ARKEOLOJİ BÖLÜMÜ:
1 | Arkeolojinin temel düzeydeki bilgilerine sahip olur. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Alanında edindiği kuramsal bilgileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme becerisini edinir; uygulama bilgilerini ise arazide kullanabilir | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisine sahip olur | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Eskiçağ ile günümüz arasında bağlantı kurmayı öğrenerek vizyonu geniş, çıkarımlarda bulunabilen ve önyargısız yaklaşımlar sergileyebilen sosyal bilimci olur. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Arkeolojinin temel türleri olan seramik, mimari ve heykel konularını karşılaştırmalı ve bağlantılar kurarak yorumlar. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Arkeolojiyi, malzeme tanıma ve yorumlamanın yanı sıra felsefe ve eskiçağ dilleri ve kültürleri açılarından irdele | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Arkeoloji’nin uygulamasında mevzuat; malzemenin sunum inceliklerinde müzecilik ve eserlerin dokümantasyonu kapsamında çizim ve kataloglama bilgi ve becerilerini edinir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8 | Alan ile ilgili popüler konuları topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine sahip olur. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup, alanıyla ilgili çalışmaları gerçekleştirdiği yörelerde etkinlikler düzenler ve uygular | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10 | Temel düzeyde Latince ve Yunanca bilgisi edinerek almakta olduğu dönemin arkeolojik bilgisini, dönemin dilleri ile bir bütün olarak görür. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11 | Türk Dili ve yabancı dil temel dilbilgisi kurallarını tanımlar, İngilizce temel dil becerilerini kazanır | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12 | Türk Devrimi’nin ortaya çıkmasına yol açan siyasal, ekonomik, toplumsal, düşünsel koşulları yorumlar, birlikte yaşadığı toplum ile bütünlük içinde Atatürk ilke ve devrimleri doğrultusunda ulusal amaç ve ülküler ile yurt sevgisi başta olmak üzere yüksek insani değerleri benimser | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13 14 |
Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahip olur. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
FELSEFE BÖLÜMÜ:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK BÖLÜMÜ:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SOSYOLOJİ BÖLÜMÜ:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TARİH BÖLÜMÜ:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TDE Programı Öğrenme Çıktıları 1- Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili her türlü yazılı ve görsel kaynağa nasıl ulaşacağını bilmesi beklenir. 2- Türk Dili ve Edebiyatı alanında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahip olması beklenir. 3- Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği ileri düzeydeki geleneksel ve çağdaş, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanması beklenir. 4- Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği ileri düzey bilgileri kullanarak güncel bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmesi, yorumlaması beklenir. 5- Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaştığı sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak ileri düzeyde çalışmalar yapması beklenir. 6- Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerilerini kullanarak toplumda dil ve edebiyat duyarlılığını geliştirmesi beklenir. 7- Türkçeyi yetkin, güzel ve etkili kullanma becerisi kazanması beklenir. 8- Yazılı ve sözlü malzemeyi bütün boyutlarıyla anlayabilme ve anlatabilme becerisine sahip olması beklenir. 9- Türk Dilinin tarihi süreç içerisinde geçirdiği anlam, yapı ve ses değişimlerini tespit etme becerisi kazanması beklenir. 10- Türkçenin tarihsel ve çağdaş lehçelerini orijinal alfabelerinden okuyup anlaması beklenir. 11- Türk edebiyatında etkisini ortaya koymuş şairleri, yazarları, eserleri ve olayları çok yönlü değerlendirmesi, analiz etmesi beklenir. 12- Özgün bir edebî eser üretebilme becerisine sahip olması beklenir. 13- Türk kültürüne ait malzeme ve materyalleri yorumlayabilmek için derleme, araştırma ve inceleme yapması beklenir. 14- Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilgi-iletişim teknolojisinin olanaklarını yeterli düzeyde kullanması beklenir. 15- Türkçenin kullanımı ile ilgili karşılaşılan sorunları yorumlaması, çözüm önerileri geliştirmesi ve bu önerileri ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşması beklenir. 16- Mezun olduktan sonra da alanı ve alanı dışındaki yenilikleri ve gelişmeleri takip etme gerekliliğinin farkına varması beklenir. |