Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi/ Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

Sık Kullanılan Sorular(Öğrenci)

“SIKÇA SORULAN SORULAR (ÖĞRENCİ)”

Kullanıcı adı olarak öğrenci numaranızı, şifre olarak ise Öğrenci bilgi sistemi (OBS)’ne girerken kullandığınız şifre ile https://uzem.kmu.edu.tr adresinden giriş yapabilirsiniz. OBS şifresi ile ilgili bir sorun yaşayan öğrencilerimiz https://obs.kmu.edu.tr/oibs/ogrenci linki üzerinden “Şifremi Unuttum” seçeneğini tıklayarak yeni şifre edinebilirler. OBS’ye ilk defa giriş yapan öğrencilerimizin Kullanıcı Adı öğrenci numarası, şifresi ise T.C. Kimlik Numarasının ilk beş hanesidir.

Sisteme giriş için aşağıdaki linke tıklayarak yardım videosunu izleyebilirsiniz: https://kmu.edu.tr/uzem/bilgi/1695/yardim-videolari

Uzaktan eğitim sürecinde dersleriniz ve Uzaktan Eğitim Sistemi ile ilgili tüm soru ve sorunlarınızın çözümü için ders sorumlusu öğretim elemanı ve/veya danışmanınız ile iletişime geçmeniz gerekmektedir. İletişim için e-posta veya OBS ve Uzaktan Eğitim Sistemindeki mesajlaşma uygulamaları kullanılabilecektir.

Öncelikle ders kaydınızın danışmanınız tarafından onaylanıp onaylanmadığını kontrol ediniz. Bu kontrol sonucu sorun devam ediyorsa danışmanınız durumu UZEM birim temsilcisine iletmelidir.

Uzaktan Eğitim Sisteminden şifre değiştirme işlemi yapıldığında, yeni şifreler öğrencilerin “stu.kmu.edu.tr” uzantılı e-posta hesabına gönderilmektedir. “stu.kmu.edu.tr” uzantılı e-posta hesabı ile ilgili bilgiye aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz: https://kmu.edu.tr/sayfa/67/ogrenci/E-Posta/tr

Böyle bir durumda, ilgili dersin öğretim elemanı ile iletişime geçiniz.

Öncelikle Chrome tarayıcı kullandığınızdan emin olunuz. Diğer tarayıcılarda sorun yaşanabilmektedir. Yaşanan ses ve görüntü sorunları çoğunlukla İnternet bağlantısından veya bağlanılan cihazdaki ayarların uygun olmamasından kaynaklanmaktadır. Bu nedenle özellikle senkron derslerde kişisel bilgisayar ile Chrome tarayıcı kullanarak bağlanmanız büyük önem arz etmektedir.

Canlı ders esnasında bazen derste sunum yapmak ya da sesli olarak derse katılmak isteyebilirisiniz. Bu gibi durumlarda öncelikle UZEM sisteminin mikrofonunuz ve kameranıza erişmesine izin vermeniz gerekmektedir. Aksi takdirde derse sesli ya da görüntülü katılım yapamazsınız. Bununla birlikte bazen arka planda çalışan diğer bazı yazılımlar da UZEM sisteminin mikrofonunuz ve kameranıza erişimini engelleyebilir. Bu gibi durumları kontrol etmek için tarayıcının arama terimleri girilen çubuğunun sağ tarafında “kamera” simgesinin bulunup bulunmadığını kontrol ediniz. Eğer bulunmuyorsa sistem kameranız ve mikrofonunuza erişemiyor demektedir. Bunu sorunu çözmek için arka planda çalışan diğer programı öncelikle durdurmanız gerekecektir. Sonrasında sayfayı yenileyerek ya da dersten çıkıp tekrar girerek sistemin mikrofonunuz ve kameranıza erişimine izin verebilirsiniz.

Ders sorumlusu öğretim elemanı veya danışmanınız ile sorunlarınızı çözememeniz durumunda, “stu.kmu.edu.tr” uzantılı hesabınızdan uzem@kmu.edu.tr ye e-posta yoluyla ulaşabilirsiniz. Diğer e-posta hesaplarından gelen mesajlar dikkate alınmayacaktır.