EDEBİYAT FAKÜLTESİ

Edebiyat Fakültesi

Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi/ Edebiyat Fakültesi

Program Öğretim Amaçları

ARKEOLOJİ BÖLÜMÜ:

Kaliteli Eğitim Sunulması Yeterli öğretim kadrosu oluşması İdeal bir ders programı düzenlenmesi Yeterli altyapının kurulması Katılımcı ve pratik yaptırılan bir eğitim düzeyinin sağlanması Yeni kurulan üniversitelere öğretim elemanı yetiştirilmesi Alan çalışmaları (kazı, müze ve yüzey araştırmaları) yapılması Nitelikli bilimsel yayınlar hazırlanması Üniversite bünyesinde uluslar arası ilişkiler kurulması Yurt dışındaki üniversitelerin arkeoloji bölümleriyle ilişkiler kurulması “Kardeş Üniversite”lerle işbirliği yapılması Ulusal ve Uluslar arası kongrelere katılım ve düzenleme ERASMUS-SOKRATES Nitelikli uluslar arası yayınlar “Avrupa Kredi Transfer Sistemi (ECTS)” kapsamında Öğretim elemanı ve öğrenci değişiminin düzenlenmesi.

FELSEFE BÖLÜMÜ:

FELSEFE PROGRAMI / PROGRAM ÖĞRETİM AMAÇLARI

ÖA1: Yaptığı eğitim, öğretim ve araştırmalarla, gerek kişisel ve toplumsal hayata yön vermede, gerek çeşitli bilgi alanlarında araştırma yapmada felsefi bilgiye olan ihtiyacın bilincine varılmasını sağlamak; ulusal ve uluslararası düzeyde saygın araştırmalar yürüten, yurtiçi ve yurt dışında çeşitli akademik ve araştırma kurumlarında çalışan, bilime ve insanlığa olumlu katkılar sunabilen alan uzmanları yetiştirilmesi,

ÖA2: Akademik alanda çalışma, araştırma ve inceleme yapabilmek için ihtiyaç duyulan bilgilerin kazandırılması ve bu bilgileri kullanabilecek beceriler ile donatılması,

ÖA3: Temel kültürel farkındalığa sahip, insani varoluşun temel problemleri üzerine düşünen ve akla uygun bir biçimde hareket eden özgürce eğitilmiş bireyler yetiştirilmesi,

ÖA4: Çağdaş teknolojiyi takip etme, alanıyla ilgili araç, gereçleri kullanabilme, elde ettiği belgeleri ve diğer tarihi materyali yorumlayabilme becerilerinin artırılması,

ÖA5: Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurabilme, takım çalışması yapabilme, özgün çalışmalar yapıp, özgün fikirler ortaya koyma becerilerinin kazandırılması,

ÖA6: Etik değerlerin benimsetilmesi ve sosyal sorumluluk bilincinin kazandırılmasıdır.

İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI:

İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü, eğitim-öğretim süreci ve faaliyetleri boyunca öğrencilerin beklentilerini merkeze alan, öğrenci odaklı bir yaklaşım benimsemektedir. Bölüm öğretim üyeleri, öğrencilerin kendilerini saygı kuralları çerçevesinde özgürce ifade edebilecekleri, kişisel yorumlarını ve görüşlerini edindikleri bilgiler ışığında çekinmeden paylaşabilecekleri bir akademik ortam sunma çabasındadır. Bu doğrultuda, lisans programı derslerinde aktarılan akademik bilgilerin yanı sıra, öğrenciler ile öğretim elemanları arasında, bilimsel ve akademik konuları esas alan fikir alışverişinin ağırlıkta olması hedeflenmektedir.Bölümün temel amaçlarından biri, öğrencilerin İngilizce konuşma ve anlama becerilerini geliştirerek dili doğru bir telaffuz ile akıcı bir şekilde kullanmalarını sağlamaktır. Bu doğrultuda, hem İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümünde hem de Edebiyat Fakültesi/Yabancı Diller Yüksekokulu bünyesindeki diğer dil bölümlerinde kayıtlı yabancı uyruklu öğrenciler ile ana dili Türkçe olan öğrencilerin sözlü etkileşimi, yabancı dil kullanımını sürekli ve kalıcı kılacaktır.
 

MÜTERCİM TERCÜMANLIK BÖLÜMÜ:

ALMANCA MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK LİSANS PROGRAMI / PROGRAM ÖĞRETİM AMAÇLARI

ÖA-1: Mütercim ve tercümanlık mesleğinin Türkiye’de ve dünyada geçirdiği tarihsel gelişim süreci hakkında yeterli bilginin verilmesi,

ÖA-2: Kaynak ve erek dilin bütün biçem düzeylerine hâkim olunmasının ve üst düzey iletişim becerilerine sahip olunmasının sağlanması,

ÖA-3: Yabancı dil olarak Almancanın çok iyi seviyede, İngilizcenin iyi seviyede, üçüncü bir yabancı dilin ise tatmin edici düzeyde kazandırılması,

ÖA-4: İletişimde kültürel farklılıkların öneminin kavranması ve öğrenilen yabancı dillerin kültürlerinin iyi biçimde tanınması,

ÖA-5: Çeviri sürecinde sözlüğün, bilgisayarın, yapay zekâ destekli programların, bilişim ve iletişim teknolojilerinin başarılı bir şekilde kullandırılması,

ÖA-6: Çevirmenlik mesleğinin yasal çerçevesi hakkında bilgi verilmesi ve etik kurallar konusunda farkındalığın geliştirilmesi,

ÖA-7: Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğinin benimsetilmesi,

ÖA-8: Araştırma ve geliştirmeye önem verme duygusunun aşılanması,

ÖA-9: Bilgiye kısa zamanda erişebilme yeteneğinin kazandırılması ve geliştirilmesi; bu bağlamda araştırma ve bilgi edinme araçlarının öğretilmesi,

ÖA-10: Çevirmenlik mesleğinin sözlü ve yazılı çeşitli özel alan uygulamaları konusunda bilgi aktarılması,

ÖA-11: Çeviride terminoloji çalışmalarının öneminin kavratılması,

ÖA-12: Çeviride kalite kontrol süreçlerine, redaksiyon aşama ve yöntemlerine hâkim çevirmenler, bilim insanları, yayıncılar, editörler ve girişimciler yetiştirebilmek için lisans ve lisansüstü eğitim-öğretim yapılması amaçlanmaktadır.

SOSYOLOJİ BÖLÜMÜ:
Programımızın temel amacı, sosyoloji öğretimi için gerekli teorik bilgileri, kendi toplumsal bilgi birikimi ve değerlerinden alarak kendi toplum pratikleriyle birleştirebilen, alanında yeni bilgi ve yaklaşımları izleyebilme becerisi kazanmış, çağdaş dünya ve ülke gerçeklerine duyarlı, sosyoloji alanında yeni metotları geliştirebilecek sosyologlar yetiştirmektir.

TARİH BÖLÜMÜ:

TARİH PROGRAMI / PROGRAM ÖĞRETİM AMAÇLARI

ÖA1:Tarih bilinci kazandırılması, tarih metodunu kullanabilecek becerilerin kazandırılması,

ÖA2: Akademik alanda çalışma, araştırma ve inceleme yapabilmek için ihtiyaç duyulan bilgilerin kazandırılması ve bu bilgileri kullanabilecek beceriler ile donatılması,

ÖA3: Tarihi olaylara objektif bakabilme, disiplinler arası çalışabilme, olaylar arasında sebep sonuç ilişkisi kurabilme, çok yönlü düşünebilme ve sonuçça varabilme becerilerinin kazandırılması,

ÖA4: Çağdaş teknolojiyi takip etme, alanıyla ilgili araç, gereçleri kullanabilme, elde ettiği belgeleri ve diğer tarihi materyali yorumlayabilme becerilerinin artırılması,

ÖA5: Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurabilme, takım çalışması yapabilme, özgün çalışmalar yapıp, özgün fikirler ortaya koyma becerilerinin kazandırılması,

ÖA6: Etik değerlerin benimsetilmesi ve sosyal sorumluluk bilincinin kazandırılmasıdır.

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI:

Başlangıçtan günümüze Türk dili ve edebiyatı sahası için gerekli bilgi donanımına sahip; dil ve edebiyat bilincini taşıyan; geçmiş asırların ve çağın sanat, kültür, edebiyat ve dil meselelerine vakıf bireyler yetiştirmek. Medeniyetinin ve çağın gerekliliklerine göre hareket eden, bilgi donanımını kendinden sonra gelecek nesillere en doğru şekilde aktaracak ahlak ve yetenekte bireyler yetiştirmek.
 

SOSYOLOJİ PROGRAMI / PROGRAM ÖĞRETİM AMAÇLARI

Sosyoloji programının temel amacı, sosyoloji öğretimi için gerekli teorik bilgileri, kendi toplumsal bilgi birikimi ve değerlerinden alarak kendi toplum pratikleriyle birleştirebilen, alanında yeni bilgi ve yaklaşımları izleyebilme becerisi kazanmış, çağdaş dünya ve ülke gerçeklerine duyarlı, sosyoloji alanında yeni metotları geliştirebilecek sosyologlar yetiştirmektir.