hasta kaydı, kayıtların korunması ve tedavi süreçlerinde ihtiyaç duyulan bilişim teknolojilerini tanıyacaktır. |
15 |
Diş hekimliğinde bulaşıcı hastalıklar ile ilgili yeterli bilgi düzeyine sahip olacak, infeksiyon kontrolü yapabilme becerisi edinecektir. |
16 |
Diş hekimliği alanındaki radyografi teknikleri ve radyasyon tehlikeleri konusunda bilgi sahibi olacak mesleki uygulamalarda radyasyondan korunma becerisini kazanacaktır. |
17 |
Diş hekimliği uygulamalarında hangi ilaçların kullanıldığını bilecektir. |
18 |
Sağlık alanında temel sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik haklarını bilecek ve mesleki yaşantısında kullanacaktır. |
19 |
Analitik düşünme yeteneği kazanır. Mesleğinin gerektirebileceği temel koşullarda bunu kullanır. |
AMELİYATHANE HİZMETLERİ
1 |
Ameliyathane Hizmetleri alanında,temel düzeyde teorik bilgiye sahiptir. |
2 |
Ameliyathane Hizmetleri alanında temel düzeyde araç ve gereçlerin kullanımı hakkında bilgiye sahiptir. |
3 |
Alan terminolojisini etkin kullanır. |
4 |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
5 |
Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma,değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
6 |
Alanı ile ilgili teknolojileri kullanır. |
7 |
Ameliyathane Hizmetleri alanında sahip olduğu temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak herhangi bir sorun karşısında öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak görev alır. |
8 |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
9 |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir,öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
10 |
Ameliyathane Hizmetleri alanı ile ilgili konularda sahip olduğu teknolojik bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
11 |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar. |
12 |
Mesleki yetki ve sorumluluklarını bilir, cerrahi ekibin bir üyesi olarak çalışır. |
13 |
Birey ve topluma hizmet ederken etik ilkeler doğrultusunda, insan hakları ve doğaya saygılı bir biçimde davranır. |
ÇOCUK GELİŞİMİ
1 |
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olma. |
2 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuat çerçevesinde davranarak dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olma. |
3 |
Çocuk gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri içselleştirerek, öğrendiklerine uygun davranma. |
4 |
Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlama, değerlendirme ve analiz etme, çocukların gelişimsel sorunlarını çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
5 |
Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma, kalite yönetimi ve süreçlerini bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde uygulama. |
6 |
Çocuk gelişimi ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle iletişim tekniklerini doğru kullanarak yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. |
7 |
Bilişim ve iletişim teknolojileriyle bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirme. |
8 |
Çocuk gelişimi alanındaki ulusal ve uluslararası bilgileri uygun teknikler seçerek izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
9 |
Mesleki sorumluluk bilinciyle çocukların gelişimlerine yönelik proje, araştırma ve etkinlikler planlama, uygulama ve süreci izleyip değerlendirme. |
10 |
Çocuk gelişimi alanında temel düzeyde edindiği bilgileri kullanarak bireysel veya bir ekibin üyesi olarak bağımsız çalışmalar yürütme. |
11 |
Çocuk gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma ve bir mesleğe yönlendirebilme. |
12 |
Çocuk gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. |
13 |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak çocuk gelişimi alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
14 |
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşma. |
15 |
Çocukların; gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerine ilişkin temel bilgiye sahip olma. |
DİYALİZ
1 |
Etik ilkelerin birey ve toplum için önemini bilir. |
2 |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek yaşam boyu öğrenme ihtiyacını belirler ve öğrenmesini sağlar. |
3 |
Bireyin ve toplumun sağlık sorunları konusunda duyarlı olup sağlığı geliştirmeye yönelik bir bilinçle çalışır. |
4 |
Kalite süreçlerine katılır. |
5 |
Birey ve halk sağlığı konularında yeterli bilince sahiptir ve sağlık hizmetlerinin ulaşılabilir olmasını sağlar. |
6 |
Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak, dünyada alanındaki kişilerle iletişim kurarak bilgileri izler. |
7 |
Bilgiyi oluşturma, ulaşma ve paylaşma için gereken, bilgisayar ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
8 |
Diğer disiplinler ile çalışabilme becerisine sahiptir. |
9 |
Görünümü, düşünceleri ve davranışları ile topluma örnektir. |
10 |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasalara ve mesleki etik kurallara uygun davranır. |
11 |
Ekip çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki sağlık ekip üyeleri ile etkili iletişim kurar. |
12 |
Diyaliz Programı alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir. |
13 |
Diyaliz Programı alanındaki temel düzeyde bilgiyi uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
14 |
Diyaliz Programı alanı ile ilgili uygulamalarda beklenmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretir, sorunu çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. |
15 |
Bilgi ve becerileriyle hastayı uygun şekilde diyaliz cihazına bağlama, diyaliz işlemini başlatma, sürdürme ve bitirme işlemini yerine getirir. |
16 |
Diyaliz Programı alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında sorumluluk alır. |
17 |
Diyaliz konusundaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri yakından takip ederek kendini sürekli eğitir. |
18 |
Diyaliz alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
19 |
Evrensel değerlere, düşünme becerilerine sahip, araştırmacı bir anlayışla mesleğini yapar. |
20 |
Bireysel gelişimini destekleyip, ilave yeterlikleri kazanmayı benimser. |
ECZANE HİZMETLERİ
1 |
Eczane teknikerliği mesleğinin görev ve sorumluluklarını bilir. |
2 |
Edinmiş olduğu temel ve uygulamalı bilimlerle ilgili bilgileri değerlendirir ve kullanır. |
3 |
İletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. |
4 |
Alanı ile ilgili yasal mevzuatı bilir. |
5 |
Mesleki etik değerleri ve önemini bilir. |
6 |
Meslek uygulama alanlarındaki bir projelerde çalışabilir, ekip üyesi olabilir, ortak çalışmalara katılabilir. |
7 |
Türkiye' de ve Dünyadaki genel sağlık örgütlenmesini tanır. |
8 |
Mesleki uygulama alanlarında gereken iletişim tekniklerini kullanır. |
9 |
Alanı ile ilgili konularda bilişim teknolojilerini kullanır. |
10 |
Biyolojik sistemlerin normal ve patolojik durumlarındaki işleyişine yönelik kavramları tanır. |
11 |
Halk sağlığı,çevre koruma,iş güvenliği konularının önemini kavramak |
ENGELLİ BAKIMI VE REHABİLİTASYON
1 |
Engelli bakım ve rehabilitasyon alanındaki güncel bilgileri içeren uygulama araç gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal uygulamalı bilgilere sahip olur. |
2 |
Mesleki alanda yeterli bilgi, etik, iletişim becerisi, sorumluluk bilgisi ve donanımına sahip olur. |
3 |
Engellilerin eğitim ve yaşam kalitesinin artırılmasına katkı sağlayabilecek uygun rol modeli geliştirir. |
4 |
Engellilerin rehabilitasyonu ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde temel kavramlarını bilir. |
5 |
Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır. |
6 |
Engelli bireylerin iletişim ihtiyaçların destekler ve engelli bireylerle ilgili olumlu tutumların geliştirir. |
7 |
Engelli bireylerin psikolojik açıdan yaşayabilecekleri riskleri bilir ve bu risklerle ilgili davranışsal önlemler alır. |
8 |
Engellilerin bilişsel, duyuşsal, psiko motor gelişimine uygun etkinlikler hazırlar. |
9 |
Toplum, aile ve engelli ilişkisini tanımak, aile katılımlı etkinlikler düzenler |
10 |
Geliştirici, destekleyici etkinlikleri planlar ve uygular. |
11 |
Engellilerin Eğitsel gereksinimlerinin belirlenmesine destek olur. |
12 |
Engelli bireylerin eğitisel ihtiyaçlarına bilimsel yöntemlerle destek olur. |
13 |
Engellilerin beslenme, bakım, rehabilitasyon ve eğitim programlarını takip eder. |
14 |
Engellilere yönelik uygun bakım ve rehabilitasyon etkinlikleri planlar ve uygular. |
15 |
Engelli ve Ailelerinin sağlığını korumaya yönelik temel düzeyde bilgi sahibi olur ve gerekli tedbirleri alır. |
16 |
İnsan hakları, engelli haklarını bilir ve bu haklarla ilgili ilgili bireyleri bilgilendirir. |
17 |
Engelli bireylerin topluma kazandırılması amacıyla uygulama alanı ile ilgili bilgi sahibi olur. |
EVDE HASTA BAKIMI
1 |
Etik ilkelerin birey ve toplum için önemini bilir. |
2 |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek yaşam boyu öğrenme ihtiyacını belirler ve öğrenmesini sağlar. |
3 |
Toplumsal sorumluluk bilincine sahiptir ve liderlik becerilerini kullanarak evde hasta bakım ve diğer alanlarla ilgili sosyal projelere katılarak toplumun evde hasta bakımına katılması yönünde bireyleri harekete geçirir. |
4 |
Kalite süreçlerine katılır. |
5 |
Birey ve halk sağlığı konularında yeterli bilince sahiptir ve sağlık hizmetlerinin ulaşılabilir olmasını sağlar. |
6 |
Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak, dünyada alanındaki kişilerle iletişim kurarak bilgileri izler. |
7 |
Bilgiyi oluşturma, ulaşma ve paylaşma için gereken, bilgisayar ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
8 |
Diğer disiplinler ile çalışabilme becerisine sahiptir. |
9 |
Evde Hasta Bakım alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
10 |
Görünümü, düşünceleri ve davranışları ile topluma örnektir. |
11 |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasalara ve mesleki etik kurallara uygun davranır. |
12 |
Evde Hasta Bakımı alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
13 |
Evde Hasta Bakımı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
14 |
Evde Hasta Bakım alanındaki sorunları tanımlar ve çözüm için planlanan bağımsız ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır. |
15 |
Evde Hasta Bakımı alanı ile ilgili konularda bilgi, becerilerini kullanarak düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle, kurumlarla yazılı ve sözlü olarak paylaşır. |
16 |
Hasta (erişkin, yaşlı, çocuk) ve engelli özel gereksinim gruplarına yönelik sahip olduğu temel bilgi birikimini ve uygulama becerilerini kullanarak, verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirerek bakım işlevlerini yapar. |
17 |
Hastanın bulunduğu ev, hastane, rehabilitasyon merkezleri, sağlık turizmi, huzurevi ve kronik hastalığı olanların çalıştığı iş sektörlerinde çalışabilecek bilgi, beceri ve deneyime sahiptir. |
18 |
Hastanın sağlığını koruyacak ve geliştirecek eğitsel faaliyetleri planlayabilme ve verebilme becerisine sahiptir ve aileyi, toplumu ve kurumlara gereken eğitimleri verir. |
19 |
Hasta hak ihlallerine duyarlı davranarak gerekli dernek faaliyetlerine, temsil alanlarına katılır. |
20 |
Evde hasta bakımı alanlarında yöneticilik yapar. |
21 |
Hastaların fiziksel, ruhsal, sosyal ve ekonomik yönünü iyileştirici ve güçlendirici tedbirlerin alınmasını sağlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimler doğrultusunda bakım verir.
|
FİZYOTERAPİ
1 |
Fizyoterapi alanındaki güncel bilgiler içeren ders kitapları ,elektroterapi ajanları ve tedavi yaklaşımları hakkında bilgi sahibidir |
2 |
Fizyoterapi alanında edindiği temel teorik ve uygulamalı bilgileri, alanında kullanabilme becerileri kazanır |
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
4 |
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
5 |
Fizyoterapi alanı ile ilgili sorunlarda çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
6 |
İnsan anatomisi ve fizyoterapiye özgü tıbbi terimler kullanır |
7 |
Multidisipliner ekip içinde yer alır ve çalışır. |
8 |
Fizyoterapi alanı ile ilgili problemleri temel düzeyde saptar ve tedavi programını sorgular |
9 |
Uygulama dozları ile endikasyonlar ve kontraendikasyonlar hakkında bilgi sahibidir |
10 |
Alanındaki ihtiyacını karşılayabilecek temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
11 |
Etkili ve anlaşılır bir iletişimle ekip üyesinin bir parçası olur |
12 |
Mesleki etik değerler çerçevesinde insana ve doğaya saygılı bir şekilde mesleğin gerekliliklerini yerine getirir |
13 |
Mesleki hakları,iş sağlığı ve güvenliği ile karşılaşabileceği mesleki sorunların çözümü için yeterli bilince sahip olur |
İLK VE ACİL YARDIM
1 |
Mesleki yetki ve sorumluluklarını bilir |
2 |
Bireysel ve Örgütsel iletişim ilkelerini öğrenir, uygular |
3 |
Ulusal ve global acil sağlık hizmeti sunumunu takip eder, kendini geliştirir |
4 |
Ülkemizde kullanılan acil sağlık araçları ve ekipmanları hakkında kendini geliştirir |
5 |
Olağan ve olağan dışı durumlarda kişisel ve çevresel güvenlik bilgilerine sahip olur |
6 |
Hastanın fiziksel değerlendirmesini yapar ve değerlendirir |
7 |
Acil durumlarda hasta değerlendirme; birincil ve ikincil muayene prensiplerini bilir |
8 |
Şoku tanımlar ve hastane öncesi acil bakım prensiplerini bilir |
9 |
Çevresel acillerde hastane öncesi acil bakım prensiplerini bilir ve koruyucu tedbirler alır |
10 |
Yangınla mücadeleyi bilir ve yanıklı hastada hastane öncesi acil bakım prensiplerini etkili olarak uygular |
11 |
Zehirlenmeler konusunda yeterli bilgi birikimine sahip olur ve hastane öncesi alanda gerekli acil bakımı uygular |
12 |
Tıbbi acillerde hastane öncesi acil bakımı uygular |
13 |
Psikiyatrik hastalıklarda hastane öncesi acil bakımı etkin olarak uygular ve gerekli önlemi alır |
14 |
Obstetrik acillerde hastane öncesi acil bakım prensiplerini bilir |
15 |
Pediyatrik acillerde sunulması gereken hastane öncesi acil bakımı uygular |
16 |
Geriatrik acillerde hastane öncesi acil bakım prensiplerini bilir |
17 |
EKG ritim analizini doğru yapar ve hastalıkları tanımlar |
18 |
İleri yaşam desteği konusunda uzmanlaşır ve her koşulda bunu uygular |
19 |
Defibrilasyon ve kardiyoversiyon yapabilme becerisine sahiptir |
20 |
Tarihini bilir ve ulusu için elinden gelen çabayı gösterir. Atatürk ilkelerine bağlıdır. Mesleğini gerçekleştirirken öncelikle insan anlayışını benimser |
İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİ
1 |
Temel rehabilitasyon kavramlarını bilme |
2 |
Temel anatomi ve fizyoloji kavramlarını bilme |
3 |
Öğrenme ve özel eğitimin temel kavramlarını bilme |
4 |
Tıbbi rehabilitasyonda temel değerlendirme prensiplerini bilme |
5 |
İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilme |
6 |
Fizik tedavi modalitelerini bilme |
7 |
Terapötik egzersizleri bilme |
8 |
İş- uğraşı terapisinde tedavi yaklaşımlarını bilme |
9 |
İş- uğraşı terapisinde ileri klinik uygulamaları bilme |
10 |
Sosyal, kültürel ve kişisel becerilerini geliştirebilme |
11 |
Bağımsız çalışabilme |
12 |
Birlikte çalışmaya yatkın olabilme |
13 |
Alanında ve insan ilişkilerinde etik olabilme |
14 |
İnsiyatif kullanabilme |
15 |
Yazılı ve sözlü iletişim kurabilme |
16 |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirebilme |
17 |
Öğrenmeyi öğrenme ve yönetebilme |
18 |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme |
19 |
Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
ODYOMETRİ
1 |
Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
2 |
Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
3 |
İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar. |
4 |
Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar. |
OPTİSYENLİK
1 |
Optisyenlik mesleği ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahip olma. Optisyenlik terminolojisi, sağlık mevzuatı, sağlık hukuğu konularında bilgi sahibi olma. |
2 |
Temel epidemiyolojik kavramları öğrenme ve mesleki uygulamalarda bu kavramları uygun biçimde kullanabilme. |
3 |
Gözlük, kontak lens ve az görme cihazları (teleskopik ürünler vb.) gibi temel görme cihazlar hakkında bilgi sahibi olma. |
4 |
Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanmasıyla kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilme. |
5 |
Numaralı gözlük camlarını ve kontak lenslerin diyoptrisini ölçebilme ve bunların montajı için gerekli ayarları yapabilme. |
6 |
Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları, gereçleri ve makineleri kullanabilme. |
7 |
Disiplinler arası takım çalışması yapabilme, sosyal sorumluluk bilincine sahip, girişimci bireyler olabilme. |
8 |
Mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde mesleki yabancı dil bilgisine sahip olma. |
9 |
Üstlenilen sorumlulukların başarılı ve doğru bir biçimde yerine getirilmesi. |
10 |
Sağlık sektörünü ve sektörün risklerini bilerek doğru kararlar alma. |
11 |
Takım çalışması gerektiren birimlerde, uyumlu ve etkin çalışma. |
TIBBİ GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ
1 |
Hastanın muayenesi sonucunda hekimler tarafından istenen tetkik ile radyolojik görüntülüme yöntemlerini kullanarak hastanın vücudunun tamamının ya da belirlenen bir bölümünün görüntülenmesi işlemini yapar ve bunları yorumlamaya hazır hale gelir. |
2 |
Mesleki bilgi ve becerileriyle hastaya uygun ve tanıyı destekleyecek şekilde tıbbi görüntüleme işlemini yapar. |
3 |
Anatomik yapıları ayırt eder, insan fizyolojisini bilir ve bu bilgilerini tıbbi görüntüleme alanındaki çalışmalarında kullanır. |
4 |
Tıbbi görüntüleme teknikleri alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte tıbbi görüntüleme için gerekli parametreleri bilir ve uygular. |
5 |
Tarihi değerlere bağlı, mesleki değerler, etik kurallar ve yasal düzenlemeleri bilir ve uygular. |
6 |
Radyoaktif maddeleri tanı ve tedavide kullanabilir. |
7 |
Radyasyondan korunma tekniklerini bilir ve kendisini, hastaları ve toplumu radyasyondan korur. |
8 |
Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen tekniklerle mesleki gelişimini sağlayacak donanıma sahip olur. |
YAŞLI BAKIMI
1 |
Etik ilkelerin birey ve toplum için önemini bilir. |
2 |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek yaşam boyu öğrenme ihtiyacını belirler ve öğrenmesini sağlar. |
3 |
Toplumsal sorumluluk bilincine sahiptir ve liderlik becerilerini kullanarak yaşlılık ve diğer alanlarla ilgili sosyal projelere katılarak toplumun yaşlı bakımına katılması yönünde bireyleri harekete geçirir. |
4 |
Kalite süreçlerine katılır. |
5 |
Birey ve halk sağlığı konularında yeterli bilince sahiptir ve sağlık hizmetlerinin ulaşılabilir olmasını sağlar. |
6 |
Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak, dünyada alanındaki kişilerle iletişim kurarak bilgileri izler. |
7 |
Bilgiyi oluşturma, ulaşma ve paylaşma için gereken, bilgisayar ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
8 |
Diğer disiplinler ile çalışabilme becerisine sahiptir. |
9 |
Yaşlı bakım alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
10 |
Görünümü, düşünceleri ve davranışları ile topluma örnektir. |
11 |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasalara ve mesleki etik kurallara uygun davranır. |
12 |
Yaşlı bakım alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
13 |
Yaşlı bakım alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
14 |
Yaşlı bakım alanındaki sorunları tanımlar ve çözüm için planlanan bağımsız ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır. |
15 |
Yaşlı bakım alanı ile ilgili konularda bilgi, becerilerini kullanarak düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle, kurumlarla yazılı ve sözlü olarak paylaşır. |
16 |
Yaşlı ve engelli özel gereksinim gruplarına yönelik sahip olduğu temel bilgi birikimini ve uygulama becerilerini kullanarak, verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirerek bakım işlevlerini yapar. |
17 |
Yaşlının bulunduğu ev, yaşlı köyleri, huzurevi, hastane, rehabilitasyon merkezleri, kaplıca, iç ve dış turizm sektörü ve yaşlıların çalıştığı iş sektörlerinde çalışabilecek bilgi, beceri ve deneyime sahiptir. |
18 |
Yaşlı sağlığını koruyacak ve geliştirecek eğitsel faaliyetleri planlayabilme ve verebilme becerisine sahiptir ve aileyi, toplumu ve kurumlara gereken eğitimleri verir. |
19 |
Yaşlı hak ihlallerine duyarlı davranarak gerekli dernek faaliyetlerine, temsil alanlarına katılır. |
20 |
Yaşlı bakım alanlarında yöneticilik yapar. |
21 |
Yaşlıların fiziksel, ruhsal, sosyal ve ekonomik yönünü iyileştirici ve güçlendirici tedbirlerin alınmasını sağlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimler doğrultusunda bakım verir. |