Çevre Sağlığı Programı, Tıbbi Hizmetleri ve Teknikler Bölümü kapsamında açılan dört yarıyıllık bir programdır. Çevre Sağlığı Programı’nın amacı; çevre ve insan sağlığını tehdit edebilecek olumsuz koşulların önlenmesi ya da azaltılması adına fiziksel, kimyasal ve biyolojik faktörleri ele alarak analiz yapabilen, bilim ışığında çözümler üreten, doğaya ve insana duyarlı, çevre bilincine sahip "Çevre Sağlığı Teknikeri" yetiştirmektir. Türkiye’de hızla büyümekte olan çevre sağlığı ile ilgili açığın gelişimini sağlamak, faaliyet ve etki alanını genişletmek için, gerekli deneyimi kazanmış, zor koşullarda aldığı kararlarla ortaya atılan, ikna kabiliyeti güçlü, nitelikli işgücüne sahip bireylerin yetiştirilmesine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu ihtiyacı karşılamak için Çevre Sağlığı Programı Normal öğretimde hizmet veren bir program olup, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında 25 öğrenci kontenjanına sahiptir.
Hizmet kalitesinin öneminin gün geçtikçe arttığı dünyamızda çevre yöneticiliği bu ihtiyacı birinci derecede karşılayan güce sahip bir program olarak karşımıza çıkmaktadır. Tüketici tercihlerini belirleyen en önemli unsurlar olan hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti tüm sektörlerde öncelikli hedef haline gelmiştir. Bölümümüz bu çerçevede bir işletmede üretimden satışa kadar uzanan temel işletme sürecinin yöneticiliğini yapabilecek nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Alanları doğrultusunda küresel çapta faaliyet gösteren kurumların gönül rahatlığıyla başvurabilecek bölümümüz öğrencileri, kariyerlerini başarıları ölçüsünde orta ve üst düzey olarak devam ettirebilme şansına sahiptirler.
Mezun öğrencilerin en büyük istihdam alanları programın özelliğinden dolayı ağırlıklı olarak çevre ile ilgili birimlerdir. Ayrıca bu programdan mezun olacak öğrenciler, kamu kurum ve kuruluşlarında da çalışabilirler.
Çevre Sağlığı Bölümü Dikey Geçiş Bölümleri veya Çevre Sağlığı Bölümü Dikey Geçiş Sınavı ile (DGS) Geçiş Bölümleri şunlardır:
Ek olarak Çevre Sağlığı bölümü mezunları DGS ile açık öğretim bölümlerine geçiş hakkı bulunan bölümler şunlardır;
Mezun Olan Öğrencilerin İş İstihdamları
Programdan mezun olan Çevre Sağlığı Meslek Elemanları; Programdan mezun olan Çevre Sağlığı Teknikerleri;
Mezunlar ayrıca özel sektöre bağlı ilgili işletmeler ve özel hastanelerde de görev alabilmektedir.
Aynı zamanda öğrenciler isterlerse “Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik” hükümleri uyarınca ve Dikey Geçiş Sınavı ile kendi alanlarında örgün öğretim veren programlara (Biyoloji, Çevre Mühendisliği, Hemşirelik, Hemşirelik ve Sağlık Hizmetleri) dikey geçiş yapabileceklerdir.
Programda Okutulan Dersler
Yarıyıl | Ders Adı | Z | Krd | AKTS | Teo | Uyg | Lab | Snf | Grup |
1 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | Z | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 | 1 | |
1 | TÜRK DİLİ I | Z | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 | 1 | |
1 | YABANCI DİL (İNGİLİZCE) I | Z | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 | 1 | |
1 | GENEL KİMYA | Z | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 | 1 | |
1 | ÇEVRE SAĞLIĞINA GİRİŞ | Z | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 | 1 | |
1 | GENEL BİYOLOJİ | Z | 2,5 | 4 | 2 | 1 | 0 | 1 | |
1 | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ | Z | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 | 1 | |
SEÇMELİ 1 | SEÇMELİ DERSLER (2 DERS SEÇİLECEK) | S | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 | 1 | |
1 | TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ | S | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 | 1 | SEÇMELİ 1 |
1 | TIBBİ TERMİNOLOJİ | S | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 | 1 | SEÇMELİ 1 |
1 | İLKYARDIM | S | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 | 1 | SEÇMELİ 1 |
1 | FARMAKOLOJİ | S | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 | 1 | SEÇMELİ 1 |
2 | TÜRK DİLİ II | Z | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 | 1 | |
2 | YABANCI DİL (İNGİLİZCE) II | Z | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 | 1 | |
2 | BİYOKİMYA | Z | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 | 1 | |
2 | MİKROBİYOLOJİ-PARAZİTOLOJİ | Z | 2,5 | 4 | 2 | 1 | 0 | 1 | |
2 | KATI ATIKLAR | Z | 3,5 | 4 | 3 | 1 | 0 | 1 | |
2 | BİYOÇEŞİTLİLİK | Z | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 | 1 | |
2 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | Z | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 | 1 | |
SEÇMELİ 2 | SEÇMELİ DERSLER (2 DERS SEÇİLECEK) | S | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 | 1 | |
2 | ÇEVRE MEVZUATI | S | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 | 1 | SEÇMELİ 2 |
2 | RADYASYON KİRLİLİĞİ VE ÇEVRE | S | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 | 1 | SEÇMELİ 2 |
2 | KONUT VE İŞYERİ SAĞLIĞI | S | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 | 1 | SEÇMELİ 2 |
2 | BİREY ÇEVRE ETKİLEŞİMİ VE ÇEVRE KORUMA | S | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 | 1 | SEÇMELİ 2 |
2 | BİYOİSTATİSTİK | S | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 | 1 | SEÇMELİ 2 |
3 | HAVA KİRLİLİĞİ | Z | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 | 2 | |
3 | HAŞERELERLE MÜCADELE ve PESTİSİTLER | Z | 2,5 | 3 | 2 | 1 | 0 | 2 | |
3 | TOPRAK KİRLİLİĞİ | Z | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 | 2 | |
3 | SU KİRLİLİĞİ | Z | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 | 2 | |
3 | ÇEVRE KİRLİLİĞİ ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME | Z | 3,5 | 4 | 3 | 1 | 0 | 2 | |
3 | ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ | Z | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 | 2 | |
SEÇMELİ 3 | SEÇMELİ DERSLER (2 DERS SEÇİLECEK) | S | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 | 2 | |
3 | ÇEVRE TOKSİKOLOJİ | S | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 | 2 | SEÇMELİ 3 |
3 | ACİL VE AFET YÖNETİMİ | S | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 | 2 | SEÇMELİ 3 |
3 | EKOLOJİ | S | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 | 2 | SEÇMELİ 3 |
3 | BİYOTEKNOLOJİ | S | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 | 2 | SEÇMELİ 3 |
3 | SAĞLIK HİZMETLERİ VE YÖNETİMİ | S | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 | 2 | SEÇMELİ 3 |
4 | YENİLENEBİLİR ENERJİ KAYNAKLARI | Z | 2,5 | 2 | 2 | 1 | 0 | 2 | |
4 | ATIK SU ARITMA SİSTEMLERİ VE TASARIMI | Z | 3,5 | 3 | 3 | 1 | 0 | 2 | |
4 | KLİMATOLOJİ | Z | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 | 2 | |
4 | BULAŞICI HASTALIKLAR | Z | 2,5 | 2 | 2 | 1 | 0 | 2 | |
4 | GIDA HİJYENİ VE SANİTASYON | Z | 2,5 | 2 | 2 | 1 | 0 | 2 | |
4 | HASTALIKLAR BİLGİSİ | Z | 3 | 2 | 3 | 0 | 0 | 2 | |
4 | STAJ | Z | 0 | 8 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
SEÇMELİ 4 | SEÇMELİ DERSLER (2 DERS SEÇİLECEK) | S | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 | 2 | |
4 | HALK SAĞLIĞI | S | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 | 2 | SEÇMELİ 4 |
4 | SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE ÇEVRE | S | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 | 2 | SEÇMELİ 4 |
4 | AKILCI İLAÇ KULLANIMI | S | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 | 2 | SEÇMELİ 4 |
4 | DOĞA KORUMA STRATEJİLERİ | S | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 | 2 | SEÇMELİ 4 |
4 | İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ VE ÇEVRESEL ETKİLERİ | S | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 | 2 | SEÇMELİ 4 |