(Mezuniyet öncesi tıp eğitimini tamamlayan bir mezunun sahip olması beklenen niteliklerdir. Roller altında, yeterlikler ve alt yeterlikler olarak ifade edilmiştir)
ROLLER:
1. Uzman / Tıp doktoru
2. Ekip Çalışması ve İş Birliği
3. Bilimsel Yaklaşım ve Sürekli Gelişim
4. Profesyonellik ve Etik Değerler
5. İletişim Yetkinlikleri
6. Sağlık Savunuculuğu
7. Liderlik ve Yönetim
Uzman / Tıp doktoru
Ekip Çalışması ve İş Birliği
Bilimsel Yaklaşım ve Sürekli Gelişim
Profesyonellik ve Etik Değerler
İletişim Yetkinlikleri
Sağlık Savunuculuğu
Liderlik ve Yönetim
Program Çıktıları |
|
Çıktı No |
Çıktı Metni |
PÇ1 |
Hekimlik uygulamalarının gerektirdiği temel ve klinik tıp bilimlerine ait bilgi, beceri ve tutuma sahip olarak hekimlik mesleğini icra eder. |
PÇ2 |
Bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve iyileştirme görevini üstlenir ve sosyal güvenilirlik ve yükümlülük çerçevesinde toplum sağlığının geliştirilmesi için sağlık hizmeti sunumunu geliştirmeyi savunur. |
PÇ3 |
Çağdaş hekimlik anlayışı ile hastalarını bütüncül bir yaklaşımla değerlendirerek; tanı, koruma, tedavi etme, takip ve rehabilite edici hekimlik uygulamalarını güvenli, akılcı ve etkin bir şekilde yerine getirir. |
PÇ4 |
Hekimlik uygulamalarında kullanacağı alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibi olur, birinci basamak sağlık kuruluşlarında kullanılan alet ve cihazları kullanır, temel ve acil tıp uygulamalarını gerçekleştirir. |
PÇ5 |
Sağlık hizmeti sunumunda, bölgesel ve küresel ölçekli fiziki ve sosyoekonomik çevreye ait değişiklikleri bununla birlikte hastaların bireysel değişimlerini göz önünde bulundurur. |
PÇ6 |
Bireylerden ve toplumdan elde ettiği sağlık ve hastalıklar ile ilgili verilerin mevcut düzenlemelere uygun şekilde kayıtlarını tutar ve gerekli bildirimleri yapar. |
PÇ7 |
Sağlık hizmeti sunumunda, hasta-çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurur. |
PÇ8 |
Sağlık ekibi içerisinde örnek davranışları ile liderlik yapar ve sağlık hizmeti sunumunda kaynakları; maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun yönlendirir. |
PÇ9 |
Bilimsel etik kurallar çerçevesinde; yeri geldiğinde farklı disiplinlerle de işbirliği yaparak topluma yönelik bilimsel araştırma planlar, yürütür ve elde ettiği bulguları toplum yararına kullanır. |
PÇ10 |
İdari sorumluluğu altındaki kişilerin öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kişisel ve mesleki gelişmelerine katkıda bulunur. |
PÇ11 |
Yaşam boyu öğrenmenin farkında olur, güncel literatüre ulaşır, eleştirel bir yaklaşımla eski-yeni bilgileri entegre edebilir ve edindiği bilgiler çerçevesinde sağlık hizmetinin kalitesini iyileştirir. |