İlk defa E-imza başvurusu yapacak personel;
Üniversitemiz birimlerinde idari görevi olan personel için, FR-292-Nitelikli Elektronik Sertifika Başvuru Formunun EBYS yazı ekinde Bilgi İşlem Daire Başkanlığına gönderilmesi ile başvuru işlemi başlatılmış olur.
Talep doğrultusunda BİDB tarafından, ilk defa Nitelikli Elektronik Sertifika (NES) alacak personel için Kamu Sertifikasyon Merkezi'ne (Kamu SM) başvuru yapılır.
Kamu Sertifikasyon Merkezi’nden (KAMU SM) personelin e-posta adresine link gönderilir. Personel burada istenen bilgileri online form üzerinde doldurarak ‘Islak İmza’ butonundan formun çıktısını alarak ‘imzalar’ ve Bilgi İşlem Daire Başkanlığına teslim eder. Form KamuSM’ye gönderilir. Sürecin tamamlanmasının ardından personelin kurum adresine Nitelikli Elektronik Sertifika (NES) gönderilir.
E-imza yenileme yapacak personel;
İdari görevi devam eden ve mevcutta süresi devam eden elektronik imzası bulunan KMÜ personeli için Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ile iletişime geçilir. Daire Başkanlığı yenileme için Kamu Sertifikasyon Merkezi'ne (Kamu SM) başvuruyu iletir.
Kamu Sertifikasyon Merkezi’nden (Kamu SM) personelin e-posta adresine link gönderilir. Personel burada istenen bilgileri online form üzerinde doldurarak ‘E-onay’ butonu ile tamamladıktan sonra KamuSM online işlemler menüsünden NES başvuru sorgu ile yapılan başvurunun durumu kontrol edilir ve üretim aşamasında ise başvuru tamamlanmış olur