ARKEOLOJİ BÖLÜMÜ:
FELSEFE BÖLÜMÜ:
FELSEFE PROGRAMI / PROGRAM ÖĞRETİM AMAÇLARI
ÖA1: Yaptığı eğitim, öğretim ve araştırmalarla, gerek kişisel ve toplumsal hayata yön vermede, gerek çeşitli bilgi alanlarında araştırma yapmada felsefi bilgiye olan ihtiyacın bilincine varılmasını sağlamak; ulusal ve uluslararası düzeyde saygın araştırmalar yürüten, yurtiçi ve yurt dışında çeşitli akademik ve araştırma kurumlarında çalışan, bilime ve insanlığa olumlu katkılar sunabilen alan uzmanları yetiştirilmesi,
ÖA2: Akademik alanda çalışma, araştırma ve inceleme yapabilmek için ihtiyaç duyulan bilgilerin kazandırılması ve bu bilgileri kullanabilecek beceriler ile donatılması,
ÖA3: Temel kültürel farkındalığa sahip, insani varoluşun temel problemleri üzerine düşünen ve akla uygun bir biçimde hareket eden özgürce eğitilmiş bireyler yetiştirilmesi,
ÖA4: Çağdaş teknolojiyi takip etme, alanıyla ilgili araç, gereçleri kullanabilme, elde ettiği belgeleri ve diğer tarihi materyali yorumlayabilme becerilerinin artırılması,
ÖA5: Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurabilme, takım çalışması yapabilme, özgün çalışmalar yapıp, özgün fikirler ortaya koyma becerilerinin kazandırılması,
ÖA6: Etik değerlerin benimsetilmesi ve sosyal sorumluluk bilincinin kazandırılmasıdır.
İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI:
MÜTERCİM TERCÜMANLIK BÖLÜMÜ:
ALMANCA MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK LİSANS PROGRAMI / PROGRAM ÖĞRETİM AMAÇLARI
ÖA-1: Mütercim ve tercümanlık mesleğinin Türkiye’de ve dünyada geçirdiği tarihsel gelişim süreci hakkında yeterli bilginin verilmesi,
ÖA-2: Kaynak ve erek dilin bütün biçem düzeylerine hâkim olunmasının ve üst düzey iletişim becerilerine sahip olunmasının sağlanması,
ÖA-3: Yabancı dil olarak Almancanın çok iyi seviyede, İngilizcenin iyi seviyede, üçüncü bir yabancı dilin ise tatmin edici düzeyde kazandırılması,
ÖA-4: İletişimde kültürel farklılıkların öneminin kavranması ve öğrenilen yabancı dillerin kültürlerinin iyi biçimde tanınması,
ÖA-5: Çeviri sürecinde sözlüğün, bilgisayarın, yapay zekâ destekli programların, bilişim ve iletişim teknolojilerinin başarılı bir şekilde kullandırılması,
ÖA-6: Çevirmenlik mesleğinin yasal çerçevesi hakkında bilgi verilmesi ve etik kurallar konusunda farkındalığın geliştirilmesi,
ÖA-7: Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğinin benimsetilmesi,
ÖA-8: Araştırma ve geliştirmeye önem verme duygusunun aşılanması,
ÖA-9: Bilgiye kısa zamanda erişebilme yeteneğinin kazandırılması ve geliştirilmesi; bu bağlamda araştırma ve bilgi edinme araçlarının öğretilmesi,
ÖA-10: Çevirmenlik mesleğinin sözlü ve yazılı çeşitli özel alan uygulamaları konusunda bilgi aktarılması,
ÖA-11: Çeviride terminoloji çalışmalarının öneminin kavratılması,
ÖA-12: Çeviride kalite kontrol süreçlerine, redaksiyon aşama ve yöntemlerine hâkim çevirmenler, bilim insanları, yayıncılar, editörler ve girişimciler yetiştirebilmek için lisans ve lisansüstü eğitim-öğretim yapılması amaçlanmaktadır.
TARİH BÖLÜMÜ:
TARİH PROGRAMI / PROGRAM ÖĞRETİM AMAÇLARI
ÖA1:Tarih bilinci kazandırılması, tarih metodunu kullanabilecek becerilerin kazandırılması,
ÖA2: Akademik alanda çalışma, araştırma ve inceleme yapabilmek için ihtiyaç duyulan bilgilerin kazandırılması ve bu bilgileri kullanabilecek beceriler ile donatılması,
ÖA3: Tarihi olaylara objektif bakabilme, disiplinler arası çalışabilme, olaylar arasında sebep sonuç ilişkisi kurabilme, çok yönlü düşünebilme ve sonuçça varabilme becerilerinin kazandırılması,
ÖA4: Çağdaş teknolojiyi takip etme, alanıyla ilgili araç, gereçleri kullanabilme, elde ettiği belgeleri ve diğer tarihi materyali yorumlayabilme becerilerinin artırılması,
ÖA5: Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurabilme, takım çalışması yapabilme, özgün çalışmalar yapıp, özgün fikirler ortaya koyma becerilerinin kazandırılması,
ÖA6: Etik değerlerin benimsetilmesi ve sosyal sorumluluk bilincinin kazandırılmasıdır.
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI:
SOSYOLOJİ PROGRAMI / PROGRAM ÖĞRETİM AMAÇLARI
Sosyoloji programının temel amacı, sosyoloji öğretimi için gerekli teorik bilgileri, kendi toplumsal bilgi birikimi ve değerlerinden alarak kendi toplum pratikleriyle birleştirebilen, alanında yeni bilgi ve yaklaşımları izleyebilme becerisi kazanmış, çağdaş dünya ve ülke gerçeklerine duyarlı, sosyoloji alanında yeni metotları geliştirebilecek sosyologlar yetiştirmektir.